Spring naar bijdragen

Donderdag 11 februari


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Het is buiten prachtig weer, maar binnen, in mij, is het minder. Ik kan niet in beweging komen. 

Ik hoor net op de radio: “Alles komt goed”, de titel van het nieuwe boek van Klaas Dijkhof. Ik geloof er niets van, maar goed ik ben geen graadmeter.

Bewegen!!, Dat moet ik.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Sterkte @Fabienne1985 vind je trouwens een heel erg leuk iemand. Herken ook bepaalde dingen. Je bent sterk alleenstaand met 3 kids, veel respect voor. Roerige tijden geweest voor jou ws ook en nu voor op/met jezelf. Kom op je kan het. 

Wat een lief berichtje dank je wel doet me goed. Net therapie gehad geeft me ook een heel goed gevoel. Boodschappen doen nu, de jongste ophalen en dan komt Vnn en vanmiddag lekker sleeën had ik zo bedacht. Hoe gaat het met jou? Lekker gewerkt?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jannigje:

Het is buiten prachtig weer, maar binnen, in mij, is het minder. Ik kan niet in beweging komen. 

Ik hoor net op de radio: “Alles komt goed”, de titel van het nieuwe boek van Klaas Dijkhof. Ik geloof er niets van, maar goed ik ben geen graadmeter.

Bewegen!!, Dat moet ik.

Tot later.

De eerste 5/10 min van een wandeling zijn rot vind ik altijd en daarna ontstaat er ruimte in mijn hoofd, misschien kun je een leuk luisterboek gaan beluisteren? Succes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Adrian:

Volgens mij is je lichaam nog steeds aan het detoxen.. Niet aan toegeven, gaat vanzelf over.. Wat goed tegen cravings werkt is zwarte chocolade en avocado's.. Ook zou ik je aanraden om thiamine te gaan slikken..

Dat zou goed kunnen hoor, het was natuurlijk ook nogal wat alcohol gewend en mag het nu zo goed als zonder stellen. Ga zo avocado’s halen ( thiamine waar helpt dat precies voor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Fabienne1985:

Wat een lief berichtje dank je wel doet me goed. Net therapie gehad geeft me ook een heel goed gevoel. Boodschappen doen nu, de jongste ophalen en dan komt Vnn en vanmiddag lekker sleeën had ik zo bedacht. Hoe gaat het met jou? Lekker gewerkt?  

Ja heerlijk gewerkt, hou zo van mijn werk. Het zorgen voor dat alles goed loopt, coördinerende taak die ik daarin heb. Veel voldoening haal ik eruit. Nu moet ik gaan schakelen vanuit de nachtdienst, altijd lastig. Voel mij dan altijd wat labieler. Dat komt ook door vermoeidheid dan, heb bijna 50 uur gewerkt. Normaal was er dan drank om mijzelf te dempen. Nu wil ik het vandaag niet. Dan kan ik gaan bingen en dat wil/moet ik voorkomen want dat is niet gematigd gecontroleerd drinken natuurlijk.  

Je bent goed bezig en nee van die 2 wijntjes heb je geen afkick en die verschijnselen lijkt mij maar goed psychisch kan het je zeker een opdonder geven, denk dat eerder. Fijn met de slee en de kids. Fijne middag!

Ga opslomen een powernap van 2 uur en dan weer normale ritme. Wil heel veel doen komende dagen en dan niet werk gerelateerd. Wat zit ik toch ingewikkeld in elkaar. Alles voor het werk, niks/weinig voor mijzelf. Ga het ooit leren, mag wel eens. Altijd voor anderen, nooit echt voor mezelf. Klaag niet maar is wel zo. Aangeleerd de pleasende te zijn. Zelf ben je dan nergens. Kan echt niet meer, ben ik veel te leuk voor. Stoppen met die ingepeperde patronen. Ben van de lijstjes. Die zomaar even uitbreiden met wat leuke dingen voor mijzelf. Ja het mag dat! En dan bedoel ik geen drank, juist niet nu en de komende vrije dagen. Want dan ga ik van god los en dat wil ik niet meer.

 

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief juist @Quinn die appeltaart!!!! Nu ben je echt een oude taart zelf ook aan het worden ja! :D Appels vers en zelf geschild?

Ik snap je! en Dank je, je voelt het goed aan. Ga het klein houden whaaaaaaaaaaaaaa. Zo lastig maar je hebt wel gelijk hoor, Nu log ik ook uit anders schiet ik weer door in het uiten van mezelf. Ook niet goed. Dank U wel :lips:

Fijne dag nog allemaal en sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O en daarvoor kwam ik ook hier, vergeet ik het te tikken. Ja ellende delen okay maar dan ook het goede.

Broer van C, heeft zijn excuses aangeboden en gezegd dat ik alles mag houden wat in mijn bezit is ook al zou het van C kunnen zijn en zijn vader (hij is gewoon bang voor mijn advocaat en verweer maar goed dat maakt mij niet uit) Dus dat is opgelost en dat geeft rust. Heel veel rust en overwinningen worden normaal ook gevierd met drank, net als leed. Zo werkte/werkt dat bij mij  Dus vandaar dat het gevaarlijk is. Dus nu de taak mijzelf bijeen houden. Hoe lastig ook, euforie, verdriet, gemis en toch ook heel veel rust. Allemaal heel dubbel.

Nu ga ik lekker slapen en rusten. Moest wel getikt worden. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Smaragd:

Broer van C, heeft zijn excuses aangeboden en gezegd dat ik alles mag houden wat in mijn bezit is ook al zou het van C kunnen zijn en zijn vader (hij is gewoon bang voor mijn advocaat en verweer maar goed dat maakt mij niet uit) Dus dat is opgelost en dat geeft rust.

Mooi, dat moet inderdaad heel veel rust geven. 
En het waarom is dan helemaal niet belangrijk meer, dat hoofdstuk kan afgesloten worden, mooi man! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Yvonne en toch wil ik er nog wat op zeggen. Kan er gewoonweg niet van slapen en ja het is rust nu maar toch ook weer niet. Het waarom doet er ws nu niet meer toe maar toch ook weer wel.

Hoe en waarom kunnen mensen zo gemeen zijn. 13 jaar geen contact met je eigen broer en dan denken wel alles te kunnen opeisen??? C heeft hem heel vaak om hulp gevraagd(lees al zijn mails terug in zijn laptop, echt heel erg veel mails, schreeuwend om hulp), toen liet zijn broer het afweten en nu C dood is staat hij wel ineens klaar met zijn handje?? Gaat alleen maar om geld en kunst, veel geld maar dan nog! Ja ik had nog liever gehad eigenlijk dat het een groot gerechtelijk gevecht was geworden. Nu is die broer zo tam als een lam konijn. Was hij dat maar geweest toen C nog leefde.  Je eigen broer en nalatenschap. Zo een strijd om* geld. Haat dat zo. Ik verdien mijn eigen geld goed en ga er slim mee om maar dit sooort mensen willen meer en meer. Hij heeft mij een hele vriendelijke mail gestuurd dat als ik er aan toe ben , ik met hem misschien het ooit eens over de leuke tijd kunnen hebben die er ooit geweest is. En dat klopt, ooit was dat contact leuk. Maar of ik daar behoefte aan heb? Na dat vieze smerige mij uitproberen op deze manier. Nee niet nu. Had hij zijn broer maar wat meer geholpen, toen hij om hulp vroeg dat was meer helpend geweest. Allemaal mosterd na de maaltijd nu. Heb C gezegd laat je broer los en dat kon hij niet vanwege die nalatenschap. Zijn vader was een schilder en C wilde dat zijn werk gezien werd, logisch. En die broer hield alles tegen en vast omdat hij meer geld wilde zien. Ik ben geen C, ik pak het goed aan. Niet over iemands dood heen gaan, echt dan sla ik terug en goed ook. Rust moet ik voelen, voel alleen maar meer boosheid dat het ook anders had kunnen gaan. Maar goed het heeft nu geen zin meer. Alles wat bij mij is en opgeslagen is van mij. Gaat ook zo vastgelegd worden. Ik was echt tot het gaatje gegaan, ik pik dit niet.

C vertelde mij een week voor zijn dood dat hij zijn broer niet op zijn uitvaart wilde hebben. Heb ik zijn broer ook gezegd eerlijk maar dat ik wel wilde dat hij kon komen om afscheid te nemen van wat ooit leuk was en dan zo doen nadien. Daarom het haalt het slechtste in mij boven, kan dat slecht verteren. Moet er idd niet in blijven hangen. En zeker niet verdoven met drank. 

Nu rust, moest het kwijt anders vreet het mij op.

Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Fabienne1985:

Tja geen idee daarom ook de vraag of jullie het herkennen? Een nee volstaat ook :lol:

hmmmm... je ziet het grappige van je vraag niet, denk ik, @Fabienne1985.

hangt er natuurlijk helemaal vanaf aan welke kant, in welke vorm en hoe snel na het eten alles er op het toilet weer uit komt.

maar dát het er uit komt is doorgaans normaal.

meteen overgeven of aan de "racekak" niet.

tijdens afkick kwamen deze twee laatste manieren bij mij wel voor maar na een dag, hhoguit twee, drie dagen waren m'n darmen wel

wwer wat tot rust gekomen. al hield het 'rommelen en knorren' wel wekenlang aan.

bij afkick heb ik het dan niet over twee glaasjes van het een of ander van een paar dagen geleden maar over bulkhoeveelheden, vele dagen

achter elkaar.

de symptomen die jij benoemt duiden volgens mij eerder op een 'griepje' o.i.d. zoals hier al eerder geopperd werd.

beterschap in elk geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Harp:

Die 2 wijntjes van eergisteren gaan echt geen zware lichamelijke detox opleveren hoor. Niet alles hoeft met alcohol en niet-drinken te maken hebben Fabienne! Lichte hoofdpijn is heel normaal en vrijwel nooit iets ernstigs. Voor een afwijkende stoelgang geldt dat ook. Wat jij volgens mij vooral nodig hebt is afleiding, zodat je niet de hele tijd alles met drinken cq niet-drinken in verband brengt.

Klopt is ook de angststoornis die dat ook deels doet. Maar hè ik ga weer naar buiten, rij weer in het dorp, boodschappen doe ik ook. Maak veel stappen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Kohtje:

@Smaragd, je hebt een te romantisch beeld van de mensheid.

dat is geen slechte eigenschap maar wel een lastige.

dat doet je nogal eens de das om.

Mijn vader vertelde mij hetzelfde, precies zoals jij het tikt(ik was toen 10 en trok mijzelf van alles en nog wat aan) en met andere woorden je moet harder worden en je niet alles aantrekken. Ik vond de situatie in Afrika toen heel gemeen, zij zo arm en wij zo rijk en veel ziektes daar(kinderen met hele bolle buikjes, zal het nooit vergeten) en niemand gaat zich erom bekommeren, kon er idd toen al niet tegen, was een kind. Toen ageerde ik er al tegen nu nog steeds, al doet het idd mij soms de das om. Ja klopt! Maar ik leer er wel van. Steeds meer  en dan nog geloof ik in het goede in de mens, moet wel. Kan niet anders. Daarom doe ik ook iets terug nu, althans dat denk ik dan en voelt zo maar jammer dat het zo moet.

@Kohtje hoop dat het een beetje met jou gaat, nog belangrijker eigenlijk. Ga opslomen weer, ja weer, mijn denken is af en toe funest ja! Maar goed als ik ga opkroppen dan ontplof ik. Zo slecht doe ik het nog niet. Zie....nu verweer ik mij alweer. Ben echt zo geboren, geloof ik echt in. Te gevoelige genen.

 

Doeg

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dwing iets af wat in 13 jaar niet was op te lossen, dat maakt mij zo kwaad. Ben altijd neutraal geweest in C en zijn broer en nu hij dood is vind hij het wel goed. Dat kan ik echt niet uitstaan. Denk dat ik toch maar een paar bier ga halen voor wat rust, ben zo druk en die avondklok, straks is alles dicht als ik wel in slaap val.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Smaragd:

Ik dwing iets af wat in 13 jaar niet was op te lossen, dat maakt mij zo kwaad. Ben altijd neutraal geweest in C en zijn broer en nu hij dood is vind hij het wel goed. Dat kan ik echt niet uitstaan. Denk dat ik toch maar een paar bier ga halen voor wat rust, ben zo druk en die avondklok, straks is alles dicht als ik wel in slaap val.

Ja hoor, dat dacht ik al, daar ga je weer. Lieverd, bier brengt je geen rust, alleen maar gedonder en een rotgevoel. Verdórie, waarom doe je het nou eens niet ánders!! Je sloopt jezelf willens en wetens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...