Spring naar bijdragen

Even voorstellen Myle


Myle

Aanbevolen berichten

Dankjullie. Ik merk steeds weer hoe waardevol dit forum, maar vooral de mensen erachter zijn.

Het regent hier nu best wel hard. Maar dat is wel het perfecte excuus om lekker binnen te zijn en het laatste seizoen van VISaVIS te kijken. Jeej, staat sinds vandaag op Netflix. De hardcore versie van orange is the new black. 

Vandaag was goed. Heb gelachen. Wat de nacht nu weer brengt, geen idee. Maar ik doorsta hem zonder drank.

Ik voel me best positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thankyou allebei. Ik had een routine, dat was mezelf wegzuipen en de volgende dag weer bedenken waar en wanneer ik drank kon halen. Vaak ook afhankelijk van hoe ik me op een moment van de dag voelde. (ben ik nu, of over een uur pas in staat om een fles te halen?):blush:.

Ik heb op dit moment geen enkele behoefte om naar dat café te lopen. Gatverdakkie. Alsjeblieft niet. 

Hmm, positief ofzo. Klinkt gevaarlijk. Maar het is zoals het is: Geen alcohol vanavond/vannacht. En weetje, ik ben even trots op hoe ik nu denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je had een routine. Ik ook. Moeilijk om te veranderen. Maar iets nieuws inslijten: het kan. Ik merk het nu met mijn gezwem 's ochtends. Tijden gewild, maar niet gedaan. Nu slijt het erin en voelt al bijna natuurlijk..Niet dat ik nu opeens een ochtendmens word, maar ik sta op en ik ga. Geen discussie. Geen onderhandeling. Dat scheelt. Neem een besluit en voer het uit. Dat is stap 1. De rest volgt.

Denk ik...., maar zodra ik een keer niet ga omdat... begint de gevarenzone. Idem met eten. En ja, ik kan op mijn vingers natellen dat als ik een glas zou nemen...

You rock!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje @Bob. Morgen weer een nieuwe dag. Een om opnieuw te beginnen. Ik baal wel trouwens. 9/11 was voor knakker en mij dezelfde stopdatum. Ik heb het verruineerd. (vooe mijzelf)

Morgen dan weer dag 1. Poe, het is wel een strijd. Een dagelijkse strijd, want het houdt gewoon niet op voor mijn gevoel. 

bewerkt door Myle
d/t
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slapen werkt niet. Ik voel me hoogstens een beetje "opgelucht", maar dat is dus hartstikke nep. Dit is geen -echt- gevoel. (ervan uitgaand dat ik nu nog niet zozeer nuchter ben na bijna een liter wodka).

Die drank had ik trouwens gehaald met de wetenschap dat ik kon worden "betrapt". Ik heb de parkeerplaats afgezocht naar de auto van @Cleo66, voor ik de winkel inging. En ik was me ook bewust van evt begeleiders die me zouden kunnen zien, die toevallig in de winkel aanwezig konden zijn. Het was eigenlijk gewoon een ramp opzich. Dat hele drank halen was een stress op zichzelf. Dit wil ik júist niet meer. Morgen/straks/later een nieuwe dag. Maar dan zonder alcohol en met een flinke kater. Rotzooi wat het is, maar ik heb er toch echt zelf aan toegegeven. Nu wel weer verder. Het is verleidelijk om door te gaan, maar nee. NEE. Daar hou ik me bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Myle. Wat een strijd, schrijf je. Zo heb ik dat ook jaren ervaren. En maar doorvechten...

Voor mij was het een onderdeel van de omslag toen ik me realiseerde dat ik deze strijd nooit ging winnen. Ik moest dat erkennen en simpelweg het gevecht niet meer aangaan. Niet meer drinken en dan maar accepteren dat ik me langere tijd erg slecht zou voelen. 

Ik kan alleen maar vertellen hoe het voor mij was; alle mensen zijn verschillend. Ook de rugzakjes.

Dag voor dag, dus vandaag is weer de eerste dag van de rest van je leven. Zet hem op!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri02:

ik hoop dat je die ellendige cirkel toch ook ooit weet te doorbreken. Ik denk dat je er zo langzamerhand echt aan toe bent en er toe in staat bent.

Ja, ik ben ertoe in staat denk ik. Maar ik weet het niet zeker. Ik voel me nu heel twijfelachtig. 

1 uur geleden zei knakker:

Kun je niet met ons afspreken dat je de volgende keer als je het op je heupen krijgt om drank te halen, dat je het eerst hier op het forum zegt? Vóór je de fles gekocht hebt dus, anders spelen wij tegen een overmacht en kunnen we nooit winnen.

En verder: laat de terugval van gisteren je niet ontmoedigen gewoon weer verder te gaan waar je was. Je ging goed. Ik had zelf met mijn aangeboren blijmoedigheid op zulke momenten altijd het idee 'alles is verloren, het doet er nu toch allemaal niet meer toe, het heeft geen zin meer'. Maar laat je niet door zulke beuzelpraat in de luren leggen.

Ik wil wel afspreken om hier te melden als ik het op mijn heupen krijg. (ok, afspraak nu dus) Ik was bang om het te zeggen eerder, omdat ik geen negatieve aandacht wil vragen. 

Maar om met de deur in huis te vallen dan; Ja, die terugval geeft me al de hele ochtend, net zoals jij schrijft het gevoel dat alles nu wel verloren is. Waar doe ik het nu voor? Alles is waardeloos. Waarom zou ik zelfs nu op dit moment van de dag niet verder drinken? Wat maakt het toch uit..

30 minuten geleden zei Cleo66:

Dus , probeer hoe moeilijk ook , eerder hier op het forum een schreeuw om hulp te geven.  Meld dit slechte nieuws hier en wat het met je doet . Enne , ik ga ook regelmatig op de fiets naar de supermarkt! 

Voor nu , kroontje recht en door 

Ik vind het heel moeilijk om hulp te vragen. Maar ik zal wel mijn best gaan doen. Het is alsof ik geen keuze heb. Dat stel ik dan vast voor mezelf. Ik zou hier niks kunnen vermelden, achteraf pas. Maar dat is inderdaad niet helpend. Ik zal proberen iets meer te 'schreeuwen' als het mis dreigt te gaan.

(damn, je had er dus ook op de fiets kunnen zijn:blush:)

Ik reageer nu niet op alles, maar wil wel zeggen dat ik jullie berichten heb gelezen. Dankjewel ervoor. Ik moet nu echt even mezelf bijeen pakken. Niet naar de supermarkt of slijterij. Even iets anders bedenken voor vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genieten van mijn kat, die heerlijk ligt te slapen tegen me aan. Spinnend 

Vogelgeluiden die ik eerder niet echt hoorde. Nu vind ik het heel rustgevend en mooi.

Mensen om mij heen, kleurrijk en soms ook zo gek. Soms ook zo grappig. 

Een gesprek wat ik had met een verpleegkundige , over te realiseren wensen: ook heel fijn.

En nog wel wat dingen waar ik mezelf gelukkig mee kan prijzen.

 Het leven leek voor mij niet te doen. Er is inmiddels het een en ander

veranderd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjullie voor de reacties. 

@Manou Ik moest vooral even een paar positieve dingen benoemen voor mezelf. Ik kan alleen inderdaad wel soms snel van stemming wisselen.

@Lonster Ja, het geldt net zo goed voor mijn eigen 'kar'. 

En @Penny Tja, advies geven is vaak gemakkelijker dan het zelf op te volgen. Maar ik ga wel mijn best doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...