Spring naar bijdragen

maandag 19 oktober


ikkanhet

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Reacher:

DAGPACT

Billy
ikkanhet

Ties

Roos33
Reacher
Descartes

Goede morgen allemaal. @Reacher “Socrates” dat is nog eens een naam voor een kat, geweldig. 
Vandaag nog een dagje werken en dan herfstvakantie, kan niet wachten. 
 

@ikkanhet ik probeer die onrust altijd een beetje langs me heen te laten gaan. Toen ik voor het eerst stopte na lange tijd raakte ik altijd in paniek als voor het slapen gaan het licht uit ging. Inmiddels ben ik daar zo aan gewend dat ik het nauwelijks meer merk. Dan voel je je sterk hoor, draai je je om denk je “hee, beetje paniek”, en dan grinniken.

bewerkt door Descartes33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Descartes33:

Ja maar jij woont ook op een paradijselijk plekje geloof ik @Bor, boomgaarden, sterrenhemels. Ik zit hier tegen de achterkant van huizen aan te kijken vanachter een heel klein dakkapelletje. Klotestad. :)

Dat is jammer he wij hebben gelukkig geen huizen aan de achterkant maar bomen en een grasveldje.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Ik heb wel huizen om me heen hoor. Woon ook gewoon in een straat maar niet dicht op elkaar zoals in een stad.

Een stad vind ik wel erg leuk hoor. Ik vind dat altijd wel iets hebben. Amsterdam vind ik bijvoorbeeld ge-wel-dig! 
Als ik daar naartoe ga? Dan ben ik net een klein kind die op schoolreisje gaat; Spannend! En ik kijk me ogen uit daar.:lol:

Ik zou willen dat ik me huis met grond mee kon nemen en daar neerzetten. Dan is het wel miljoen waard denk ik.
Hier niet hoor.

Dat zeg ik ook altijd als ik mijn huisje mee kon nemen was ik hier al weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon ook in een groot dorp maar meer een stad en wel een hoekhuis met hele groene tuin aan een vijvertje en vrij uitzicht. Ik heb een grote kersenbloesem in mijn tuin; was ik meteen verliefd op .. nog meer dan op het huis zelf. De omgeving, de tuin, vind ik ook belangrijker dan de binnenkant. Ik zit vaak op mijn trapje naar de vijver .. tussen de lavendel en tijm. Ik hou ervan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

Amsterdam was de bestemming als ik keuzedagen NS overhield,
een dagje zwerven, Albert Cuijpbuurt, binnenstad, heerlijk
en dan weer fijn naar huis. Nu met Corona maar even niet doen.

Eergisteren op NPO2 een aflevering van Close Up gezien over een
bijzondere architect in Australie. Die maakte huizen met beweegbare muren, daken
en meer, zodat mensen bij mooi weer een oerwoud als uitzicht hadden, in bewoondere
gebieden de lucht/sterrenhemel. Geen glas bij voorkeur, daar hield hij niet van, maar als
klanten persé wilden dan kon dat. Altijd werden de huizen anders tijdens het bouwen. In
overleg. En duurder haha. Een man heeft 4 jaar in een kelder gewoond zodat hij de rest kon verhuren
om uit zijn schulden te komen, en nu woont hij in zijn paradijs. Ik heb ademloos gekeken.
In Japan had hij geleerd hoe hij zelf wilde bouwen, zijn leermeester was de man die het Opera House
in Sidney bouwde en hem aannam omdat hij bij de sollicitatie schreef dat hij nog niets wist maar alles wilde leren.
Ik heb zelden zo'n open minded man aan het werk gezien. Hij kampeerde zelf in zo'n paradijs, alles op de grond.
Kinderen groeien er op en zijn nu volwassen en lyrisch over hun levenswijze. Indrukwekkend. En terug te zien:) nog.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Descartes33, je heb mij van het DAGPAC afgegooid :(, niet meer doen hoor... 

DAGPACT

Billy
ikkanhet

Ties
Roos33
Reacher
Yvonne
Descartes

Wij zijn overigens vanuit de randstad via Friesland in een klein dorpje in oost Groningen terecht gekomen.... 
En ik kan het jullie allemaal aanbevelen....

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahaha... daarom juist Bor... 
Nee hoor, geintje, heb daar ook hartstikke fijn gewoond. 
Maar wij zijn een beetje zwervers vinden onze kinderen. 
En we zijn een beetje verliefd geworden op de rust, de mooie natuurgebieden hier, het kleine dorpje en natuurlijk het huis... 
En tot onze verbazing zijn de Groningers hartstikke vriendelijk en gemoedelijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Bor:

Oh wat erg. Ik dacht toch dat ik zachtjes aan het fantaseren was geslagen maar niet dus, haha:D

Ik vertel hier teveel, jullie kennen mij tè goed!

Ik zie het al voor me, Bor in haar bootje door de Amsterdamse grachten pruttelen,  met een glaasje rivella erbij :D

Bel dan ff dan ga ik met je mee !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandagochtend, leuk de hond die wakker gemaakt moet worden.

Kohtje sterkte met je moeder!

Ik heb de documentaire over de architect ook gezien. Fantastisch, als bijna alles behalve de fundering en vloer kan schuiven en open kan. Een gebouw zo maken, dat het in het landschap past. Bij mij om de hoek ligt een woonboot die een architectuurprijs heeft gewonnen. Ramen lopen door tot de vloer, binnen zitten maar toch direct aan het water. Weinig kozijn, veel raam gebruikt ook in de hoeken. Prachtig als je zo creatief kunt denken en bouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bor:

@Maverick Ben ik al een paar keer geweest/ gedaan!
Ik wist niet dat jij in Amsterdam e.o. huist. Maar nu weet ik dat voor volgende lente/ zomer.

Zo moet ik ook nog steeds met onze @Jopie het Paterswoldsemeer trotseren. Lijkt ook wel een tienjarenplan.

Komt misschien ook omdat ik forum veilig en anoniem vind en een persoonlijke ontmoeting is voor mij wel een drempel, eerlijk gezegd, al lijkt het me wel heel leuk.

Heb eens een keer eerder een ontmoeting gehad van iemand hier, zij kwam me bezoeken terwijl ik in opname was, en dat was best heel fijn.

Ha @Bor, het was meer als een geintje bedoeld hoor. Ik blijf ook liever anoniem en begrijp heel goed dat je niet het complete forum in je bootje kan verwelkomen  zonder dat dit qua afstand de atlantische oversteek varen is ;)

Heb zelf ook een bootje gehad, was echt leuk toen de koters nog jong waren. Misschien als ik met pensioen ben koop ik wel een campertje met trekhaak, en een leuk klein priegelbootje.

 

 

bewerkt door Maverick
Woordje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou ik op vakantie gaan gisteren. En zou ik nu lekker in de bossen lopen. Helaas kan dat niet door gaan. Vanmiddag heb ik gelukkig wel een afspraak met een vriendin. Word er best een beetje lamlendig van. Ook omdat de buren aan het verbouwen zijn... :(

Laat ik dat maar als een teken zien dat ik achter de laptop weg moet en ook aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...