Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Gezond2019

Woensdag 24 juli

Aanbevolen berichten

Ah super leuk Niks, echt zoveel werk in..........Denk wel dat het iets voor jou is. Ben zelf verpleegkundige in de ouderenzorg en psychiatrie, daar ligt mijn hart in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Smaragd:

Morning lieve @Bor Hoe gaat het bij jou?

Hoop gezeik hier thuis steeds en het is mij veels te warm maar verder prima hoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Smaragd:

Weet het Yvonne, maar dan zie ik ineens dat Sober zich weer heeft verwijderd en kan er niets aandoen. Maar dan denk ik zit ze zich nu kapot te zuipen. Moet dat los laten maar dat beeld zie ik voor me. Hoe laat je dat los?

Lieve Smaragd, ook als zij zich niet had laten uitschrijven had je niets kunnen doen. 
Zij maakt haar eigen keuzes. 
Zelfs als jij haar adres zou weten en naar haar toe zou gaan, dan nóg  ben jij niet instaat om haar te helpen. 
Wat er is gebeurd is volledig haar eigen verantwoording, haar eigen KEUZE, echt en daar kun jij, hoe graag je wilt ook niets aan veranderen. 
Dit is iets anders dan mensen waar jij mee en voor werkt, heel iets anders.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Smaragd misschien helpt het als e bedenkt dat hoe meer je met anderen bezig bent
(op een ongezonde manier voor jezelf) hoe minder je hoeft bezig te zijn bij wat jij
eigenlijk te doen hebt aan zelfreflectie en daarnaar handelen?
Dat helpt mij wel als ik tegen dat soort machteloosheid moet vechten.
En mede daardoor kan ik het wel loslaten/laten bij de ander/negeren.
Dat betekent niet dat ik er geen emoties bij heb. Maar dat ik accepteer dat ik wat Von zegt,
niet alles van anderen ook erbij kan hebben. En helpend voor de ander is het zeker niet als ik
onder hun lot lijd. Maar ook ik heb wat ik moeder theresa momenten zat hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bor:

Hoop gezeik hier thuis steeds en het is mij veels te warm maar verder prima hoor

Dat kan jij wel aan en HO STOP zeggen he. Djw nogmaals, je berichten deden mij goed. Ben eruit. Geen behoefte om te verdoven. Althans voor nu. Moet er wel wat mee, bingen is erg, gecontroleerd drinken was 15 maanden geen bingen. Tegen wie loop ik mij te verantwoorden. Jij snapt mij precies, erg blij mee. als er wat is, ben ik er ook voor jou, als je dat maar weet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh is ze nu weer weg gegaan?

Nou dat ik vind ik anders ook knap rot..

Ja weet ik @Smaragd

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jane, ik moet er niet eens aan dénken om met zulk weer naar het strand te gaan, hihi... 
Maar goed, er zijn mensen die dit wel prettig vinden geloof ik :blink:, dan ben ik maar blij voor hen. 
En ja, voor de ouderen, de echt ouderen dan (ben er zelf onderhand ook eentje, hahaha) is het dubbel moeilijk... 

Niks, wat fijn, nog even 'vakantie' voor jou en dan los. 
Naar aanleiding van jouw vraag hoe 'vrienden'  te vinden zat ik te denken dat jij, 
als je eenmaal aan het werk bent en naar school gaat vanzelf ook wel contacten op zult doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank Yvonne en Jane, soms kan ik er niets mee maar als ik het nalees meestal wel weer veel. Ik moet mijn weg daarin vinden. Dank voor het delen hoe jullie erin staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bor, ik las dat dochter werk én een huis krijgt.... ben hartstikke blij voor je. Zal een hele opluchting zijn. 
Wel rottig dat het nu hommeles thuis is. Heeft dat ook te maken met het warme weer , dat iedereen een korter lontje heeft? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als iemand nou weg gaat omdat het goed gaat maar in dit geval,,,nee voelt niet goed bij mij.

Geen idee Yvonne maar ik denk dat ik ga verhuizen, ,in een hutje op de hei, helemaal lekker alleen.:)

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

soms herhalen we patronen Bor
tot we aan de volgende stap toe zijn
en dan geleerd hebben van eerder
zo ging het bij mij en helaas nog steeds soms
tot ik zie dat ik er alleen mezelf bij heb
en ik mensen zie aan wie ik me kan optrekken
omdat zij iets doen wat ik ook graag zou willen kunnen
maar precies weten hoe dat werkt bij een ander
zullen we nooit weten, ander karakter, ander rugzakje
andere omstandigheden..........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohhhh, wat heb ik vaak verlangd naar een hutje op de hei (wel met wifi natuurlijk)... 
Maar zonder dollen, ja, ik had het haar, maar zeker ook jou zo gegund als werk en huis betekenden dat er rust voor jou en dochter zou komen. 
Dát zal niet het geval zijn. Maar ik denk dat het sowieso beter is als jullie niet in één en hetzelfde huis wonen. 
Die steen in jouw maag zal nog blijven dus, maar af en toe iets minder er bovenop zitten kan geen kwaad... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Smaragd:

Gaan we samen @Bor ow nee mss niet zo een goed idee:D

Zie je het ook al voor je?:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niels ik ben je ook dankbaar voor je opmerkingen/bijdrages. Meen ik echt!

Hulpverlening kwam hier zelf mee als oplossing omdat ik nauwelijks te sturen ben. Ben zelf ook hulpverlener en zeer eigenwijs. Daarnaast een partner al 30 jaar en een goede bankrekening. Slaap niet onder een brug etc etc alles kwam langs aan argumenten. en na de 10 e crisis opname, bedachten ze dit. En het werkte echt. Tot ze begonnen nu helemaal stoppen(gecontroleerd drinken 15 maanden is gelukt, nu moet je bewijzen dat je helemaal stopt).....en dan ontspoor ik. Was gemeen en niet vlgs afspraak. Maar goed ik waardeer jouw mening. Want je kent ook de slagen van de zweep.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga nu echt aan de slag, had met mezelf afgesproken alles te cleanen thuis. Ja wist ik veel dat het zo warm zou worden. Maar ik doe het in stapjes. Hou van een opgeruimd huis, dan is het ook opgeruimder in mijn hoofd. Ik meld mij vanavond droog af, als het lukt. Nee dat is gemeen. Dat lukt gewoon. Ik ga uitgebreid koken vanavond. Ik wil/moet veel doen en mijn nichtjes komen eten, voor die scheetjes doe ik alles. Fijne dag en tot vanavond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Binnen en buiten 25 graden momenteel
Wel een lekker briesje vanuit de open balkondeur
Straks naar het strand
Met blote voeten door de branding lopen
Terrasje, kopje cappucino, en later een visrestaurant ( ik ga voor de tonijnsalade :))

Nou, als dat geen vakantiedag is :lol:
( Wel twee uurtjes werken om 17.00, maar dat mag de pret niet drukken )

Voordeel is wel, dat ik met dit warme weer nauwelijks trek heb in alcohol

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee het was letterlijk vals van ze. Maar goed, snap je bedoeling. Log uit, mijn emmer met sopje staat klaar. Hou je goed Koh!:) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een dikke knuf voor Jopie. [[:heart:]].. en dan nu snel aan de slag hier, ...........................alhoewel........ langzaam.... heeel langzaam.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...