oostwestmijbest Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Jac was helaas te laat om zich op te geven Jammer want dichten dat doet hij dus zomaar even Dus daarom een gedicht aan aan allemaal Het gaat over drank want dat staat hier centraal Ik ga er even goed voor zitten En in mijn geheugen naar rijmwoorden spitten Drank is wat ons hier verbind Ook al is het voor niemand meer zijn vrind We dachten het echt nodig te hebben En proberen het nu zonder te redden We zijn in de alcohol list getrapt En het heeft ons echt niets goeds gebracht Het leek eerst allemaal zo onschuldig Maar het verwoeste ons geduldig Iedereen die drinkt en drink maar Daarom zagen we zelf eerst geen gevaar Een borreltje is toch geen probleem? Dat houdt toch zoveel mensen op de been? Maar uiteindelijk brak het ons af En werd de beloning eigenlijk een straf Pas toen we het zelf inzagen Begon het ons allemaal te dagen We zijn er ingetrapt En het heeft ons niets goeds gebracht Uiteindelijk besloten we te stoppen En ons er voorgoed van te verlossen Voor velen een gevecht Want we waren er best wel aan gehecht Vaak met vallen en weer opstaan Maar dan toch weer doorgaan Niet op nieuw beginnen En ons nuchtere leven leren beminnen Toen zagen we pas echt We zijn er ingetrapt En het heeft ons niets goeds gebracht Gelukkig is er het forum alcholdebaas En is er voor ons dus ergens een plaats Hier kunnen we onze gedachten delen Een grote steun voor velen Hier hoeven we ons niet te schamen Dat zullen jullie wel beamen Maar als ik door mee te lezen één ding heb geleerd We zijn er ingetrapt En het heeft ons niets goeds gebracht Lars, Yvonne, Kohtje en 7 anderen reageerden hierop 9 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 4 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Dank je wel @Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Voor Cleo, Sint vindt haar soms haast een wonder of in ieder geval wel heel bijzonder. Met de ene zoon hier en de andere daar... hoe speelt zij dat toch steeds klaar? Natuurlijk gaat het haar ook niet altijd makkelijk af, Maar ach, zo gaat dat. Eigenlijk maf, dat we dat soms wel lijken te verwachten het leven is soms lijden, streven, smachten Meestal wordt het vanzelf wel weer beter En ja, soms wil het voor geen meter Maar wat is het mooi wat jij jezelf hebt gegeven, je werkt hard aan een echter en Sint denkt, een beter leven. Nu ben je al weer vijf maanden droog, Even overwoog je er 1, maar je ging er netjes omheen, met een grote boog! Knap gedaan meid, je kunt veel en laat dat steeds meer zien Gaat ook beter zorgen voor jezelf bovendien Je zet jezelf nu soms op de eerste plek Dat kan ook anderen helpen, al klinkt dat gek Zodra jij je beter en sterker voelt zal een ander ook zien dat jij het goed bedoelt Want de Sint weet dat heus al wel van jou Jij laat anderen niet in de kou. Je bent bijzonder, mooi en sterk Sint vindt jou een krachtig merk. Lieve Cleo, adem in en adem uit, tijd is je vriend, je makker, je kornuit. Je bent sterker dan je misschien wel denkt en het jaarpact helpt je als je je soms bijna bedenkt houd vol, houd vol , ga door op dit pad! nog even en je hebt een heel jaar zonder verdoving gehad, dat jij dat kunt, dat weet Sint heel goed, en ook dat je niet alles MOET, zorg maar goed voor jezelf lief mens, dat is voor Sint een grote, diepe wens. de Sint Kohtje, Nietmeer, Yvonne en 5 anderen reageerden hierop 8 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Bob, dank je! Prachtig!! Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Smaragd jij fonkelend juweel Soms kost het leven jou teveel Sint leest hoe intens jouw gevoelens zijn Je geniet van hoge pieken, schiet in diepe pijn Je verantwoordelijkheidsgevoel laat zich vaak gelden Dan wil je jouw alcohol-de-baas methode niet melden Je wilt hier geen trigger zijn -en dat is klasse Toch hoef jij je niet altijd aan te passen Je zorgt al zoveel op je werk en voor je man Tijd om voor jezelf te zijn, volg je plan Schrijf vrij over hoe jij met alcohol omgaat Voor jou is er ook plek op onze dagdraad Sint weet dat iedere individu zijn eigen weg moet gaan En jouw kronkelde paadje staat hem zeer aan Je bent bevlogen, en je bent heel oprecht Je wordt ontzettend geraakt door onrecht Is het dan beter van een afstand toe te schouwen En een muur om je hart te bouwen? Nee, alles van waarde is weerloos Volg die route die jij koos Wéés dat juweel, blijf in je kracht Jij bent uniek, de mooiste Smaragd. Sint vindt jou lief, hij kust je zacht. Yvonne, Nietmeer, Bob en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 4 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Wat weer een prachtige gedichten mooi om te lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 4 december 2018 Rapport Share Geplaatst 4 december 2018 Djw Lieve Reacher, geraakt tot in de kern. Tranen. Knap en goed van je! Dikke kus lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 5 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Ehm @Cleo66 jij twijfelde? Mens wat heb je ook een prachtig gedicht gemaakt. Iedereen natuurlijk blij dat het toch door is gegaan Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Wat een prachtig gedicht @Cleo66. Je hebt woord-talent! Echt iets wat ik het komende jaar ook terug ga lezen als ik het zwaar heb. En je hebt goed door dat ik het moeilijk vind om mijn vuile was buiten te hangen. Maar wat me lukte om te vertellen hangt aan mijn eigen (forum) draadje te drogen hoor. Omdat ik jullie vertrouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Dit is weer een prachtig draadje aan het worden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Wat een juweeltjes weer mensen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 (bewerkt) Voor Quinn Sint heeft ook nu weer uren zitten lezen. Het grote boek kwam goed van pas. Want daarin staat precies beschreven hoe ‘t gaat met Quinn en hoe het eerder was. Dat lezen was een flinke klus, want allemachtig het waren heel wat blaadjes, meer dan tachtig. Hij las en las en schrok, want wat een triest verhaal. ’t Ging over wanhoop, woede en verdriet, met als gevolg dat Sint zijn tranen lopen liet. Zou dit nog beter worden allemaal? De strijd aangaan en telkens weer verliezen, Quinn had het over eenzaam, incompleet en waardeloos. Dit was toch niet de weg die hij verkoos? ’t Werd tijd om voor zichzelf te kiezen. Maar telkens was daar weer die muur door Quinn zelf opgetrokken. Toch lukte het hem op den duur hem neer te halen in stukken en in brokken. Eind maart dit jaar kwam dan de kentering. De dertigste schreef hij: 'Ik ben Quinn en zou de dingen graag anders doen.' Dat schrijven was punt 1, het doen een ander ding, maar ’t bleek de start van een heel nieuw seizoen. ‘Ik ben Quinn, ik dronk, maar nu niet meer’ Dat waren jouw woorden eind April, getuigden van ultieme levenswil. Het werd de echte ommekeer!!! Sint neemt zijn mijter diep voor jou af, want Quinn, de knop is om, wat ga jij goed. Een nuchter leven is de nieuwe (maat)staf. Jouw houding geeft de burger moed. Natuurlijk, er zitten zware dagen bij, dan schijnt die zon dus 'even' niet. Maar jongen, Sint is als een kind zo blij dat jij de logica van het 'niet-drinken' ziet. Heel veel geluk daar in het mooie Grunn met vriend, vriendin en kroost. Dat is in ’t kort wat ik jou gun en waar ik met een bakje thee op proost. Want zeker weten Quinn, Jij geeft echt duiding aan de term ‘een nieuw begin’..... Met een heel dikke knuffel van Sinterklaas. 5 december 2018 bewerkt door Yvonne lettertje vergeten Lars, lady jane, Quinn en 3 anderen reageerden hierop 5 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nietmeer Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Wat heerlijk om hier mee te lezen! compliment aan de dichters! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Dank je wel @Yvonneik vind hem heel erg mooi. Yvonne reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Lars, kei tof dat je het regelwerk op je wilde nemen. Hiervoor mijn grote dank. Verder heb ik zitten genieten van alle gedichten. En mag ik nog verder genieten. En de spontane inbrengen helemaal. Ik ben nu helemaal blij. Want dit is ADB hoe ik ADB ken. Dankjewel dus allemaal voor jullie inbreng. Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 En voor degene die zich al voor volgend jaar willen inschrijven, leg je niet nu al vast want dan wordt meedoen een verplichting kijk volgend jaar of je het wil want dan ligt je gevoel heel anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Ha die beste Bob, Deze Sint mocht zich wat meer gaan verdiepen in jouw leven, Dat was leerzaam en daardoor een prachtig gegeven. Een aantal jaren geleden was het stop, Dat was het begin van een nieuwe levensfase in de dop. Jouw tijd van pensioen was gekomen, En daarmee ook nieuw beslissingen genomen. De koers werd anders gevaren, Dat deed Bob zonder al te veel bezwaren. Bob is een inspiratie geworden voor velen, Daardoor voelden anderen zich ook welkom om hun verhaal te delen. Dat is niet altijd even gemakkelijk gebleken, Vaak ving je mensen op die aan de druk bezweken. Keer op keer bood jij je luisterende oor aan, Met geduld en respect liet je de ander bestaan. Men voelde zich gehoord en serieus genomen Vaak daardoor ook aan een terugval ontkomen. Met veel passie, houdt Bob het jaarpact bij, Velen nemen daar aan deel en dat maakt deze Sint zo blij! De afspraak met jezelf om een jaar niet te drinken, Mede dankzij Bob een stok achter de deur om niet te verdrinken. Mooie reisverslagen zonder drank bleken goed te doen, Dat heeft deze Sint met veel plezier gelezen toen. Dat gaf meerderen een boost van echt het kan, Er is leven na de alcohol dat gaf Bob al vaker aan dan. Dat gaf vertrouwen Daardoor konden wij ook ons eigen pad uithouwen. Lieve Bob, jij bent een beste vent Bedankt dat jij een lid van dit forum bent. Hoop je nog vaak te kunnen lezen, Een medestrijder dat heb jij zeker bewezen. Lieve groet van de Sint Nietmeer, Kohtje, Bob en 2 anderen reageerden hierop 4 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 5 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 Volgens mij waren dit ze. Iedereen bedankt voor zijn of haar inbreng en inzet. Het was weer leuk om ze allemaal te lezen Lika en Yvonne reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 december 2018 Rapport Share Geplaatst 5 december 2018 (bewerkt) Dank je wel, Sint Smaragd! En dank je wel, Lars! 7 december 2018 bewerkt door Bob Smaragd reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 6 december 2018 Rapport Share Geplaatst 6 december 2018 (bewerkt) Lars, fijn dat je het toch weer hebt opgepakt dit jaar... De oogst was weer prima.... Hartstikke mooi dat dit allemaal weer kon hier ... 6 december 2018 bewerkt door Yvonne Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden