haddock Geplaatst 17 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2021 Deventer, kampen, zwolle, harderwijk en zutphen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Ik moet al passen als je vraagt wat een Hanzestad ís. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 In een heel ver verleden op school geleerd... had iets met koopmannen te maken... Volgens mij was Groningen ook een Hanzestad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Ligt Groningen aan een water? (Excuse my ignorance) Aan de zuidkant mag Doesburg (aan de IJssel) worden toegevoegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Zwolle. Groningen. Elburg. Kampen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 En ik vind het altijd leuk om Almere te roepen bumperjim, Moeps en Bob reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Harderwijk had zelfs n universiteit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Elburg is goed, Gronongen niet. De googlert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Jawel hoor @haddock Groningen is wel degelijk een Hanzestad. Ik dacht ergens in de veertiende eeuw al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Doorgegoogelt, en inderdaad, het zijn dr meer dan 20! Inclu Grunnn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Ik heb er in een ver verleden eens een nogal uitvoerige spreekbeurt over moeten maken, ik herinner me inderdaad dat er zo'n 20 steden zijn, maar moet mijn hersens pijnigen om ze terug te vinden in mijn geheugen..... Hasselt en een andere met Ha, maar ik kom niet verder (Harderwijk is al genoemd) en Tiel ook volgens mij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Hamelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 (bewerkt) Tiel? Dan is straks alles een hanzestad. Volgens mij moet het vanaf de Noordzee/Zuiderzee bevaarbaar zijn geweest anders is het geen hanzestad. Als er 20 in Nederland liggen dan liggen er misschien wel 50 in Duitsland. Of deed Denemarken ook nog mee? 18 mei 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Nee. Een stad is een Hanzestad als het zich bij het Hanzeverbond had aangesloten. Horen ook Duitse steden bij, Rostock bijvoorbeeld. Deense weet ik zo niet, dan zou ik moeten googlen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Veelal rond de Noordzee en de Oostzee. M'n vader was een echte 'Hans', hoewel dat niet z'n naam was, geboren in hanzestad Riga en gestorven in hanzestad Deventer. Veel hanzesteden in het huidige België en Nederland, Duitsland, Noorwegen, Zweden, het IJssel- en Zuiderzeegebied.. het was vergeven van de hanzesteden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 @Cleo66 ik heb echt geen flauw idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 25 minuten geleden zei knakker: zodat wij brinta kunnen eten elke dag mea culpa van deze brintaslurper. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 De vraag was toch niet ‘wat is een Spriet?’ Focus jongens, focus! nancy en Quinn reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Waarom legt een kip het hele jaar door eieren in tegenstelling tot andere vogels zoals de koekoek en de kwartelkoning Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Ik weet het! Ik weet het! dansje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Zojuist zei Quinn: Ik weet het! Ik weet het! dansje Wat een kwartelkoning is zeker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Nee, hoe het zit met de kip en de gouden eieren en waarom een stier geen melk geeft. kop dicht Q Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Dan moet je @Cleo66 even roepen @knakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 Oh ja sorry Knakker. @Cleo66!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 18 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2021 9 minuten geleden zei Quinn: een stier geen melk geeft. Deze doet me denken aan een scène van Kingpin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden