Yvonne Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goedemorgen frummers, Buiten is het heerlijk koel, stil en vredig. Binnen begint de temperatuur ook te zakken, mooi. Eerst maar even een bakje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Jij ook een goedemorgen Gewoondoen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goedemorgen, wakker geworden van een forse regenbui. Spoelt de aarde weer schoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Nou, oudste dochter woont nu officieel op kamers. Jongste is daar gebleven logeren. Ben nu gezellig samen met Stier. Rare toestand Straks maar even lekker ontbijten of zo. Of eerst een rondje voorstellen, na 18 jaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Ook goedenmorgen allemaal. Heb heerlijk geslapen! Het is lekker koel buiten. Mijn hondje even gevoerd en uit gelaten en nu weer even terug in bed.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goedemorgen. Gek lijkt me dat @bumperjim. Ik denk er wel eens aan. Gisteren liep ik met dochters en hond over straat, op weg om lekker een ijsje te halen. Zij voorop met zijn tweeën. Ik erachter met de hond. En het is zover. Zij trekken aandacht. Waren gewoon in gesprek. Zochten het niet, maar wat zag ik een mannen kijken. We kwamen langs etalages. Zij voor mij uit. Lachend en druk in gesprek. Hond was opeens heel bang voor de etalages waar bewegende reclame met licht was. Ik de hond (hondje 5 kilo) in mijn armen. Toen dacht ik: dit is hoe het gaat. De jeugd baant een nieuwe weg naar de toekomst, wordt gezien. De ouderen een stapje terug. Beschermend op de achtergrond. Ik wil mijn meiden best even helpen langs een enge etalage te komen. Het was een magisch moment in een niet zo.mooie winkelstraat. Jannigje en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Jullie ook goedemorgen Maja, Jim Adrian en Lika... Het is dus zover Jim, mooi. Daar doe je het voor hè? Vanaf het moment dat ze geboren worden toeleven naar het loslaten... En ja Lika... vroeg of laat moet je zelfs die beschermende rol langs de etalage opgeven... Grappig, ik merk dat mijn kinderen tegenwoordig wel eens de rollen dreigen om te draaien: zelf de beschermende rol op zich willen nemen... Lief, maar mam kan het zelf nog allemaal gelukkig.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 (bewerkt) En ook gisteren was ik het kind. We werden overvallen door een stortregen op het plein in de andere stad. Mijn geboortegrond. We konden even nergens schuilen. Alle plekken waren ingenomen door anderen. En ik kon even alleen maar heel hard trappelen en roepen: Ik wil dit niet, ik wil dit niet! Mijn dochter vroeg of het ging. Ik was even, in een oogwenk, terug bij een heel eenzaam en unheimisch gevoel waarbij ik.op niemand hoefde te rekenen. Wat heb ik me daar alleen gevoeld. Het is iets wat die stad,.zeker met regen, heel erg in zich heeft voor mij. Ook wel met mooi weer. Alles mooi, maar er is niemand. Of ze zeggen niets. Ik weet dat dit gevoel er is. Maar de sterkte waarmee het opkwam...daar schrok ik van. In een oogwenk. Ik schrok van mezelf. Achteraf herken ik meerdere aanleidingen, gevoelens van afwijzing in een winkel.Zo bouwt het op. Zoiets. 23 augustus 2020 bewerkt door Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Gaaf @Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 goeiemorgen allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 8 minuten geleden zei ikkanhet: goeiemorgen allemaal Kun je het nog steeds? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 10 minuten geleden zei Adrian: Kun je het nog steeds? Ja gelukkig wel en valt zelfs best mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Lika: Goedemorgen. Gek lijkt me dat @bumperjim. Ik denk er wel eens aan. Gisteren liep ik met dochters en hond over straat, op weg om lekker een ijsje te halen. Zij voorop met zijn tweeën. Ik erachter met de hond. En het is zover. Zij trekken aandacht. Waren gewoon in gesprek. Zochten het niet, maar wat zag ik een mannen kijken. We kwamen langs etalages. Zij voor mij uit. Lachend en druk in gesprek. Hond was opeens heel bang voor de etalages waar bewegende reclame met licht was. Ik de hond (hondje 5 kilo) in mijn armen. Toen dacht ik: dit is hoe het gaat. De jeugd baant een nieuwe weg naar de toekomst, wordt gezien. De ouderen een stapje terug. Beschermend op de achtergrond. Ik wil mijn meiden best even helpen langs een enge etalage te komen. Het was een magisch moment in een niet zo.mooie winkelstraat. Ja op een gegeven moment moet t het nest maar uitvliegen en dan is het ofwel vliegen ofwel neerstorten net als een vogeltje. Nu zat de holenbeer al een tijd te fladderen in het nest, dus dat zal wel vliegen denk ik... Ik nog tips geven, zo van de bushalte is veel dichter bij huis dan de tramhalte dus als je 's avonds uit de stad komt neem dan maar de bus en zo, weet ze allemaal al. Doet ze ook wel, of niet en dan om andere redenen. Stap terug. Ik zeg dat nu laconiek maar ik heb daar 's nachts best wel angstgevoelens over die in 1 keer naar boven komen en waar ik verder niks mee kan. Wil het ook niet op haar overbrengen. Zal wel bij het proces horen. 23 augustus 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 (bewerkt) Goedemorgen ' saaie zondag voor de deur eens verzinnen wat ik vandaag ga doen.. iig de woonkamer even opruimen stofzuigen enz morgen komen de jongens weer en de fam begeleider schuift de eerste 1.5 uur aan.. dus moet toch netjes zijn. En misschien wel wat stenen schilderen heb mooie meegenomen uit de verdon rivier Frankrijk. Heb nog eigenlijk huiswerk te doen van de vers training. Dus eigenlijk genoeg te doen.. als ik zin heb . 23 augustus 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Descartes33 Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goedemorgen allemaal. Wat een heerlijke dag, dit is mijn soort weer, een beetje motregen, koel, de wind. Dus even een stukje hardlopen door het park. @Lika wat een mooi beeld zeg, en wat mooi omschreven. @Lieke7777 Altijd genoeg te doen . Een lijstje maken en afstrepen en 's avonds nog eens bekijken wil het voor mij nog weleens extra leuk maken. Fijne dag! Dagpact: Descartes Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 (bewerkt) Lege nest syndroom 'was is eigenlijk nog ver van mijn bed show ' Door de omstandigheden heb ik een leeg nest gekregen en heb ik alles moeten overgeven. Nu weet ik dat dit mijn eigen schuld is. Maar er zijn wel gevoelens ook bij mij hierover .. ben bv bang geweest dat mijn jongens wat kon overkomen daar in hun ander leven en stel dat er wat ergs gebeurd zal zijn kon ik het mijzelf vergeven dan.. gelukkig is er niets gebeurd maar heb hier wel gedachten over ' deze eigenlijk nooit uitgesproken . Afgelopen vak ons vertrek naar Frankrijk ' had ook gedachten wat als ons wat overkomt als ouders .. normaal rijden we natuurlijk met zijn 4 in de auto .. Misschien stomme gedachten vind het lastig omdat ik op moment niet altijd weet of mijn gedachten reëel zijn Iig als mijn jongens thuiskomen mogen ze voorlopig niet uitvliegen . 23 augustus 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 19 minuten geleden zei knakker: Hoewel sommige diersoorten in dit opzicht wel tamelijk praktisch zijn: de bidsprinkhaan eet het mannetje direct na de paring op. Wat dat betreft hebben wij als mannetjes-aap toch nog best lang nut, nietwaar Jim? Ja hoor Niet dat ik ook maar iets doe dat mijn vrouw niet zou kunnen (itt de vorige generatie, na het overlijden van mijn vader bleek dat mn moeder nog nooit benzine had getankt, nou vraaaag ik je??) lijkt het gewenster om bepaalde activiteiten uit te besteden aan de man. Gewoon omdat het dom of zwaar werk is en het bevredigender is om instructies en commentaar te geven dan het daadwerkelijk te doen Autorijden, ikea kastjes in elkaar zetten, noem maar op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Ik bedacht toevallig van de week dat ik al jaren niet getankt heb, doet m'n lief altijd. En onze vorige auto reed op diesel, deze op benzine en de vorige camper reed op benzine, deze op diesel... of was het nou andersom Waar de oliepeilstok zit heb ik al helemaal geen benul van. OMG, hoe heeft het zover met me kunnen komen? Alles wat ik lastig vind, laat ik gewoon aan hem over (en hij is een stuk ouder dan ik, dus slim is dat niet). Een ikea kastje daarentegen, daar draai ik m'n hand niet voor om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roynaldo Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goede middag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Goedenmiddag! Wat een gezellig draadje Daar doe ik nog eens een high tea bovenop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Geen bloemen dit keer dus jij mag twee gebakjes @Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Best een mijlpaal @bumperjim! En herkenbaar het aflossen van de generaties en de gevoelens daarbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Ik heb het gevoel dat mijn leven stilstaat. Ik ben een ongeduldig type dus dat is een oefening in geduld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adrian Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 1 uur geleden zei Reacher: Ik heb het gevoel dat mijn leven stilstaat. Ik ben een ongeduldig type dus dat is een oefening in geduld. Dat had ik ook, dat mijn leven stilstaat. Ik ben mindfullness gaan doen en dat werkt echt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2020 Gourmetten vandaag ' restjes van gisteren opmaken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden