Spring naar bijdragen

Even voorstellen, Waldorff


Waldorff

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik ben nieuw op het forum. Al sinds 1996 in gevecht met de alcohol met ups and downs. Gelukkig meer ups, maar de laatste tijd ging het weer wat slechter.

Ik eet zeer gezond, sport ontzettend veel en fanatiek, maar er is die ene handicap...

Nu 5 dagen droog en dat ging eigenlijk best makkelijk, tot vanavond (crave). Ik heb niks in huis en ga ook de deur niet uit, maar zocht een manier om het even van mij af te schrijven en kwam dit forum tegen. 

Mvrgr,

Waldorff

bewerkt door Waldorff
Titel aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Penny:

Goed bezig Waldorff! Je wilt toch niet die 5 dagen teniet doen door een zwak moment? Zet hem op! En welkom!

Dank je Penny :) nee zou ook zonde zijn en daarna weer spijt. Het is het niet waard. Morgen vroeg en fris op, lekker uurtje lopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Een hele horde (zaterdagavond) zonder kleerscheuren doorgekomen. Goed geslapen, wel met behulp van een halve oxazepam, maar vandaag dus dag 6 ingegaan. 

Staat wel een uitdaging op mij te wachten en dat is voetbal kijken vanmiddag, maar die valkuil trap ik mooi niet in , de cola zero staat koud :excl:

Ik ga vandaag niet drinken.

 

 

 

20191006_070909.jpg

bewerkt door Waldorff
Afbeelding aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziedaar. Hoe positief is het dus. Mooi dat je zo'n app gebruikt. Lijkt me wel helpend. Hou vol! Voetbal is echt niet onlosmakelijk verbonden met alcohol. Zonder zie je waarschijnlijk een stuk meer van de wedstrijd. Cola zero rocks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Myle, ja deze app heeft onderdelen die (voor mij) helpen. Ik kijk er dagelijks even op en het is een leuke gadget die ook nog eens motiverend werkt. En ja je hebt gelijk, voetbal is niet onlosmakelijk verbonden met alcohol, maar op de 1 of andere manier zal dat altijd een trigger blijven helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Waldorff, ik hoop dat je de voetbal op een gezonde manier bent doorgekomen,
gisteren in de docu over Maradonna gezien hoe je ten onder kunt gaan aan een sport,

juist door wat ermee verbonden lijkt. pfffft wat een wereld. Dan maar veilig op een scherm
ernaar kijken, dan maak je meer zelf uit wat je erbij of erna drinkt en doet. zet m op!
af en toe een craving overwinnen maakt je sterker. En het oogsten extra waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei knakker:

Welkom hier Waldorff. Een mooie naam die herinneringen oproept aan Muppet Show en salade. Dat gezonde eten en sporten: dat deed je ook gewoon in de periodes dat je dronk? Bij mij komen die neigingen altijd pas weer terug als ik lange tijd de drank laat staan. Dan word ik meteen ook een stuk vrolijker. Maar blijf lekker draven en schrijven: succes met je tocht!

Dankjewel knakker! Dat gezonde eten en sporten deed ik juist ook als ik dronk. Sporten is gewoon altijd een drive geweest en het gezonde eten is een contra reactie op het innemen van het gif alcohol. Als je aan de ene kant slecht bent voor je lichaam, moet je het aan de andere kant verzorgen, zoiets. Ik ben 3 x opgenomen geweest in het verleden en ik werd altijd als een geval apart gezien. 'Alcoholist?? Jij??' Ja ik dus.  Ik train 3 x per week en de avond voordat ik train, drink/dronk ik tactisch d.w.z. niet zo veel zodat ik de volgende morgen niet kon trainen. Maar goed. Vanmorgen dus broodnuchter en ik merk dan wel dat ik  dan 10 km met 2 vingers in de neus uit huppel en dat is wel eens anders (geweest). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Waldorff, erg herkenbaar. Veel sporten, gezond eten en toch zeer regelmatig het lijf vergiftigen met alcohol. Train bijna elke dag, en tot voor kort bijna elke avond een fles wijn. Daarom ook lang met mijn kop in het zand. Dacht dat ik mijn drankgelag  wel stevig compenseerde.  Not! Weg met die troep. En wat traint het lekker zonder die kater! Op naar dag 7 jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Roosje01 en @bumperjim Ik ben blij als het morgenochtend is en ik op mijn werk ben. Ik wil hier als nieuwkomer niet gelijk overkomen als een zeurpiet, maar het ging de hele dag goed tot een uur of 15.00 uur. Sinds die tijd is het weer zucht in de gloria. Ik ben een half uur geleden naar buiten gegaan voor een korte wandeling door de stortregen, net terug, maar het is nog niet weg. Ook deze zal ik moeten uitzitten, zo vermoeiend....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!!

Weer zo een fanatiek iemand, die ook van hardlopen houdt. Je bent niet de enige hier. Lees dat vaker, ook enorm knap.

Kende een dame die ook heel fanatiek was daarin, marathons liep, trainde zich rot. Duurtrainingen. Heel fanatiek en veeleisend naar zichzelf toe. Maar ook na al die wedstrijden zich enorm vergreep aan het bier/drank. Altijd afgevraagd hoe zoiets mogelijk was. Leek mij nooit gezond. Ook zonder dat hardlopen/marathons lopen niet natuurlijk..

Ze heeft het ook niet gered(hartstilstand). Maar heeft dit wel jaren volgehouden zo. Verbazingwekkend vond ik het altijd. 

Hoop dat je hier kan vinden wat je nodig hebt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh, jij bent een geen zeurpiet hoor! Erg herkenbaar wat je schrijft en daarom ben je hier ook! Heel goed dat je ff ad wandel ging. Weet dat de craving weg gaat! Lach hem uit, scheld hem verrot, negeer hem, maar ga vooral niet in discussie want dan verliezen wij t telkens weer! Istie al weg? En morgen ben je super trots op jezelf als je er niet aan toe gegeven hebt! Je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk me ineens dat bij hevige craving het goed is om te checken of je niet gewoon ook honger hebt. Zeker als je zo gezond eet zit je misschien in een ritme. Maar als je dan niet drinkt valt er wel echt iets weg. Mensen vallen vaak af. Maar als je erge craving hebt zou ik zeker zorgen dat de trigger "hungry" niet meespeelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Roosje01:

Joh, jij bent een geen zeurpiet hoor! Erg herkenbaar wat je schrijft en daarom ben je hier ook! Heel goed dat je ff ad wandel ging. Weet dat de craving weg gaat! Lach hem uit, scheld hem verrot, negeer hem, maar ga vooral niet in discussie want dan verliezen wij t telkens weer! Istie al weg? En morgen ben je super trots op jezelf als je er niet aan toe gegeven hebt! Je kunt het!

Het is gezakt gelukkig, dank voor je motiverende woorden! Echt super. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei IJsvogel:

Ik bedenk me ineens dat bij hevige craving het goed is om te checken of je niet gewoon ook honger hebt. Zeker als je zo gezond eet zit je misschien in een ritme. Maar als je dan niet drinkt valt er wel echt iets weg. Mensen vallen vaak af. Maar als je erge craving hebt zou ik zeker zorgen dat de trigger "hungry" niet meespeelt

Ik had geen honger, ik eet gewoon volgens mijn normale patroon, moet zelfs opletten dat ik niet ga snoepen (koek en dergelijke) Ik moet wel zeggen dat ik nu gewoon avondeten op heb en het helemaal weg is gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...