Spring naar bijdragen

Zondag 23 september 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Al een poosje bezig hier. 
De darmen van onze hond zijn van slag en dat geeft 
drukte om het maar zo te zeggen. 
Ben dus ook al aan de wandel geweest. 
Geen straf overigens, windstil en totaal geen verkeersgeluiden... heerlijk. 
Maar nu eerst tijd voor een bakje. 

1122248.jpg     Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster  

 Afbeeldingsresultaat voor coca cola zero cafeïnevrij         Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me indenken dat dat heel erg slikken is Lars. 
Zeker als je ooit wél mooi hebt kunnen tekenen. 
Is het misschien een idee om inderdaad te beginnen met overtrekken en dan 
telkens een stapje verder gaan? 
Toch weer proberen er plezier in te krijgen dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G o e d e m o r g e n   a l l e m a a l .

Sterkte met de darmen van je hond, Yvonne. 'K weet wat 't is. Het gaat hier de laatste tijd redelijk goed met onze oudste dankzij medicatie.

Tja @Lars, je herkent dat je tekent als een kleuter dus je ziet en weet wat je op papier zet. Je hand doet niet wat je hoofd hem opdraagt... zoiets?
't Zit 'm niet in je weten hoe je moet tekenen maar in de (hand)vaardigheid. Is het koppig blijven oefenen, eindeloos herhalen niet de beste manier om vaardigheid
te verbeteren? Dat je verdrietig wordt snap ik wel, iets niet meer voor elkaar krijgen wat vroeger 'een eitje' was herken ik heel goed. Ik heb een hele tijd
ook helemaal niet meer getekend en geschilderd, gewoon geen zin meer in omdat het me niet meer lekker af ging. Maar toch heb ik onlangs nog
weer een tekening verkocht die ik met veel overnieuw beginnen en koppigheid gemaakt had. Het tekenen op zich deed me niet eens meer zo veel
plezier maar de strijd om tóch te maken wat ik voor ogen had, het mezelf over m'n frustratie heen zetten,  gaf me uiteindelijk het plezier en de voldoening
die ik nodig had en heb om weer vaker aan het tekenen te gaan. Ik hoop voor je dat je dóórgaat en het verdriet om het 'mislukken' om weet te zetten
in verbetenheid om tóch te doen wat je niet meer lukt.. die strijd -of ie nou wel of niet resultaat oplevert- gééft energie, daar waar verdriet energie slurpt.
(Svp niet boos worden als ik je weer helemaal niet snap.. ik ben ook maar een onbenul die het beste voor heeft met anderen..)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Koh en Lika. 

Blij met jouw verhaal Koh, ik durfde het zelf niet zo te schrijven omdat ikzelf het kleuterniveau nooit te boven ben gekomen met tekenen en niet als
een juf met opgeheven vingertje wilde overkomen. 
Maar er spreekt zoveel logica uit wat jij schijft.... 
Dus Lars... kop op en kom op.... gewoon dóen. Erger dan wat ik ooit op papier heb gekregen kan het nooit zijn. 
En weet je: tóch vind ik tekenen nog altijd leuk, gewoon het doen, niet het resultaat... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van Klee, Miró en de Cobra‑kunstenaars. Je zou dat 'kleutertekeningen' kunnen noemen.
Als je houdt van tekenen en schilderen, misschien moet je dan nu niet proberen om te maken wat je voorheen maakte, misschien kun je juist door je beperkingen tot een heel ander en verrassend resultaat komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet boos hoor @Kohtje je hebt ook wel gelijk. Loslaten durven loslaten dat het resultaat misschien of zeker minder zal zijn maar wel de genoegdoening dat ik het deed. Maar het is ook mijn handelingen wat mee speelt. Ik ga tekenen bedenk welke potloden ik wil gebruiken en pak die dan. Dan weet ik opeens niet meer wat ik met een potlood moet doen en dat is zo frustrerend want ik weet het wel in mijn hoofd maar op de 1 of andere manier geven mijn hersens niet een signaal naar mijn lichaam wat ik moet doen. Maar ik ga door met oefenen dat zeker en ja @Bob fotograveren doe ik ook nog vooral hier in de tuin van een blaadje tot een beestje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lars,

Ik ben ook een keer per week op een dagbesteding met mensen die ookeen hersenletsel hebben. Als ik nu zie, hoeveel plezier ze hebben in het kleuren, en hoe het een paar maanden geleden was, geniet ik. Deze mensen hebben geaccepteerd dat het nu niet meer is als vroeger. Een heel pijnlijk proces, maar met hulp is het gelukt. Ik maak met een Thaise mevrouw weer kaarten.

Zij kan heel moeilijk lopen en kan een hand nog maar een heel klein beetje gebruiken, maar samen maken we hele mooie kaarten. Ze is weer gelukkig omdat ze ziet dat ze weer wat kan.

Zegt altijd "mooi toch". Probeer het Lars misschien samen met iemand, dan zal je zien dat je het kan. En zorg dat je noteert wat je wil gaan doen, als je dan vergeet kan je het opzoeken.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bolletje:

 

Zegt altijd "mooi toch". Probeer het Lars misschien samen met iemand, dan zal je zien dat je het kan. En zorg dat je noteert wat je wil gaan doen, als je dan vergeet kan je het opzoeken.

Dat helpt niet @bolletje ik vergeet het niet ik weet wel hoe het moet maar mijn lichaam weet het niet meer. @Cleo66 heftig zeg. Bedankt allemaal voor jullie reacties ik ga naar de koffie :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...