Spring naar bijdragen

Zondag 7 juni


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Sandro:

Dat lijkt mij ook een interessant boek. "Vrij van gedachten" van Geurtz ook, na de samenvatting gelezen te hebben. Ik twijfel nog welke het gaat worden.

Ik zou eerst de bestseller lezen Verslaafd aan de liefde, en dan vervolgens misschien de sequel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Jopie:

je schrijft het nu alsof er maar twee varianten zijn. Wegblijven of spuien.  Is dat ook zo? En ook: zou spuien de ergernis verminderen?

(groet, de maatschappelijk werkster)

Nou, lifecoach in de dop, oefen gerust even op mij :)

Nee, ik geloof niet dat spuien de ergernis vermindert. Het zorgt wel voor extra onrust in mezelf: als ik hier zoiets getypt heb, ben ik daarna zenuwachtig over de reacties en blij als mensen het met me eens zijn en ik veel likes op mijn bericht krijg. Hihi, nogal komisch allemaal, als ik mezelf van een afstandje bekijk.

Er zit natuurlijk iets tussen wegblijven of spuien. Maar als ik af en toe mijn best doe op een goed geformuleerd commentaar op mijn onderwerp van ergernis, dan is dat toch ook vooral om mezelf een veer in de reet te steken. Als ik eerlijk ben is dat niet bedoelt om de ander echt op weg te helpen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Yana:

Ook wel in het dagelijks leven, maar ik heb weinig contacten dus het valt niet zo op. Ik heb snel oordelen over mensen en vind veel mensen oorverdovend dom, saai, alleen geïnteresseerd in dingen die nauwelijks van belang zijn en egocentrisch.

Mij is vroeger voorgehouden dat je dat soort dingen niet "mag" denken en al helemaal niet te snel. Dus ik loop meestal lang aardig te doen tegen mensen waar ik eigenlijk de pest aan heb of die me helemaal niet interesseren. (Dan heb ik het niet zozeer over hier maar IRL). Tot op een gegeven moment de bom barst en dan is het ook definitief of voor lange tijd "uit". Ik heb veel aan mijn vrouw die meer functioneert als jij beschrijft en dan zie ik oh ja zo kan het ook. Die laat gewoon zonder enige scrupule sommige mensen helemaal links liggen.
Zonder dat de ene manier persé goed is en de andere fout, maar ff erbij nadenken wat je doet is wel eens nuttig. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fruitvlieg2019:

@niks, dat zijn nou net de berichten waar ik niet op inga om ergernis te voorkomen :))))

Haha.

Wat kun je er ook mee? Als iemand vanuit zichzelf schrijft ("Ik heb dit en dit gemaakt, en ervaarde het zo en zo"), dan is dat maar even de waarheid. Of er verder bedoelingen achter zo'n bericht zitten, daar kun je over twijfelen. Maar er gewoon niet op ingaan is dan inderdaad meestal het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik merk wel eens dat ik, wanneer ik compassie MOET hebben van mezelf
het ontaardt in een vorm van medelijden hebben en erboven staan
dat begint ook op narcisme te lijken denk ik zo
soms zou ik al die termen wel weer niet willen kennen
en als een klein kind alles in elkaar over kunnen laten vloeien, zonder
er verstand van te willen hebben, het te herkennen, te verbeteren, en mezelf
mogen zijn. Dan maar niet perfect, niet leren, maar gewoon leven, in het nu.
dat gaat het ook het snelste weer over ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro vrij van gedachten zou ik even laten. Schijnt best ingewikingewikkeldn. Verslaafd aan Liefde mee beginnen. 

En @Yana veel herkenning al heb niet zo snel ergernis, maar angst dat ik iets verkeerd zeg. Of niet genoeg steun. Ik leef met de angst dat mensen boos zijn op mij. 

Maar (ook Jan Geurtz), 'mooi oefenmateriaal! Uitgelezen kansen' juist hier!.

Zo probeer ik hier ook voor mezelf in te zetten. Juist voor mezelf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat klopt wel dat deel over mij Marika
ik weet er ook steeds nog geen raad mee.
en wat afstand nemen hier, is ook best wel goed,
maar daar kies ik dan liever zelf voor, om hoe het
mij voedt wel of niet mee te lezen/schrijven
en niet op de manier hoe het ging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat ik het goed formuleer. We zijn hier niet voor niets. Alleen de één bewandelt een ander pad, dan de ander. De één drinkt (dronk) elke dag 3 glazen en vindt dat teveel. Een ander valt steeds in een binge. Je kunt niet vergelijken met elkaar, wel herkennen. Herkennen, delen en elkaar steunen, motiveren. Het is zo makkelijk om te denken, die staat al 10 jaar droog, dus jij moet dat ook kunnen. Want de één is de ander niet. Alleen hoe ver ga je met ondersteunen als men steeds maar weer een terugval heeft? Dat is wel eens mijn dilemma. Kiest iemand er nu bewust voor om door te gaan met drinken, of kan die echt niet anders? Ook denk ik dat de evt. hulpvragen heel verschillend zijn. Of anders gezegd, er zijn hulpvragen, kreten waar we als forum zijnde weinig mee kunnen. Waar echt professionele hulp bij nodig is. Maar ja, dat is aan degene zelf, als die dat niet wil houd het op. Vindt dat een lastig punt, kun je het niet of wil je het niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
heb een giga gat in de dag geslapen...
Heb nu een lekker bakje thee voor mij staan, buiten is het 15 graden en 
wisselen wolken en zon elkaar af. 
Mooie overwegingen hier. 
Je ergeren of niet, je uiten of niet. 
Wat doe en zeg je wel of niet..... 
Tsja, ik kan me hier af en toe ook behoorlijk ergeren. 
Meestal reageer ik al niet meer, kromme tenen, en soms moet ik echt op mijn handen gaan zitten... 
Tot het zó té gortig is dat ik wel móet reageren voor mijn gevoel. 
Het nadeel van ergeren en niet reageren is dat het bij mij uitmondt in helemaal niet regearen, 
ook niet op de mensen die ik wel graag mag en dat is best jammer. 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...