Spring naar bijdragen

Za 18 jan 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Lastig @bumperjim. Je kunt eigenlijk weinig doen. Zou aangeven dat je haar graag wilt helpen en het bij haar leggen: 'hoe kan ik je helpen?' Anders loop je toch alleen maar tegen een muur op. Zo moeilijk om tot een puber door te dringen! Mijn jongste die havo/ vwo advies had staat nu 9 onvoldoendes en weigert begeleiding/ huiswerkklas (hij MOET  vanaf februari) wat hemzelf betreft gaat hij gewoon naar het vmbo. Oudste van 17 heeft ook zo'n periode gehad, ( hij doet gymnasium) nu doet hij wel zijn best. Wat ik heb gemerkt is hoe weinig invloed je hebt, je kan hoog of laag springen maar ze trekken zich er niks vanaan en dat is echt frustrerend... uiteindelijk moet het kwartje bij haarzelf vallen denk ik en kan je alleen maar aangeven dat je er voor haar bent als ze hulp nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jongens voerden ook weinig uit op die leeftijd. Jammer. Wat héb ik me een zorgen gemaakt! Gesprekken met ze haalden niks uit. Maar heeeee....het is allemaal goed gekomen. Ik ben wel blij dat die periode met puberende kinderen achter me ligt, makkelijk was het zeker niet. Sterkte voor hen die nu in die periode zitten als ouders! En sterkte voor die kinderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Jopie:

En dat je erna pas kunt voelen dat je geen invloed had en het toch allemaal goed is gekomen.

oei wat zou ik graag hierin geloven jopie
maar het geldt niet voor iedereen natuurlijk, zeker niet als de puberteit al lang voorbij is en er
nog steeds geen uitzichten lijken te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen!

Lastig @bumperjim. Je kunt eigenlijk weinig doen. Zou aangeven dat je haar graag wilt helpen en het bij haar leggen: 'hoe kan ik je helpen?' Anders loop je toch alleen maar tegen een muur op. Zo moeilijk om tot een puber door te dringen! Mijn jongste die havo/ vwo advies had staat nu 9 onvoldoendes en weigert begeleiding/ huiswerkklas (hij MOET  vanaf februari) wat hemzelf betreft gaat hij gewoon naar het vmbo. Oudste van 17 heeft ook zo'n periode gehad, ( hij doet gymnasium) nu doet hij wel zijn best. Wat ik heb gemerkt is hoe weinig invloed je hebt, je kan hoog of laag springen maar ze trekken zich er niks vanaan en dat is echt frustrerend... uiteindelijk moet het kwartje bij haarzelf vallen denk ik en kan je alleen maar aangeven dat je er voor haar bent als ze hulp nodig heeft.

Bedankt allemaal

Ik heb gezegd ik wil je graag helpen, wil je dat ik je help of doe je het liever alleen? En toen kwam er antwoord en ze zei ik doe het liever alleen. OK nou daar kan ik mee leven, ik wou eigenlijk gewoon een antwoord ipv stilte. 

Open dagen schreef iemand anders, haha weet je hoe dat ging? Zij kwam zelf met de open dagen aanzetten en mijn rol was beperkt tot adressen in de gps zetten en erheen rijden :D Toen wist ze nog wat ze wou maar na die open dagen wist ze dat dat niks voor haar zou zijn en nu zit ze een beetje in de knoei. Maar ze is heel zelfstandig en ze wil geen vastgehouden handje.

Enfin

Dapper voorwaarts. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei fleurtje:

De kalender voor vandaag zegt: 

'Ik wil iedere dag het gevoel hebben dat ik het beste eruit gehaald heb' ( Hanne Decoutere - Belgisch journalist en nieuwslezer )

Pff daar hou ik niet van dat gestresste "eruit halen". Het beste is nooit genoeg. Das toch geen manier van leven, steeds zo driftig proberen. Dan heb je op je 40e een hartaanval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Ik heb ook een Bolletje aan de muur!

Ik vind het apart om te lezen dat iedereen een dochter maar meteen een puber noemt en aan het woord puber dan ook gelijk het gedrag bepaald. Pubers kunnen dit, pubers kunnen dat etcetra. Het kan natuurlijk ook aan het gedrag van de ouders liggen en dat het kind de ouders geestelijk al gepasseerd is maar de ouders dat nog niet door hebben.

 

Myep ik noem mn hond ook een hond en dat bepaalt ook grotendeels haar gedrag. Wat niet wil zeggen dan alle honden gelijk zijn. Wat ook niet wil zeggen dat een puber op hetzelfde niveau staat als een hond, maar ik had even geen glorieuzer voorbeeld.

En mijn hond is mij geestelijk ongetwijfeld ook gepasseerd (op weg waarheen kan je je afvragen) maar gedraagt zich meestal een stuk leuker dan mn dochter. Zegt goeiedag en dat soort dingen. :) 

Hoe minder ze weten, hoe minder ze zich daarvan bewust zijn. En dan voel je je al gauw geestelijk "voor liggen" op de rest vd wereld. Maar tis OK ik kan ermee door 1 deur behalve als ik echt moe ben.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Ach, je bent ouder en weet daardoor meer maar je ook nog steeds fouten. Misschien ben je je nu wel wat meer bewust van de fouten maar je maakt ze nog steeds. Ik denk dat door zo in hokjes te denken je nooit bij elkaar komt. Je hebt het hokje Puber// dochter met alle stempels die daar bij horen en hokje vader// alcoholist ( weet niet hoe jij jezelf noemt maar ik noem het maar even zo).

 

Het is geen hokje het is gewoon een leeftijdsfase met alle kenmerken van dien in meer en mindere mate. Het helpt juist als je begrijpt wat er gaande is in het hoofd van een puber door met andere ouders te praten. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Rusteloos:

Ik heb gewoon weer bier gehaald want het is weekend. Lekker Heineken bier en bier van de Lidl...lekker Duits bier!

Van maandag tot en met vrijdag drink ik niet...

Waarschijnlijk omdat ik een ander geloof heb dan jullie.

*de Koning!

Jij gelooft nog in bier bedoel je? :P 

Doe maar hoor daar word ik niet door getriggerd. Ik drink ook af en toe (niet deze maand) maar ik maak er geen heilig moeten van elk weekend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...