Spring naar bijdragen

Donderdag 11 februari


ikkanhet

Aanbevolen berichten

@Yana straks zijn die winkels wel dicht als ik in slaap val. Zo werkt dat bij mij helaas, angst voor de angst nu al.

Zit mij niet op te naaien, men naait mij op en ik naai terug en idd dan die gedachtes, snap er soms ook niks van. Hou wel op met delen. Heeft ook geen nut, of wel??

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

@nancy snap je, gewoon 3 halve liters en dan klaar en slapen. Denk echt dat dat het beste nu is voor de rust.

 

Nou, ga maar snel halen dan voordat het donker wordt. En neem voor de zekerheid een extra sixpack mee, voor als drie niet genoeg is voor je broodnodige rust. 

Ik ga uitloggen, heb hier even geen zin in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragd:

Ja heerlijk gewerkt, hou zo van mijn werk. Het zorgen voor dat alles goed loopt, coördinerende taak die ik daarin heb. Veel voldoening haal ik eruit. Nu moet ik gaan schakelen vanuit de nachtdienst, altijd lastig. Voel mij dan altijd wat labieler. Dat komt ook door vermoeidheid dan, heb bijna 50 uur gewerkt. Normaal was er dan drank om mijzelf te dempen. Nu wil ik het vandaag niet. Dan kan ik gaan bingen en dat wil/moet ik voorkomen want dat is niet gematigd gecontroleerd drinken natuurlijk.  

Je bent goed bezig en nee van die 2 wijntjes heb je geen afkick en die verschijnselen lijkt mij maar goed psychisch kan het je zeker een opdonder geven, denk dat eerder. Fijn met de slee en de kids. Fijne middag!

Ga opslomen een powernap van 2 uur en dan weer normale ritme. Wil heel veel doen komende dagen en dan niet werk gerelateerd. Wat zit ik toch ingewikkeld in elkaar. Alles voor het werk, niks/weinig voor mijzelf. Ga het ooit leren, mag wel eens. Altijd voor anderen, nooit echt voor mezelf. Klaag niet maar is wel zo. Aangeleerd de pleasende te zijn. Zelf ben je dan nergens. Kan echt niet meer, ben ik veel te leuk voor. Stoppen met die ingepeperde patronen. Ben van de lijstjes. Die zomaar even uitbreiden met wat leuke dingen voor mijzelf. Ja het mag dat! En dan bedoel ik geen drank, juist niet nu en de komende vrije dagen. Want dan ga ik van god los en dat wil ik niet meer.

 

 

Ik vraag me af zou schema therapie iets voor jou kunnen zijn? Ik merk dat ik daar echt wat aan heb, ik kan ook heel negatief denken over mezelf, en gun me zelf ook weinig ( ja drank) dat moet ik nu omdraaien in leuke en positieve dingen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Kohtje:

hmmmm... je ziet het grappige van je vraag niet, denk ik, @Fabienne1985.

hangt er natuurlijk helemaal vanaf aan welke kant, in welke vorm en hoe snel na het eten alles er op het toilet weer uit komt.

maar dát het er uit komt is doorgaans normaal.

meteen overgeven of aan de "racekak" niet.

tijdens afkick kwamen deze twee laatste manieren bij mij wel voor maar na een dag, hhoguit twee, drie dagen waren m'n darmen wel

wwer wat tot rust gekomen. al hield het 'rommelen en knorren' wel wekenlang aan.

bij afkick heb ik het dan niet over twee glaasjes van het een of ander van een paar dagen geleden maar over bulkhoeveelheden, vele dagen

achter elkaar.

de symptomen die jij benoemt duiden volgens mij eerder op een 'griepje' o.i.d. zoals hier al eerder geopperd werd.

beterschap in elk geval.

Kan het ook zijn natuurlijk, hele verwerken van afgelopen jaren moet er ook gewoon uit. Komt er bovenop een angststoornis, denk wel dat gelijk hebt dat het misschien gewoon griepje is ofzo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei nancy:

 

Ik ga uitloggen, heb hier even geen zin in. 

Ik snap jouw reactie echt, komt ook uit een goed hart en je hebt genoeg aan je hoofd nu zelf. Gewoon 3 en dan klaar. Weer de kou in dat gaat mij wel weerhouden maar goed als ik het wil dan doe ik het toch. Helaas of gelukkig maar, ben geen poppetje. Snap wel dat het je kwaad maakt ben niet anders gewend van mensen die om mij geven.

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bor:

Goedemiddag..

Ik wordt die werklui moe. Ze waren hier vanmorgen 8 uur al, CV ketel plaatsen, en zijn nog steeds bezig. Ik zou willen dat ze ophoepelen zo langzamerhand. Geen gas, dus koud, geen water. Kan nog geen wc doorspoelen. Wat een gedonder..

Oei ja herken ik, en je hele huis vies maken natuurlijk, mijn cv begaf het 3 weken geleden ook ineens. Hij is de hele zondag middag bezig geweest en maandagochtend. Was blij dat de jongste weg was allemaal straal kacheltjes ( doodeng met die kleine handjes) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Smaragd:

Ik dwing iets af wat in 13 jaar niet was op te lossen, dat maakt mij zo kwaad. Ben altijd neutraal geweest in C en zijn broer en nu hij dood is vind hij het wel goed. Dat kan ik echt niet uitstaan. Denk dat ik toch maar een paar bier ga halen voor wat rust, ben zo druk en die avondklok, straks is alles dicht als ik wel in slaap val.

Doe maar gewoon niet, lekker wandelen een puzzel ophalen bij de Kruidvat ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Yana:

Sjezus @Smaragd, het lijkt wel alsof je jezelf zit op te naaien zodat je daarna een excuus hebt om het weer op een zuipen te zetten.

Dit is niet waar trouwens eerst is er de reden en dan de drank, niet andersom, althans dat denk ik niet. Alhoewel wie zal het zeggen? Dat weet ik niet idd. Maar goed, gewoon 3 en dan stop en rust, ben zo druk in mijn hoofd, heb demping nodig.

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Smaragd:

Dit is niet waar trouwens eerst is er de reden en dan de drank, niet andersom, althans dat denk ik niet. Alhoewel wie zal het zeggen? Dat weet ik niet idd. Maar goed, gewoon 3 en dan stop en rust, ben zo druk in mijn hoofd, heb demping nodig.

En als je nou eens zou kijken of het anders kan bijv dus een wandeling, een noodnummer bellen, die puzzel van de Kruidvat die wel open is kan ook helpen, puzzel boekje. Ik zoek ook allerlei ideeën om op de momenten dat de kinderen er niet zijn me zelf te vermaken. En schrijven helpt ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Smaragd:

Ik ben de enige alcoholist soms hier voor mij gevoel ..

in elk geval wel zo'n beetje de hardnekkigste. je lijkt vastbesloten om een drankprobleem te blijven houden.

acht of zestien of drie... alleen de aantallen verschillen, verder is het altijd hetzelfde verhaal.

ga nou eens slapen als je zegt dat je gaat slapen, in plaats van de zin; 'ik ga slapen' als opmaat naar

drinken te gebruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bor:

Het maakt mensen niet perse kwaad @Smaragd wel machteloos. Dat lijkt hetzelfde maar dat is het natuurlijk niet. @nancy bedoeld het beste voor je.

Dat weet ik, Nancy is de beste en liefste hier maar jij weet ook heel goed dat wij doen wat wij willen doen, is erg maar zo is het. Dan morgen maar een kater is niet anders, hoef iig niet te werken en met 3 heb ik ook een kater ja. Daarin herken ik @Fabienne1985 wel een beetje

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kohtje:

in elk geval wel zo'n beetje de hardnekkigste. je lijkt vastbesloten om een drankprobleem te blijven houden.

acht of zestien of drie... alleen de aantallen verschillen, verder is het altijd hetzelfde verhaal.

ga nou eens slapen als je zegt dat je gaat slapen, in plaats van de zin; 'ik ga slapen' als opmaat naar

drinken te gebruiken...

Je hebt zo gelijk maar als het bij 3 blijft dan is het 3, heb afgelopen 5 dagen niets gedronken trouwens. Moet toch eerlijk zijn dan ook in hetgeen ik denk aan te kunnen en nee idd geen binge ja het is lastig, weet het. Maar als 3 nou helpt? Hardnekkig ben ik zeker, altijd zal ik zo blijven. Of maar het zo blijven doen als ik nu doe en deed, weet het ook niet. Maakt mij onzeker, 3 kan ook een doel zijn en mij daar aanhouden. Dan voel ik mij ook niet schuldig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Harp:

Hou toch op zeg. Je bent hooguit de enige hier die bij het minste of geringste tegenslagje meteen aan de zuip gaat en zichzelf na al die jaren nog steeds blijft wijsmaken dat 'gecontroleerd drinken' een goed idee is voor een alcoholist.

Zal ik je een geheimpje verklappen? Gecontroleerd drinken, dat is nu precies wat een alcoholist níet kan en zeker niet kan volhouden voor een langere periode.

Maar ik log ook uit nu, want ik heb geen zin in deel zoveel van de grote Bor & Smaragd show.

Confronterend he? Ja weet het, tegenslagjes. Snap je heus wel hoor. Doe je ding en fijn dat je er weer bent en dat meen ik echt.

De Bor en Smaragd show, Harp mag ook meedoen, niet meteen wegrennen.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Ha wat toevallig. Ik haat puzzelen, daarom doe ik nu een Zweedse puzzel in de plaatselijke krant. Omdat ik me erger aan die mannen hier. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst, zo niet, voor het eerst gepuzzeld heb.

Strijdperk, 5 letters. Eindigt op A. Iemand?

Arena.

Knul weer weg, het ging niet best.

Gelukkig ben ik geen alcoholist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor je weet hoe ik erover denk maar dan mogen wij hier niet meer zijn en bestaan dan triggeren wij teveel, het zal wel. 

Zo stevig is het fundament, wij zijn zo en kunnen ook niet anders maar wil niemand triggeren. De binge willen wij nooit meer, weten wij beiden. Ieder moet en mag het op zijn eigen manier doen.

Ik weet dat er mensen hier zijn die stiekem drinken en het niet durven te zeggen vanwege het veroordelen hier. Ik snap dat heel goed. Maar is niet zoals het zou moeten gaan, ieder zijn weg, je hoeft niet allemaal hetzelfde in het alocoholisme en de doelen te zijn lijkt mij. De lijn is idd heel dun en gevoelig , dat snap ik wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Bor:

Zijn plan is al gemaakt hoor. Hoe harder er nu geroepen wordt niet doen hoe meer erin gaat. Dus ik zeg Doe maar, 3 is best oké.

Eerlijk gezegd snap ik je logica hier... soms is de minst slechte keus misschien het hoogst haalbare, en een enigszins beheersbare keuze maken geeft nog altijd een beter gevoel dan helemaal los met alle gevolgen van dien. Morgen weer een dag, dat idee. Dus ik snap 'm in dit geval ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bor:

Volgens mij wil je diep van binnen dit ook niet @Smaragd net als mij. Ik zou best een 'stopper' willen zijn en blijven als ik heel eerlijk ben.

Jij dan? Dan zijn we van dit gesodemieter af, lijkt jou dat niet heerlijk rustig en bevrijdend?

mij wel..

Nee niet als mensen denken mij te kunnen dwingen, werkt echt niet sorry. Blackmail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Smaragd:

Waar ga je naar toe fietsen???

Doe wat je wil en kan en mag doen @Quinneikel

Als je vandaag droog wil staan zul je dat zelf moeten doen, niet met dreigementen van anderen dat het niet mag, zo werkt het niet echt. 

Als je ruzie met mij wilt zoeken, moet je met beter geschut komen schat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...