Spring naar bijdragen

Zondag 23 augustus 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.

Gek lijkt me dat @bumperjim. Ik denk er wel eens aan. 

Gisteren liep ik met dochters en hond over straat, op weg om lekker een ijsje te halen. Zij voorop met zijn tweeën. Ik erachter met de hond. 

En het is zover. Zij trekken aandacht. Waren gewoon in gesprek. Zochten het niet, maar wat zag ik een mannen kijken. 

We kwamen langs etalages. Zij voor mij uit. Lachend en druk in gesprek. Hond was opeens heel bang voor de etalages waar bewegende reclame met licht was. Ik de hond (hondje 5 kilo) in mijn armen. 

Toen dacht ik: dit is hoe het gaat. De jeugd baant een nieuwe weg naar de toekomst, wordt gezien.

De ouderen een stapje terug. Beschermend op de achtergrond. Ik wil mijn meiden best even helpen langs een enge etalage te komen. 

Het was een magisch moment in een niet zo.mooie winkelstraat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie ook goedemorgen Maja, Jim Adrian en Lika... 
Het is dus zover Jim, mooi. 
Daar doe je het voor hè? Vanaf het moment dat ze geboren worden toeleven naar het loslaten... 
En ja Lika... vroeg of laat moet je zelfs die beschermende rol langs de etalage opgeven... 
Grappig, ik merk dat mijn kinderen tegenwoordig wel eens de rollen dreigen om te draaien: zelf de beschermende rol op zich willen nemen... 
Lief, maar mam kan het zelf nog allemaal gelukkig.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook gisteren was ik het kind. We werden overvallen door een stortregen op het plein in de andere stad. Mijn geboortegrond. We konden even nergens schuilen. Alle plekken waren ingenomen door anderen.

En ik kon even alleen maar heel hard trappelen en roepen: Ik wil dit niet, ik wil dit niet! 

Mijn dochter vroeg of het ging. Ik was even, in een oogwenk, terug bij een heel eenzaam en unheimisch gevoel waarbij ik.op niemand hoefde te rekenen. Wat heb ik me daar alleen gevoeld. Het is iets wat die stad,.zeker met regen, heel erg in zich heeft voor mij.

Ook wel met mooi weer. Alles mooi, maar er is niemand. Of ze zeggen niets.

Ik weet dat dit gevoel er is. Maar de sterkte waarmee het opkwam...daar schrok ik van. In een oogwenk.

Ik schrok van mezelf. Achteraf herken ik meerdere aanleidingen, gevoelens van afwijzing in een winkel.Zo bouwt het op. Zoiets.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Goedemorgen.

Gek lijkt me dat @bumperjim. Ik denk er wel eens aan. 

Gisteren liep ik met dochters en hond over straat, op weg om lekker een ijsje te halen. Zij voorop met zijn tweeën. Ik erachter met de hond. 

En het is zover. Zij trekken aandacht. Waren gewoon in gesprek. Zochten het niet, maar wat zag ik een mannen kijken. 

We kwamen langs etalages. Zij voor mij uit. Lachend en druk in gesprek. Hond was opeens heel bang voor de etalages waar bewegende reclame met licht was. Ik de hond (hondje 5 kilo) in mijn armen. 

Toen dacht ik: dit is hoe het gaat. De jeugd baant een nieuwe weg naar de toekomst, wordt gezien.

De ouderen een stapje terug. Beschermend op de achtergrond. Ik wil mijn meiden best even helpen langs een enge etalage te komen. 

Het was een magisch moment in een niet zo.mooie winkelstraat.

Ja op een gegeven moment moet t het nest maar uitvliegen en dan is het ofwel vliegen ofwel neerstorten net als een vogeltje. Nu zat de holenbeer al een tijd te fladderen in het nest, dus dat zal wel vliegen denk ik... Ik nog tips geven, zo van de bushalte is veel dichter bij huis dan de tramhalte dus als je 's avonds uit de stad komt neem dan maar de bus en zo, weet ze allemaal al. Doet ze ook wel, of niet en dan om andere redenen.

Stap terug.

Ik zeg dat nu laconiek maar ik heb daar 's nachts best wel angstgevoelens over die in 1 keer naar boven komen en waar ik verder niks mee kan. Wil het ook niet op haar overbrengen. Zal wel bij het proces horen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen   '   saaie zondag voor de deur :rolleyes:  eens verzinnen wat ik vandaag  ga doen..    iig de woonkamer  even opruimen  stofzuigen  enz  morgen  komen de jongens  weer  en de fam begeleider  schuift  de eerste 1.5 uur  aan..  dus moet  toch netjes  zijn.

En misschien wel wat stenen schilderen    heb mooie meegenomen  uit de verdon rivier Frankrijk.   Heb nog eigenlijk  huiswerk  te doen  van de vers training. 

Dus eigenlijk  genoeg  te doen.. als ik zin heb .:lol:

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Wat een heerlijke dag, dit is mijn soort weer, een beetje motregen, koel, de wind. Dus even een stukje hardlopen door het park. 

@Lika wat een mooi beeld zeg, en wat mooi omschreven. 

@Lieke7777 Altijd genoeg te doen :). Een lijstje maken en afstrepen en 's avonds nog eens bekijken wil het voor mij nog weleens extra leuk maken. Fijne dag!

Dagpact:

Descartes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lege nest syndroom  'was is eigenlijk  nog ver van mijn bed show  '

Door de omstandigheden  heb ik een leeg nest  gekregen  en heb ik alles moeten  overgeven. 

Nu weet ik dat dit mijn eigen schuld  is.

Maar er zijn wel gevoelens  ook  bij mij  hierover  .. ben bv bang geweest  dat mijn jongens  wat kon overkomen  daar in hun ander leven en stel dat er wat ergs gebeurd  zal zijn kon ik het mijzelf  vergeven  dan..   gelukkig  is er niets  gebeurd  maar heb hier  wel gedachten  over '  deze eigenlijk nooit  uitgesproken .

Afgelopen  vak ons vertrek  naar Frankrijk  '    had ook gedachten    wat als ons wat overkomt als ouders ..   normaal  rijden we natuurlijk met zijn 4 in de auto  ..  

Misschien  stomme gedachten  vind het lastig  omdat ik op moment  niet  altijd weet of mijn  gedachten  reëel  zijn

Iig  als mijn jongens  thuiskomen  mogen ze voorlopig  niet uitvliegen :rolleyes:.  

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei knakker:

Hoewel sommige diersoorten in dit opzicht wel tamelijk praktisch zijn: de bidsprinkhaan eet het mannetje direct na de paring op. Wat dat betreft hebben wij als mannetjes-aap toch nog best lang nut, nietwaar Jim?

Ja hoor

Niet dat ik ook maar iets doe dat mijn vrouw niet zou kunnen (itt de vorige generatie, na het overlijden van mijn vader bleek dat mn moeder nog nooit benzine had getankt, nou vraaaag ik je??) lijkt het gewenster om bepaalde activiteiten uit te besteden aan de man. Gewoon omdat het dom of zwaar werk is en het bevredigender is om instructies en commentaar te geven dan het daadwerkelijk te doen :D Autorijden, ikea kastjes in elkaar zetten, noem maar op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedacht toevallig van de week dat ik al jaren niet getankt heb, doet m'n lief altijd. En onze vorige auto reed op diesel, deze op benzine en de vorige camper reed op benzine, deze op diesel... of was het nou andersom :blush:

Waar de oliepeilstok zit heb ik al helemaal geen benul van. OMG, hoe heeft het zover met me kunnen komen? Alles wat ik lastig vind, laat ik gewoon aan hem over (en hij is een stuk ouder dan ik, dus slim is dat niet).

Een ikea kastje daarentegen, daar draai ik m'n hand niet voor om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...