Spring naar bijdragen

Do 8 aug 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Ik vertrek in september voor een weekje met vriendin naar Sicilië. T zal mijn tweede reis zijn zonder een sipje alcohol. Ik drink op reis meestal 's avonds een cocktail. 

Met de dochter was dat niet echt een uitdaging. Zij dronk zelf niet. Niet dat ik dat van haar verwachtte. De vriendin zal wel drinken en ik weet dat dat in t begin vreemd kan voelen. 

Maar wat ik in al die jaren heb geleerd is dat t maar associaties zijn. Dus ook al zal dat even vreemd zijn, situaties vallen te herprogrammeren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zelf gemaakte roti met kip, kousenband en ei. 3 uur in de keuken maar dan hebben we straks ook iets :)

De roti zelf gemaakt, wat een werk met dat deeg. Beter bij de toko halen maar goed. Het hield mij van de straat.

Heb veels te veel gemaakt, maar dat ben ik onmatig in alles haha

Fijne avond.

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jannigje:

Goedemorgen!

Dagpact:

Lonster

IJsvogel

 Manou

 Nadia

Jannigje

Myle

Ik ben even een beetje wiebelig en ga zo boodschappen doen dus zet mezelf op het dagpact.

Vreemd eigenlijk want ik heb best een goede dag gehad. Voor het eerst in een flinke tijd weer gaan fitnessen. Ben van plan dit nu 2 keer per week te gaan doen. Sporten geeft me altijd wel positieve energie. Proberen vast te houden, komt goed. 

Fijne middag nog allemaal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik eet straks pulled beef van de bbq. Heb sinds kort een mooie nieuwe bbq (merk Boretti) en ben er lekker mee aan het experimenteren. Temperatuur op 100 a 120 C krijgen en houden (daar zit em de uitdaging), beetje rookhout erbij en 2 uur laten garen op het rooster. Dan in een aliminium schaaltje doen, met daarbij grofgesneden ui, knoflook en paprika. Dan nog 4 uur laten garen. Geduld is een schone zaak, wel vroeg beginnen:D

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro 100 à 200?

das wel een beetje ruim hè :) 

ik zou t ff rondom grillen en dan een paar uur zachtjes op 150 of zo, misschien nog lager. Met zo'n prikthermometer kan je beter zien wat je doet.

Vaak doe ik een hele kip, kooltjes aan de zijkanten, flink heet, deksel erop en een uur wachten. Halverwege ff draaien. Gaat altijd goed met een 0,0 erbij, geen idee wat voor temperatuur je dan zit :) 

PS oh wacht ik zie je correctie 100 à 120

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ook eerlijk zijn, vooral wb mijn gedachtes en het alcoholverslaafde brein.

Had een geniaal idee. Ik tegen partner. Zullen we alvast alle boodschappen wat houdbaar is voor september doen? Hij trapte er bijna in. Hij zei heel hard nee. Ik ja maar alles is in de aanbieding...........Hij had me door. Op dat moment had ik het niet eens door van mezelf. Nu wel, leek mij handig dat alles er dan al was. Ja wie neem ik in de maling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei bumperjim:

@Sandro 100 à 200?

das wel een beetje ruim hè :) 

ik zou t ff rondom grillen en dan een paar uur zachtjes op 150 of zo, misschien nog lager. Met zo'n prikthermometer kan je beter zien wat je doet.

Vaak doe ik een hele kip, kooltjes aan de zijkanten, flink heet, deksel erop en een uur wachten. Halverwege ff draaien. Gaat altijd goed met een 0,0 erbij, geen idee wat voor temperatuur je dan zit :) 

PS oh wacht ik zie je correctie 100 à 120

Hele kip wil ik ook nog doen binnenkort. Dat is aanmerkelijk sneller gaar. En idd, indirect garen door kooltjes aan de zijkant te leggen en het vlees aan de andere kant. 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragd:

Myle indirect zeg je, ik ga halen? Te opzichtig dit, wat een rot verslaving is het ook.

Deze maand niets voor mij maar je weet nooit hoe het morgen gaat. 

 

 

1 uur geleden zei Smaragd:

Wiebelig en boodschappen doen. 1 en 1 is 2. dan kun je beter geen boodschappen gaan doen. Dat herken ik te goed.

Ik bedoelde mijn bericht niet opzichtig of om te laten doorschemeren dat ik van plan was te gaan halen. Wel dat ik met het dagpact voor dat moment een stok achter de deur zette om het niet te doen. ;) Heb dan ook geen alcohol gehaald.

Snap je reactie trouwens wel en hoop niet dat iemand aanstoot aan dat van mij heeft genomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...