Spring naar bijdragen

Zo 1 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

wat ik proef is toch een soort van vijandelijke kampen BJ
en jij speelt een beetje slachtoffer ervan.
Ik lees hier een trend van mensen in hetzelfde kamp, ik ook dus
en ook met mijn dochter wacht ik (een beetje met angst en beven)
op zo'n reactie. Die hopelijk niet komt, want ze is heel volwassen en wijs.
misschien wel tè, want het gaat nu ten koste van haarzelf.
Maar het kan nog alle kanten op.
Ik ben nu even erg met mezelf bezig dus, om er èn goed voor mezelf en voor haar te zijn.
Ik heb er vertrouwen in, dat wel, maar het blijft spannend.
Ik heb het geluk dat ik er niet ook nog in een partner-relatie in zit, want mijns inziens, vertroebelt
dat de relatie met kind. Maar er is dus ook geen overleg/feed back met haar vader.
Wat ik eerder las (Adri?) zoek het eerst eens naar jezelf uit, hoe zit jouw relatie met jezelf.
Je klinkt nl niet als een volwassen man met zelf refelectie. En ik ben bang dat jouw dochters
gedrag je vrouw goed uitkomt, ook niet erg volwassen.
Maar jouw drink gedrag staat voorop, daar heb jij en jij alleen verantwoordelijkheid voor.

Wel typisch he, er zijn hier mensen die, net als ik nu te maken krijgen met het vervolg van vroeger
en ja dat heeft wel veel te maken met ons drinken, maar lang niet alles.
De kinderen mogen zelf ook graven en zaaien en straks oogsten.
Geen enkel kind kan de wereld door zonder hobbels en oorlog(jes) in hunzelf.
what doesn't kill them, makes them stronger. dat helpt mij wel eens een beetje te relativeren
i.p.v. in het drama te verzanden. dat wil ik niet meer en dat doe ik niet meer (is mijn voornemen)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

wat ik proef is toch een soort van vijandelijke kampen BJ
en jij speelt een beetje slachtoffer ervan.
 

Vast wel en zo gauw ik dat doe, dan proef ik vanuit het andere kamp direkt zoiets van geef terug dat slachtofferkostuum, dat is van ons!!!

moreel superieur tegen moreel inferieur

vrouwen tegen de man - klopt bijna 1 op 1 met elkaar

Ik ga hier ff stoppen met lezen en schrijven want ik word alleen maar cynischer. Ik zal weer eens met ze gaan praten kijken of we weer een stapje verder komen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe eerst maar zorgen dat je van dat cynisme afkomt BJ, dat is overlevingsgedrag, van jou dus.
Als er hoop op vrede is, dan begint dat bij vrede in jezelf. echte vrede. niet weglopen joh, ook niet hier.
deze discussie helpt niet alleen jou, en hier kunnen we een team zijn, i.p.v. kampen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

hier alles afgezegd voor december

Bedoel je daarmee ook dat je kerst alleen doorbrengt? Of bedoel je vooral borrels e.d.

Ik zoek nu december begint juist de warmte op en het contact met anderen. Maar ik merk dat anderen zich terug trekken. "te druk" of "niet teveel vooruit willen plannen" of gewoon "niks willen" Misschien zit ik niet in het goede seizoen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een goede vriendin vroeg mij of ik dacht dat het me nu wel zou lukken om van de alcohol af te blijven... 

Die vraag deed enorm pijn, en ik weet eigenlijk niet zo goed waarom, confrontatie met mijn eigen falen? Ik heb me er maar weer een beetje uitgepraat zonder er echt op in te gaan. Misschien had ik moeten zeggen met een beetje hulp wel? Ik weet het niet. 

1 week droog samen, jij ook toch@Myle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ties:

Die vraag deed enorm pijn

Omdat het een bevestiging is van je afscheid vd drank?
Of omdat je hoorde dat die vriendin je een hopeloos, verslaafd geval vindt?
Of omdat je denkt dat die vriendin geen vertrouwen heeft in jouw voornemen?
Of omdat je zelf geen vertrouwen hebt in jouw voornemen?
Of omdat het zonder drank anders (minder gezellig) was met die vriendin?
Of omdat je de drank nu al mist?

Haal er kracht uit. Zo van: ik kan het, zonder drank, ik heb de alcohol niet nodig!

Zoiets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat ga ik doen, er kracht uit putten. Dit was een vriendin waar ik nooit mee dronk. Zij is van het type dat een half glaasje rosé kan nemen voor het slapengaan en dan een week met een fles doet. 

Ben ik jaloers op maar mijn afscheid van de drank moet definitief zijn anders word ik opgenomen. 

Misschien voelde ik me ook wel zo omdat aan drank denken nu nog te pijnlijk is en ik nu liever aan nuchter denk.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

1 uur geleden zei Ties:

Misschien had ik moeten zeggen met een beetje hulp wel?

Nee hoor, voor mensen die niet verslaafd zijn is het lastig inleven. Zij denkt waarschijnlijk 'waarom stop je niet gewoon na een glas?'

Het enige dat er op zit is om haar inderdaad te laten zien dat jij het zeker wel kan.

bewerkt door Lonster
erop of er op
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei lady jane:

doe eerst maar zorgen dat je van dat cynisme afkomt BJ, dat is overlevingsgedrag, van jou dus.
Als er hoop op vrede is, dan begint dat bij vrede in jezelf. echte vrede. niet weglopen joh, ook niet hier.
deze discussie helpt niet alleen jou, en hier kunnen we een team zijn, i.p.v. kampen.

 

Ik wil niet hier weglopen maar het is hier in huis waar eea gezegd moet worden, dat is ff belangrijker dan het kleine schermpje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei bumperjim:

Ik ga hier ff stoppen met lezen en schrijven want ik word alleen maar cynischer. Ik zal weer eens met ze gaan praten kijken of we weer een stapje verder komen.

ik reageerde hierop BJ
dus nogmaals, niet hier, maar zeker niet daar, daar ligt je prioriteit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag 

Voor mij is er wel een verschil tussen het uiten van verwijten die steeds herhaald worden, ook jaren later nog, en uitingen als bijvoorbeeld “jou gedrag heeft mij pijn gedaan en ik heb (nog steeds) de behoefte om dat te zeggen, daarover te praten. Dat eerste voelt voor mij niet helend, dat leidt (mogelijk/waarschijnlijk) tot niets omdat er geen opening tot gesprek lijkt te zijn. Bij het tweede wel.

Ik kan geloof ik niet goed uitleggen wat ik bedoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de tweede manier kun je verder ja. De eerste manier stopt alles. Misschien @bumperjim kun je het gesprek op een gegeven  moment een gesprek laten worden.

Ben jij in het reine met jezelf? Is het überhaupt bespreekbaar? 

Dit zijn 2 vragen die ik mezelf met van alles en nog wat en ja ook dat, steeds stel. Mij helpen ze. Omdat als het antwoord 'nee' is dat voor mij betekent dat ik het gesprek nog niet zelf zal aangaan, maar eerst meer zelfonderzoek heb te doen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Lika:

Bij de tweede manier kun je verder ja. De eerste manier stopt alles. Misschien @bumperjim kun je het gesprek op een gegeven  moment een gesprek laten worden.

Ben jij in het reine met jezelf? Is het überhaupt bespreekbaar? 

Dit zijn 2 vragen die ik mezelf met van alles en nog wat en ja ook dat, steeds stel. Mij helpen ze. Omdat als het antwoord 'nee' is dat voor mij betekent dat ik het gesprek nog niet zelf zal aangaan, maar eerst meer zelfonderzoek heb te doen.

 

Bespreekbaar... Maanden, maanden, maandenlang hebben we erover gepraat en erover gejankt. Met zn 2en, ik met de psy, zij met de psy en met zn 3en. Alleen niet veel met de kids. Althans ik niet. Mn vrouw wat meer denk ik.

Op een gegeven moment ben ik klaar met spijt hebben. Ik heb maar tien ton spijt. Op een gegeven moment na een jaar of 2-3 is het op. Dan mag wel eens een keer iemand anders een fout hebben gemaakt of een klootzak zijn. Niet altijd en eeuwig ik. Als ik dan weer een verwijt cq mes in de rug krijg dan wil ik wel eens wat agrssief reageren. Mn vrouw weet dat inmiddels, dat ik heel snel over de zeik bent als dat weer wordt aangeroerd. Lijken horen niet in de kast. Lijken moeten op een gegeven moment begraven worden.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed met mn vrouw gaat het verder ok op dit moment, net de hele middag samen op de bank liggen netflixen, maar met mn dochter moet ik door een traject kennelijk en ze wil helemaal niet praten, althans vandaag voorlopig gaat het nergens naartoe. Een paar vragen gesteld en slechts zwijgen als antwoord en een keer "weetikveel". 

Goed ik verziek een beetje de dagdraad hiermee, ik zal vandaag niet drinken om wat beter bij het thema te blijven. En als ik dat zeg dan gebeurt het ook niet, zo stevig zit ik nog wel in elkaar ondanks alles.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het zijn dat het voor je dochter helemaal niet meer gaat over de hoeveelheid spijt die jij hebt betuigd maar over de tijd die zij blijkbaar nodig heeft om eea te verwerken? Misschien is jou spijt op zich wel genoeg,  maar is zij nog niet zover dat “de lijken kunnen worden begraven” zoals jij eerder schreef.

Kan het zijn dat zij dus niet meer excuses nodig heeft maar wel meer tijd? (Nogmaals ik was er niet bij, ik heb de woorden niet gehoord en de lichaamstaal niet gezien, dus ik kan er volledig naast zitten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die hoi daar ben ik weer!

Was vooral mijn onrechtvaardigheidsprobleem en schrik omdat ik zelf niet goed ben in Nederlands. Gaan ze mij straks als ik ouder word en net zo verstrooid ben als nu ook als demente zien? (past natuurlijk wel goed bij kattenvrouwtjes ;))

Mijn moeder reageert er beter op dan ik,  mag ik wel toegeven. Die accepteert de diagnose gewoon en is met haar huisarts gaan praten of haar euthanasieverklaring nog steeds telt met deze diagnose en daar kwam ze te weten dat ze dit elk jaar weer opnieuw moet bevestigen. Dus is meteen in de pen geschoten, dus nu is ze nog niet heel erg dement maar bij de pinken. ;)

Denk niet dat mijn moeder overlijdt vanwege euthanasie of dementie maar gewoon door iets onbenulligs wat ze dan niet serieus neemt en denkt slaap heelt alle wonden. Gun ik haar ook wel want is echt geen mens van ziekenhuizen.

En opluchting natuurlijk dat er een arts is die haar een spuitje geeft als dit nodig is en ik dat niet hoef te doen. Want was wel iets wat op mijn schouders drukte omdat ons mam en ik over sommige zaken gewoon van jongs af aan al over spraken. Komt die beste vriend die ik liet gaan toch van pas in dit verhaal. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kind is een puber @bumperjim. Ze maakt zich los en zoekt naar manieren om dat gemakkelijker te maken. Jouw alcoholverleden is zo'n manier, waardoor ze de 'schuld' van het afscheid nemen bij jou kan leggen en niet bij zichzelf hoeft te zoeken naar de reden waarom ze minder close met je wil zijn. Ik gun haar iemand om mee te praten, buiten jou of je vrouw.

bewerkt door Fiet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...