Spring naar bijdragen

Voorstellen


Nietmeer

Aanbevolen berichten

Deze week was druk maar goed. Ik win nog elke dag aan helderheid in mijn hoofd. Daarnaast kom ik dichter bij mezelf en voel steeds beter hoe het met me gaat. Daarin wel helaas de ervaring hoe weinig energie ik heb. Moet echt mijn activiteiten goed plannen anders ben ik begin van de avond fysiek zo moe dat ik niet meer lekker kan zitten op de bank omdat al mijn spieren pijn doen. Slapen gaat dan nog niet. Wel een fijne Accupressuur massage gehad bij de Chinese masseur. In mijn hoofd ervaar ik veel focus en prikkels komen ongefilterd binnen. Gisteravond laat fietste ik met mijn hond en was me sterk bewust van alles. Al mijn zintuigen actief, de koelte, de luchtjes van de bomen en het water, de mensen overal buiten, mijn hond in een heerlijk drafje naast de fiets, wij samen. Ik voelde me even heel gelukkig en heel alert. Heel lang geleden dit gevoel en het ontroerde me. En heel stom dat gevoel ging, toen ik mijn huis naderde over in een hele sterke trek naar drank. De avondwinkel was nog open en in mijn hoofd vormde zich een plan. Dat plan heb ik niet gevolgd maar in de plaats daarvan ben ik thuis wat gaan opruimen en heb daarna een zak borrelnootjes opgegeten. Daarna was ik zo moe dat ik naar bed ben gegaan en binnen 5 min. Vertrokken was. Vanmorgen werd ik wakker met een “kater”? Heel vreemd want ik heb niet gedronken. Zal wel door die overdaad aan borrelnootjes komen. Nu overdenk ik de avond van gisteren. Met leuke mensen buiten midden in de natuur wat ik heel fijn vind. Maar er werd veel gedronken en geblowd. Ikzelf geen moeite met niet drinken. Heel erg op mijn praatstoel en in de grapmodus. Was nog zo blij dat ik daar blijkbaar geen drank voor nodig had. Wel me laten overhalen om nog langer te blijven terwijl ik er eigenlijk klaar mee was. Misschien was dat een dingetje, en heb ik mezelf zitten overschreeuwen? Ik ben nu wel heel erg blij dat ik niet in de drankval ben getrapt die ik zelf bedacht had. En ook het besef dat ik er nog niet ben en alert moet blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

So...da's een ervaring..en ook een giga leermoment. Ik herken het wel...op een wat andere manier. 

Wat ik heel sterk vind van je is dat je schrijft: dat je niet in de drankval bent getrapt die je zelf bedacht had. Je hebt dus zelf de verantwoording kunnen nemen en dat ook gedaan. En neemt deze ervaring mee...Ja, alert blijven en leren van je ervaringen...compliment voor jou :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je nietmeer dat je er niet aan toegegeven hebt . Je zou bijna zeggen wtf, waar komt die trek nu toch opeens vandaan .   Zou het kunnen zijn dat er in je hoofd een herinnering op komt, een beeld van drank , van waar het heel vroeger ooit voor heeft gezorgd .... een gevoel van vrijheid.  Of zoals je zegt , kan het ook zo zijn dat je over je grenzen heen bent gegaan waardoor je overprikkeld bent geraakt en deze zoals vroeger wil gaan dempen met Alcohol. 

Niet gedaan, chapeau meid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Nietmeer:

Ik voelde me even heel gelukkig en heel alert. Heel lang geleden dit gevoel en het ontroerde me. En heel stom dat gevoel ging, toen ik mijn huis naderde over in een hele sterke trek naar drank.

Er is misschien ook iets in ons dat bang is voor echt geluk. Misschien niet voor het 'geluk' dat je voelt als iemand een compliment geeft, of als je een nieuwe auto hebt maar wel voor het geluk dat uit je binnenste opborrelt omdat het er gewoon is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yana, dat ongrijpbare, onbestuurbare, en niet te verklaren gevoel wat van binnen uit jezelf komt. En waarvan je denkt, als het er is, dat je het voor altijd wil voelen. En ja dat komt dicht bij dat gevoel van vrijheid omdat je er niets of niemand voor nodig hebt. Het is er gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat vraag ik mezelf ook af, Juist omdat het zo ongrijpbaar is. En omdat bij mij dat trekmoment daarna zo sterk aanwezig was. Vind het ook een beetje vreemd en vraag me af waarom? Ik merk daarnaast ook dat nu ik minder verdoofd ben en helderder kan nadenken ik veel meer bezig ben met wat er om me heen gebeurt. Ik vind veel meer van mensen en hun uitlatingen. Daarna moet ik meer nadenken over wat ik met die mening moet of wil. Dat vind ik ook lastig omdat aan de ene kant ik de wens heb om actief aan sociale situaties mee te doen maar aan de andere kant onzeker ben over wat mensen van mij vinden, en aan het stoeien ben met het gevoel van aardig gevonden te willen worden. Waarom heb ik niet genoeg aan wat ik er zelf over voel en vind. Waarom kan ik daar geen punt achter zetten en het gewoon laten, waarom maakt dat mij zo onrustig? Terwijl ik zo goed weet dat al die waarom vragen me lam leggen en stil zetten en om verdoving vragen. Hoe irritant is het om te merken dat je jezelf aan het kleineren bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een heel avontuur hè, dat stoppen met drinken. Ik had me dat er van tevoren helemaal niet bij voorgesteld.

Als ik jou zo lees komt in me op dat het misschien beter is om minder na te denken en te analyseren en meer 'gewoon' te laten zijn wat er is.
Je voelt je onzeker, onrustig, geïrriteerd....? Oké dan, omarm het, laat het er zijn en verder hoef je er niks mee.
Rustig toelaten wat je voelt, heeft wonderlijke effecten....

Nou ja, dat is waar ik mee bezig ben, geen idee of dat voor jou ook van toepassing is. Ik weet het ook allemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker een avontuur. En ik weet het ook allemaal niet. Dat rustig toelaten wat je voelt is voor mij niet zo vrijblijvend. Het heeft voor mij vaak een directe relatie met mijn omgeving. Maar ook niet teveel doordenken want er zijn zeker ook veel momenten dat dat wel heel goed lukt. Heeft veel te maken met mijn grote behoefte aan controle over het hele proces want bang wil ik niet graag voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Nietmeer:

Ja Yana, dat ongrijpbare, onbestuurbare, en niet te verklaren gevoel wat van binnen uit jezelf komt. En waarvan je denkt, als het er is, dat je het voor altijd wil voelen. En ja dat komt dicht bij dat gevoel van vrijheid omdat je er niets of niemand voor nodig hebt. Het is er gewoon.

Wow... ja, dat. Wat kun je mooi schrijven. Dank je. En fijn om zo opmerkzaam te kunnen zijn. 

En wat een herkenning bij mij ook. Die afhankelijkheid van waardering en erkenning van anderen. Zo groot, zo diep. Bang is (lijkt?) eng. 

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het compliment Lika. Ja soms denk ik ook wel, al relativerend, wat een grootheid waanzin om te denken dat het uitmaakt wie ik ben en wat ik voel, en wat ik vind. Dat brengt alles wel weer in de juiste proporties, en als ik er dan bang voor ben dan hoef ik minder bang te zijn want het is allemaal niet zo groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een maand alcoholvrij. Dat ging opeens snel! Ben best trots op mezelf dat ik het zo vol kan houden. Het levert me ook heel veel op wat het ook weer makkelijk maakt. Heb het druk met mezelf, mezelf en nog eens mezelf, en daarnaast geniet ik van de contacten die ik heb met anderen. Ben heel blij dat ik deze stap heb kunnen en mogen zetten, het geeft me een heel ander perspectief op mijn leven. Vanaf volgende week voorzichtig beginnen met aanwezig zijn voor een paar uur op mijn werk. Een spannende stap maar heb er ook weer zin in. Daarnaast Yoga, massage, sauna en een fijne zomer met veel buiten activiteiten. Ik heb geen klagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Rosee! Ik merk wel dat het moeilijker wordt. Ben ook naarstig op zoek naar voordelen die me nog kunnen toevallen:P Met andere woorden, het houd me bezig en dat feit zegt me dat ik gewoon door moet gaan met elke dag de eerste niet nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nietmeer:

Ik zie opeens hoe wisselvallig ik de laatste dagen ben qua denken over drank. Er gebeurt ook steeds zoveel en het meeste is juist heel positief dat is het stomme. Even kalm aan jij zeg ik maar tegen me zelf. Hup hup Yoga......

Het wordt soms pas echt lastig als de echte nieuwigheid eraf is, Nietmeer. Alle situaties doorstaan, waar normaal drank aan te pas komt, alle euforie daarover gevoeld. En dan de bewustwording: en dit dus voor de rest van mijn leven. Het drankduveltje gaat van zachtjes tikken op je deur over op een luidere bons. Alle berichten op dit forum zijn helpend, maar soms ook verwarrend (is mijn ervaring tenminste). Kortom: je moet zelf ook een tandje bijzetten om verder te gaan op je adb-pad. Je hebt diploma A, maar nu op naar B, zou ik zeggen:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gisteren flink de fout in gegaan. Ben al heel de ochtend aan het denken hoe, wat en waarom? Het is me wel duidelijk. Het ging gewoon te goed. Blijkbaar kan ik dat niet goed handelen. Tjonge wat klinkt dat stom! Ik deed het min of meer doelbewust met mijn volledige verstand en aandacht. Rare actie! Nu voel ik me schuldig en teleurgesteld in mezelf. Slappe dweil ben ik. Het ging zo goed en ik wilde meer, tegen beter weten in. Nu probeer ik te resetten. Overnieuw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...