Spring naar bijdragen

Woensdag 23 december


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Het is natuurlijk niks vergeleken met sommigen hier, maar zo blij met mijn 2 dagen. Vandaag 3! Vooral blij dat het niet echt een strijd blijkt met mijn wil, maar meer met automatismen. Vind het bijvoorbeeld vooral gek om niet helemaal uitgeteld naar bed te gaan. Maar slapen gaat dan eigenlijk prima. 8,5 uur vannacht. Ik had gisteren zelfs al wat boodschappen gedaan voor de kerst met daarbij wat biertjes voor m'n zwager. Staan gewoon in de kast, niet eens overwogen. Makes me proud.

En dat maakt het meteen een beetje stom dat ik dit zo lang heb uitgesteld.. maar dat soort gedachten hebben misschien geen zin. 

Iedereen een fijne dag gewenst!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cheetah  de eerste dagen ' weken  niet drinken zijn meestal  de  dagen om meest trots op te zijn  ( andere nuchterheid  periode ook hoor )  . Je zit  nog volop in de flow om te stoppen  ' maar het is niet makkelijk  dus niet onder schatten  hoor  met anderen die langere periode  nuchter  zijn .. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 Dat zei ik: dit is natuurlijk niks. Maar ik was ook wel erg bang voor deze drempel, en die valt me nu mee. Dan wil ik daar wel bij stilstaan, want het is toch een succes. Het heeft zeker een jaar geduurd om deze stap te maken. Dat is ook een succes. Ik ga m'n flow niet nu al verpesten met wat er eventueel nog komen gaat. 

Ik heb hier ook wel heel lang en bewust naartoe gewerkt. Stop niet vanuit een ravage, maar vanuit al heel veel aan nieuw leven en gewoonten opgebouwd waar dit niet meer bij paste. Dat maakt het ook een mooie stap om blij mee te zijn. Ik onderschat het in ieder geval zeker niet. 

:lol:Me schrap zetten voor moeilijks hoort eerder bij de gebruikende Cheetah, denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Haha @Yana ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor volgende week. Als jij er niet naar had gevraagd had ik het weer uitgesteld, dus dank je wel:lips: Deze week een online kerstborrel gehad, in het kerstpakket zat wijn en was de bedoeling om daarmee te proosten. Heb even getwijfeld (drink heel af en toe en weinig) maar toch maar met glas water in wijnglas geproost. Voelde anders toch teveel als alleen thuis drinken, dan is het onlinefeestje afgelopen en zit je daar met die aangebroken fles. Achteraf blij dat ik het niet had gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor nee dat maakt me niks uit. Kan daar wel vanaf blijven. Tis meer dat ik met aangebroken fles makkelijker door zou drinken als ik er toch al aan begonnen zou zijn. Ik wil sowieso niet in mn eentje drinken, maar als dan de online borrel is afgelopen zit je ineens toch alleen met dat glas in je hand. Denk dat ik daar wel onrustig van word. Toch maar niet gedaan dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Bor:

Maar @Rosee Anders zat je met een aangebroken en nu met een volle fles, of maakt dat laatste je niks uit..

Das heul wat anders, althans op mijn planeet. Volle flessen genoeg in de kelder, maar een aangebroken fles "daar moet je wat mee" of zo. Een wijnfles is ook veel te groot voor 1 persoon eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het werd weer tijd ! 
Fijn om in een paar vrije dagen weer dingen voor mezelf te kunnen doen .. er ligt een legpuzzel op tafel, recept voor nieuwe maaltijd ligt klaar om vanmiddag mee aan de slag te gaan en net een warm bad achter de rug 
Ik mag en zal niet klagen! 

 

Nu tijd om bij te lezen, hoe is het met jullie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Vol:

Het werd weer tijd ! 
Fijn om in een paar vrije dagen weer dingen voor mezelf te kunnen doen .. er ligt een legpuzzel op tafel, recept voor nieuwe maaltijd ligt klaar om vanmiddag mee aan de slag te gaan en net een warm bad achter de rug 
Ik mag en zal niet klagen! 

 

Nu tijd om bij te lezen, hoe is het met jullie ?

Klink heerlijk kerstvakantie-ig, @Vol Nice to meet you!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag nog niet zo lang geleden een Jupiler 0% reclame passeren op tv. Sloeg nagels op koppen.

Weet niet meer hoe t letterlijk ging maar 2 mannen drinken een biertje waarvan 1 van de 2 een alcoholvrij bier. Zegt de 1 tegen de ander: '0% biertje? Moet je nog rijden?' 'Nee' zegt de ander. 'Let je op je lijn?' Vraagt de eerste weer. 'Nee' zegt de ander. 'Ik had gewoon dorst' 

Super toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nog steeds heel traag joops. T zijn verborgen wonden in die zin dat niemand ze ziet. Vorige week was een collega niet zo aardig tegen me of althans zo voelde ik het. Heb er onderhalve dag om lopen janken. En hoe graag ik het ook wil, ik krijg mezelf moeilijk gekalmeerd. Relativeren is lastig. Als niemand in de wond duwt ben ik helemaal ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn autisch brein werkt soms wat traag.
Vandaag realiseerde ik mij dat ik een aaltal keren hier opmerkingen gemaakt over "kipjes in een kakelhok".
Misschien niet zo letterlijk geschreven, maar wat ik hiermee gedaan heb is vrouwen op één hoop gooien.
Zonder de individuele verschillen en situaties te zien.
En daarmee ook de herkenning en overeenkomsten.

Zelden bied ik mijn excuces aan voor wat ik hier schrijf.
Bij deze doe ik dat wel:
Excuses dat ik jullie als individuele vrouwen op één hoop heb gegooid.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig  jaar zat ik op dit moment  op de boot naar New Castle  Engeland  weggevlucht  van huis van kerst .. 

Kerst thuis zonder  kinderen  konden  we niet aan . We zouden  het nuchter  houden  ' tja ik had dus zonder  dat mijn man het wist  2 flessen  Vodca  in mijn  koffer zitten  .. aan board  dacht  ik ff eentje drinken    ach ja nog een .  Dit eindigde  dus dat ik al flink onder  invloed  van alcohol  was voor die boot überhaupt  vertrokken  was .   Ook  man deed mee .   Aan board gegeten en later in bed gerold.  

 Wat een deining op zee zeg  ' volgende  dag na aankomst  best lekker rondgelopen  en eenmaal  in hotel  weer  aan de drank ..  lang verhaal kort  .. 

Nu zit ik thuis  mijn jongens  op de bank  Netflix  kijken  ' lekker  gegeten  net samen  en straks  volg ik een aa meeting  .   Hoef  niet te vluchten dit jaar zijn we  compleet .. moet werken  met  kerst maar  dat geeft  niet .   

Nog even en dan sluiten we dit afgelopen  piep  jaar af .. en richt ik mij nuchter op mijn  gezin..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is  verder  ook niets  nuttig  uit te voeren @Bor   kinderen  netflixen  hier .  Man werkt en we hebben  samen  boodschappen  gedaan ook.

Gegeten thee gedronken  en nu weer  banken ..   tis ook geen weer  om mijn huis te soppen want je ziet  geen ene .... moer zo in het donker  als zonnetje  schijnt  zie en schrik  je ' je rot haha ..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...