Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 april 2020


Maja

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Smaragd:

Goedemorgen

dagpact

Maja

Smaragd

 

Mag dat wel @bumperjim Straks pakken ze je op

Doe mee met je @Maja  met het dagpact. 

Dat mag binnen een straal van 1 km rond je huis, max 1 uur. Daar kan ik wel wat mee al is het wel rennen over asfalt en stoep op stoep af, beetje suf maar er is nauwelijks verkeer dat scheelt weer. 4,5 km gelopen ik voel me even weer een griekse godheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

dagpact

Maja

Smaragd

Myle

Goedemiddag. 

Voor mij even wat minder. Heb waarschijnlijk een rib (of 2) gekneusd. Gisteren tijdens het schoonmaken van de badkamer ben ik gestruikeld over een emmer sop en vervelend terecht gekomen op de wc en prullenbak. Alles doet pijn, zitten, staan, lopen, hoesten, nouja alles. Pff. Zelfs diep ademen is lastig maar het gaat inmiddels beter door pijnstilling. 

Wat een kluns voel ik me.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer flink lichamelijk werk verzet. Nadien een fles bier gedronken. Ik was geen bier drinker. Ik vind het okay, was het nodig? Nee. Nu het hier bij laten vandaag. Is dit de eerste stap naar een gelegenheids drinker? Misschien. Dag voor dag. 
Fijne avond iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Penny waarom heb je die fles bier gedronken? Was het omdat je het lekker vond of iets anders? Zou het voor jezelf goed nagaan. Je was niet voor niks zo positief over stoppen. Ik gun je niet een terugval en als het je nu lukt sociaal te drinken is dat natuurlijk fijn. Maar sorry, wat ik van je gelezen heb ben je gewoon hartstikke kwetsbaar hierin. Ik hoop dat je de juiste weg vindt voor jezelf.

Ik neem vanavond deel aan een online meeting. Dag 3 gaat me lukken.  

Eerst eten. Moet mezelf zo erg dwingen. Maar het is goed zorgen voor mezelf. Niet steeds makkelijk maar wel nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Wanneer is het dan niet ok?

Ik denk dat dit okay voor mij voelt, omdat het voelde als een “gewoon” mens. Die na een dag ploeteren in de zon op een zaterdag een biertje drinkt en samen met de klussers kijkt naar het resultaat. Niets meer en niets minder. Wat ik zei; niks meer en niks minder. Was het nodig: nee. Maar het voelde heerlijk gewoon. Ik vond het nodig om het hier te melden. Gewoon omdat ik graag eerlijk wil zijn. Misschien neem ik er volgende week weer een, misschien niet.

Ik denk dat het niet okay is als je erin blijft? Meer dan die ene fles als dorstlesser, maar doorgaat?

bewerkt door Penny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

@Penny Ik zat net even te lezen op je wie is wie waar je aangaf dat je 2 tot 3 flessen wijn per dag dronk. Dronk je zoveel vanaf het eerste begin of is het er langzaam ingeslopen?

Hhmm, eigenlijk was het vanaf mijn studietijd dat het om flessen wijn ging, eerst de cannei, alte wein tradition. Daarna de rode wijn, ivm Montignac dieet. Later witte wijn. Daarvoor vooral weekenden, het bessen sju verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Penny:

Hhmm, eigenlijk was het vanaf mijn studietijd dat het om flessen wijn ging, eerst de cannei, alte wein tradition. Daarna de rode wijn, ivm Montignac dieet. Later witte wijn. Daarvoor vooral weekenden, het bessen sju verhaal. 

Het lijkt bijna alsof je wegdroomt bij het idee en aan het droogdrinken bent. Aan de andere kant geef je gewoon antwoord op een vraag. Ik weet het dus niet. Pas op, zou ik in ieder geval willen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Penny:

Ik denk dat dit okay voor mij voelt, omdat het voelde als een “gewoon” mens. Die na een dag ploeteren in de zon op een zaterdag een biertje drinkt en samen met de klussers kijkt naar het resultaat. Niets meer en niets minder. Wat ik zei; niks meer en niks minder. Was het nodig: nee. Maar het voelde heerlijk gewoon. Ik vond het nodig om het hier te melden. Gewoon omdat ik graag eerlijk wil zijn. Misschien neem ik er volgende week weer een, misschien niet.

Ik denk dat het niet okay is als je erin blijft? Meer dan die ene fles als dorstlesser, maar doorgaat?

Ik ben wel de laatste die het vingertje omhoog moet steken. Ik wil alleen maar zeggen ik heb vandaag weer een dag in de tuin gebeuld en ik heb net een ijskoude 0,0 op. En ik zei tegen mezelf ach tis vrijwel net zo lekker :P 

Wat heb je geklust dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er stonden meer dan 30 mensen in de rij buiten de winkel! Wow zeg. Gelukkig kwam ik alleen maar erlangs op de fiets. Ik ben wel liever thuis in mijn tuintje want is zo druk op straat. Maar moest even. Hoop dat volgende week het weer niet druk is. Pasen toch alleen dom exuus om te vreten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...