Spring naar bijdragen

Woensdag 8 april 2020


Myle

Aanbevolen berichten

Ik lees de laatste tijd overigens heel heel weinig echt mee of terug... 
Wil wel Joop even een knuf geven, meis wat moet je het moeilijk hebben... 
En ik zag in het voorbij gaan de afgelopen dagen hier twee muziekjes die mij raakten: 
The road ahead .... de tranen sprongen gelijk in mijn ogen, dit nummer is een paar jaar mijn lijflied geweest. 
Ik heb het duizenden keren gedraaid in de heel moeilijke jaren van een poosje terug... 
En ook 'de kleine dingen die het doen'  .... gewoon omdat ik dát, de kleine dingen willen zien, nog steeds heel heel belangrijk vind... 
Dankjullie wel @Marika en @Jopie voor het plaatsen... 

bewerkt door Yvonne
woordje veranderd en woordjes aangevuld.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Je kan altijd wat te doen hebben. Mijn moeder is 72 en zit nu te zoomen. Haar schildercursus kan niet meer doorgaan en dan start ze een whatsapp groepje en verzint dat iedereen een zelfportret moet maken met een mondkapje. Ik moet daar zo om lachen, die beweegt gewoon met alles mee en maakt er het beste van.

Top, schitterend Fruit!!! 

7 minuten geleden zei Yana:

Hihi, ik vind hem zó grappig :D

Hij is inderdaad steengoed. 

Zo, en nu weer aan de slag. 
Genoeg te doen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie mooie morgen frummers:sun:
de wereld is mooi, en de prijs is hoog soms
maar dat ontslaat ons niet van een morele plicht
ook eens iets voor anderen te doen

Voor wie tijd over heeft: www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kijk/afleveringen/2019-2020/Gewoon-Gek.html

Een schitterend voorbeeld voor iedereen met en zonder etiketjes/diagnoses
de geestelijke gezondheid die de boeken ietwat loslaat en de mensen weer mens laat zijn
daar moeten die mensen natuurlijk wel voor open durven staan
Bovenstaande is deel 1, en er komen er gelukkig méér, ik was diep onder de indruk
Pak die schop zelf maar Myle en ga mest ruimen.
Mensen helpen jou pas echt nadat jij jezelf serieus neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Yana:

Haha @Myle, je wordt op je wenken bediend :). Ik heb geen idee of voor jou dezelfde regels gelden als voor psychisch gezonde mensen, maar als een gezond iemand zou leven zoals jij doet dan gaat hij/zij ook doordraaien. Het lijkt me niet goed dat jij niks te doen hebt, dat alles je maar in de schoot geworpen wordt. Ik verbaas me bijv. hoe je aan zoveel geld komt dat je eindeloos drank kan kopen en dat je zeeën van tijd hebt maar dat iemand dan je ramen komt lappen. Als ik een therapie zou mogen bedenken dan zou ik je minstens 8 uur per dag flink laten werken in de buitenlucht, tuinen omspitten, hout hakken, hooibalen verslepen... Ben benieuwd of je dan nog moeite hebt om 's avonds in slaap te komen. 

Kortom: we zijn het hier met elkaar eens dat je in de benen moet komen.

 

Iets in deze trand had ik een poos geleden ook proberen te zeggen. Psychische problemen of niet, het is gewoon belachelijk dat je een kamer en geld krijgt, idd genoeg om elke dag te kunnen zuipen. Maar vervolgens trommelt niemand je uit bed op een “normale” tijd om je dag te beginnen. Normaal 8 uur werken, in welke vorm dan ook, is toch echt het gezondst voor iedereen. Maar als je niet in je eigen onderhoud hoeft te voorzien, je geen zorgen hebt over huur etc., moet de motivatie uit je zelf komen. Net als bij kinderen, die hebben deze zorgen meestal ook niet. Maar ouders geven ze taken naast school en sport. Kamer aan kant, huiswerk, vaat inruimen, helpen in de tuin etc. Dit omdat we weten hoe belangrijk het is om structuur en taken te hebben voor je ontwikkeling. We huren regelmatig mensen in van een instelling, voor groenverzorging bij het bedrijf. Zoiets is toch haalbaar, lekker buiten werken en gezond moe worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook 'onze' jopie even een virtueel hartje onder de riem steken. Voor wat het waard is, want de realiteit laat zich niet zo virtueel dirigeren. 
Ik kan je niet altijd goed volgen, daar ben ik waarschijnlijk te simpel voor, maar ik mag je graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Gister vroeg op bed, en mij droog vergeten af te melden. 
 

wat Myle betreft denk ik dat alles zo’n beetje gezegd is. Ik zou gék worden om niks om handen te hebben. Precies de reden dat ik afgelopen weekend een dag uit de bocht vloog. Myle probeer eens te kijken wat je nu zelf al voor elkaar kunt krijgen, te beginnen met een ritme. Zo belangrijk! In plaats van een afwachtende houding aan te nemen, en het van anderen te laten afhangen 

dagpact 

Senna33

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een afwachtende afhankelijke houding waarvanuit ik mijn bericht plaatste ja. Ben er achteraf niet trots op. Ritme en structuur is zeker belangrijk. Is eerder ook al wel gezegd. 

Het gaat daarmee de laatste twee weken al behoorlijk de goede kant op. Vroeg opstaan tenminste, en op een of andere manier een daginvulling bedenken en me eraan houden. 

Ik ben expres niet eerder gaan kijken hier omdat ik bang was voor reacties. Nogmaals, mijn manier van aandacht vragen was niet constructief en ik begrijp dat ik dan ook bepaalde reacties oproep die ik misschien liever niet wilde horen. Aan de andere kant heb ik misschien toch wel bereikt dat ik nu wat meer vanuit mijn eigen kracht wil 'doen'. En daarvoor dus dankjullie. 

Fijne dag nog allemaal. Geniet van het mooie weer. Ik pak een bezem en ga blaadjes voor de deur wegvegen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet op iedereen apart reageren want dan wordt het een heel boekwerk. 

Maar waar ik wat aan heb is denk ik de kracht van herhaling van tips/dingen die ik al eerder gehoord heb. Ritme, gezond eten, niet alleen figuurlijk over stof praten maar het opzuigen. Dat ik zelf mijn ogen open moet doen en houden, dat ik mijn "redding" niet van een ander moet laten afhangen. Zelf aan de slag dus en niet afwachten tot iemand me bij de hand pakt ofzoiets. Zijn geen nieuwe dingen en ook niet per se iets wat ik zelf niet kon bedenken. Maar de hoeveelheid reacties en de confronterendheid ervan maakt dat het flink binnenkomt.

Ik had beter moeten nadenken voor ik mijn bericht plaatste want ik vind het maar niks om zo'n deel van de dagdraad in beslag te nemen. Maar al met al heb ik nu toch die schop wel een beetje gevoeld. In de goede richting. 

Wat ik nu ga doen is de afwas, daarna toch de bladeren aanvegen. In de zon zitten. Rondje wandelen. En daarna maak ik wel weer een plan voor de namiddag en avond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Myle, is er over het algemeen een bepaald tijdstip op de dag waarop je begint met drinken? 
Als dat zo is kan het enorm helpen om op dat tijdstip iets  te plannen wat je normaal nooit doet. 
Je verzet je zinnen dan even en dat kan net het zetje zijn wat je nodig hebt om níet te gaan drinken. 
Je tanden poetsen als je plots trek krijgt schijnt ook echt te helpen... 
Dat zijn een paar dingen die ik hier nogal eens las in de eerste tijd dat ik hier kwam. 

15 minuten geleden zei Bor:

Doe die nu ook maar meteen. Lijkt me beter, denk je niet?

Ik dacht het ... jij zei het, hihi. 

En jaaaaa, voor elke dag een planning maken, met tijden erbij... strak plan! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had beter moeten nadenken voor ik mijn bericht plaatste want ik vind het maar niks om zo'n deel van de dagdraad in beslag te nemen. 
Slachtofferrol... 

Het gaat daarmee de laatste twee weken al behoorlijk de goede kant op. Vroeg opstaan tenminste, en op een ofandere manier een daginvulling bedenken en me eraanhouden. 

Op een of andere manier.... je weet dus zelf niet wat je doet? Vroeg opstaan; wie hou je hier voor de gek?

Zijn geen nieuwedingen en ook niet per se iets wat ik zelf niet konbedenken. 

Nogmaals, mijn manier van aandachtvragen was niet constructief en ik begrijp dat ik dan ook.

Zijn dit de mooie woorden, waar je het eerder weleens over had, waardoor de begeleiding niet weet dat je meer hulp nodig hebt?

Alsjeblieft Myle, in plaats van weer je stoepje schoonvegen, doe is echt wat je je altijd voorneemt.

Ik denk dat de Myle die dat berichtje vannacht plaatste, de echte Myle is. Bovenstaande berichten is weer de “ik weet het wel en doe het ook” Myle.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Myle:

... ik vind het maar niks om zo'n deel van de dagdraad in beslag te nemen. Maar al met al heb ik nu toch die schop wel een beetje gevoeld. [...]

Een beetje gevoeld. Als het nou geholpen heeft dan is die ruimte op de dagdraad goed besteed.
Dat je niet in één keer van je problemen af bent is niet abnormaal. Hier in Salland zeggen ze: Alles hef 'n êane, maor 'n wos hef ter tweeë.
(Voor de zekerheid de 'vertaling': Alles heeft een einde, maar een worst heeft er twee.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Penny:

Ik denk dat de Myle die dat berichtje vannacht plaatste, de echte Myle is. Bovenstaande berichten is weer de “ik weet het wel en doe het ook” Myle.
 

Ja zo'n gevoel krijg ik ook. Iemand vraagt een trap onder haar kont, dat doen we dan ook vriendelijk, vervolgens komt er een reactie ja ik wist het allemaal al wat jullie schrijven, was ook niet constructief, had ook niet die ruimte moeten innemen enz. 

Alsof het om iemand anders gaat. Ik wil graag van die kont horen wat ie nou denkt en wat er gaat gebeuren. Want die heeft een probleem. Niet degene die zegt dat wist ik allemaal al. Want je wist het niet want je wou je ogen geopend hebben. Althans die kont die wou dat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bor:

Dat zeg ik;  Ik had allang geschoten.

Myle is zo doorzichtig als wat, heeft ze zelf niet eens door volgens mij.

Je kunt niet vragen om hulp en dan de aangever daarvan neerschieten. Al is dat misschien wel haar manier van doen, gezien ze na eindelijk hulp (detox) gekregen te hebben daar weg liep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...