Spring naar bijdragen

Woensdag 24 juli


Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Ik ga vanmiddag naar Ikea. Daar zal het koeler zijn dan thuis. En dan hoef ik ook niet te koken :D

Heb één week vakantie nu, maar die hitte verpest het wel. Morgen zoeken we maar water op. Vriendinnetje mee voor dochter. Dat komt dus wel goed.

Heb gisteren een beetje bijgelezen hier. En dat maakt me toch weer wat bewuster. Zo heel af en toe steekt er zo'n gedachte de kop op..."ach, ik kan best eens een glaasje wijn nemen". Maar gelukkig blijft het bij een gedachte en ga ik niet over tot twijfelen. Maar mezelf even stevig in het zadel zetten kan nooit kwaad. Dus ik doe mee met het dagpact vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yvonne, het bleven 4 blikken. Had gister ook echt niets gewild. Vandaag ook niet. Ineens is het dan ook weer klaar.

Maar dan lees ik weer dat negatieve over gecontroleerd drinken. Het is mij wel bijna 15 maanden gelukt. Dus niet voor niets geweest. Hoop er ooit weer terug naar te gaan. Ja zal men wel weer boos worden maar, moet eerlijk zijn. Nu even voorlopig even niets idd.

Morning lieve @Bor Hoe gaat het bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zult toch ééns moeten leren om opmerkingen die jou niet welgevallen naast je neer te leggen lieverd, gewoon uit zelfbescherming.. 
Je kunt niet het leed / onrecht van de hele wereld op jouw schouders nemen. 
Maar afijn, dat weet je zelf maar al te goed.... 
en negatieve opmerkingen over gecontroleerd drinken??? Ach weinig wijs dus Smaragd dus. Het gros van de mensheid kan dat én ook veel mensen die ooit echt teveel hebben gedronken... 

Goedemorgen Jane en Niks... 
Nou... van mij hoeft dit weer absoluut níet... maar ja, tis maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb, hahaha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik realiseer me wel dat ik deze week naar het strand kan Von
dat maakt veel uit, want zodra ik er weg moet dan komt er ook
van alles in opstand in me.
en zoals ik zweet, daar is niet tegenaan te drinken
dus nee, ik heb liever wat koeler natuurlijk ook
ook voor anderen/ouderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Smaragd:

Weet het Yvonne, maar dan zie ik ineens dat Sober zich weer heeft verwijderd en kan er niets aandoen. Maar dan denk ik zit ze zich nu kapot te zuipen. Moet dat los laten maar dat beeld zie ik voor me. Hoe laat je dat los?

Lieve Smaragd, ook als zij zich niet had laten uitschrijven had je niets kunnen doen. 
Zij maakt haar eigen keuzes. 
Zelfs als jij haar adres zou weten en naar haar toe zou gaan, dan nóg  ben jij niet instaat om haar te helpen. 
Wat er is gebeurd is volledig haar eigen verantwoording, haar eigen KEUZE, echt en daar kun jij, hoe graag je wilt ook niets aan veranderen. 
Dit is iets anders dan mensen waar jij mee en voor werkt, heel iets anders.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaragd misschien helpt het als e bedenkt dat hoe meer je met anderen bezig bent
(op een ongezonde manier voor jezelf) hoe minder je hoeft bezig te zijn bij wat jij
eigenlijk te doen hebt aan zelfreflectie en daarnaar handelen?
Dat helpt mij wel als ik tegen dat soort machteloosheid moet vechten.
En mede daardoor kan ik het wel loslaten/laten bij de ander/negeren.
Dat betekent niet dat ik er geen emoties bij heb. Maar dat ik accepteer dat ik wat Von zegt,
niet alles van anderen ook erbij kan hebben. En helpend voor de ander is het zeker niet als ik
onder hun lot lijd. Maar ook ik heb wat ik moeder theresa momenten zat hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...