Spring naar bijdragen

Maandag 26 augustus 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Ach @spirit wat heftig joh. Hoop dat je het wat kan relativeren. Ze is nu in de peuterpuberteit toch? Lastig ook voor haar ouders. Mijn moeder heeft ook ooit allebei mijn zoons teruggebracht tijdens logeerpartij bij haar, jaren geleden, zo vervelend waren ze. Hoop dat t overwaait. Goed dat je grenzen stelt, hier heeft niemand wat aan. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte voor iedereen die het kan gebruiken.:rose::heart:

Ik heb jullie vandaag wel gelezen maar door de hitte komt er weinig uit mijn handen. Laat staan uit mijn hoofd. Woensdag gaan de temperaturen weer omlaag zo te zien aan de berichten. Laat het maar gauw woensdag zijn.. Zweet me hier een ongeluk en voel me niet prettig. Een pak sneeuw zou welkom zijn wat mij betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Etty:

[...] Ik dacht: stel je nou eens voor dat àlle mensen hier die nu al meer gedronken hebben dan ze zich hebben voorgenomen, op dit moment zouden oplossen, hoe druk zou het dan nog zijn?

Nog bijna net zo druk, vermoed ik. Want hoeveel mensen nemen zich nou van tevoren voor hoeveel ze zullen gaan drinken? En dan heb ik het over
het 'normale leven', hè? Waar de term 'gecontroleerd drinken' iets is waarvan men denkt dat dat dan onder politiebegeleiding moet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zullen er misschien een paar "oplossen", zoals je daar zo'n prachtige "oplossing" voor bedacht hebt..;).
Maar ik vermoed dat het overgrote deel van de mensen die op zo'n avond die (wat) teveel drinkt op een terras niet laveloos dat
terras verlaat. Voor de wat meer doorgewinterde drinker is in de meeste gevallen, denk ik, het terras niet de aangewezen plaats om
zwaar over de schreef te gaan wat alc. consumptie betreft.
M.a.w. @Etty, terrasjes hebben, wederom denk ik, op ons dat effect van weemoed omdat ze, ook voor ons, vaak wel wat gezelligs hebben, zo lekker in
het zonnetje of tijdens een zwoele avond mensen kijken en keuvelen onder het genot van een verfrissinkje, maar dat we juist dáár zo op
moeten passen met alcohol omdat daar onze remmen onklaar gemaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bedacht vroeger juist dat ik voor de prijzen op terrasjes
beter voor thuis in kon slaan dan duur doordrinken.
niet dat ik dat deed zo extreem, maar ooit zei mijn moeder:
voor 1 kop koffie op terras kan ik thuis een maand koffiedrinken.
en ik ben ook zo, nog erger misschien wel, al word ik nu makkelijker
maar ik denk daar nog steeds over na. en best vaak neem ik iets te eten i.p.v. drinken nu.
dan kijkt de bediening wel heel vreemd, maar het voelt wel goed als ik het zo doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @Kohtje voor mij waren terrasjes wel een plek om over de schreef te gaan hoor. Juist omdat het daar 'mocht', iedereen deed het toch? En dan als laatste naar huis (als er niets anders meer open was) er zullen heus mensen zijn die fris drinken, maar ik denk toch ook veel mensen die teveel drinken, aan de geluiden te horen. Maar goed zo'n kortstondig moment van verlangen is niet erg en gaat ook weer voorbij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...