Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Ties

Woensdag 15 januari 2020

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Wat een treurnis mensen, dat weer van de laatste weken. Altijd maar motregen en wind. En donker ook nog, de halve dag. Ik ben gek op het Nederlandse klimaat omdat het zo lekker afwisselend is. Maar tegenwoordig ontbreekt de winter en duurt de herfst zes maand.

Daarom ben ik een plan aan het uitwerken voor de herinvoering van de klassieke Hollandse winter waarin het piept en kraakt van de kou en minimaal één sneeuwpop per jaar. De politieke partijen hier in de regio waarbij ik aanklop doen uiteraard meteen moeilijk over de praktische haalbaarheid, maar daardoor laat ik mij niet uit het veld slaan. Nu ben ik een petitie begonnen om daarmee de politiek onder druk te zetten. Tekent u ook?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@knakker Haha daarom woon ik in Frankrijk :) 

Het weer is hier heel simpel: in de zomer heet en droog, in de winter koud en droog en daar tussenin een paar weken dat het alle kanten opgaat en dat je nooit weet wat je aan moet.

Maar de kou ontbreekt hier ook en bv op mn werk zit het gebouw vol vliegen ineens want het is niet koud genoeg geweest, behoorlijk irritant. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch vind ik de herfst, als bezinningsperiode heel goed. Drie maanden droef weer zodat wij onze zonden kunnen overdenken. Maar men draait nu door en het gewone hardwerkende volk is daarvan weer de dupe en wordt depressief. De Elfstedentocht neem ik ook op in het plan Bor, dank voor de tip. Maar niet te vaak, anders is het niet speciaal meer. Eén keer in de tien jaar, op 3 januari. Je moet voor dat soort dingen gewoon een datum prikken en je daar aan houden. Het is gebrek aan daadkracht waarop het steeds stuk loopt denk ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo eentje als de hel van "63 heb ik wel zin in. De koudste winter ooit van Nederland.

Ik ben te laat geboren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies vanwege dit langdurige herfstweer ga ik volgende maand naar de zon. Maar dat is wel de ultiem luxe oplossing....

Ik ben al.een tijdje bezig met het spreiden  van st Maarten, Sint, de Kerst en Oud en Nieuw. Gewoon een beetje meer verdelen.

Misschien kunnen we dat aan je Winter plan toevoegen @knakker?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het wordt al licht inmiddels. 
Heerlijk geslapen en klaar voor de dag die begonnen is. 
Eerst een bakje natuurlijk. 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeelding 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bah winter :wacko:

T mag voor mij maar op 1 moment koud en sneeuwerig zijn en dat is de week voor kerst. Daarna mag t terug warmer worden en minder nat zeker.

Hier heeft t ontzettend gewaaid. T dak van mijn afdak in de tuin ligt er nu volledig af. Een deel was er de vorige keer al afgewaaid. Is niet erg..zijn zo van die plastieke lelijke platen. Moest toch weg. Er staat nu alleen nog een geraamte :)

bewerkt door fleurtje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De kalender voor vandaag zegt:

'Er zijn mensen die alleen de moed ontbreekt om gelukkig te zijn' (Agénor Bardoux - Frans staatsman)

Tip/opdracht: Wie zou je deze week kunnen opzoeken die een beetje aanmoediging nodig heeft? 

(Gelukspijler: andere mensen) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vrienden zijn over t algemeen wel gelukkig denk ik. Geen idee of ze aanmoediging bij iets nodig hebben. 

Ik heb gisteren wel nog iemand aangemoedigd in haar beslissing? Ik loop voor! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net Frits in Jinek toch maar even gezien net..maar lees je soms mee hier Frits want dat zijn exact "mijn" woorden en ervaring.

Lopen op alcohol, drinken alsof het brandstof is, benzine..dan is het drinken het probleem niet zo, nee. Totdat er voor lange(re) tijd gestopt wordt, dan klap je eruit en dan gaat het pas echt mis. Ja. Ik ook.

Ik ben niet veel mensen tegen gekomen die dit snappen. Bijna een feestje der herkenning hier, ware het niet dat het zo ontzettend rot is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei bolletje:

Hoe koud was 63 dan? Ik weet het niet meer.

Weet ik niet maar de elfstedentocht is toen in januari geschaatst met 20 graden onder nul..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ja, echt but weer
Bah, wordt er ook gewoon een soort van depressief van
Ook al een paar dagen last van mijn rug (en ik werk niet eens meer :mellow:)
Zou wel even een vrolijkheidspilletje willen nemen
Enfin, vanmiddag naar de bejaardenbingo
Heb ik in elk geval wat te doen

Nu maar even groenten snijden, voor de kippensoep die ik gisteren 3.5 uur heb laten trekken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou kunnen maar ik heb de oplossing al gevonden, ik lig nu andersom op bed zodat ik uitzicht heb uit het raam op het noorden... wel blauwe lucht maar geen zon. Perfect zo!

Maar als het serieus gaat vriezen in Nederland kom ik subiet terug, ik hou zóóó van schaatsen door witberijpte polders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe gaat het vandaag @Kohtje ? Ik wens dat je weer gauw op bed kunt slapen, wat een gedoe man. Het is wat het is en je doet er niks aan, maar het lijkt me lastig te accepteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...