Spring naar bijdragen

Voorstellen


Nietmeer

Aanbevolen berichten

Ik ga proberen heel eerlijk te zijn. Naar jullie maar vooral ook naar mezelf. Om te begrijpen hoe dat voor mij werkt. Ik vind iemand heel leuk maar ik durfde steeds geen stap toenadering te maken. Te geremd en onzeker over de gevolgen. Gisteren heb ik dit onder invloed wel gedurfd. Dit pakte natuurlijk niet goed uit. Maar ala dat is het risico van zo’n stap zetten. Dat is opzich helemaal niet zo erg, maar het feit dat ik mezelf, heel bewust moed in ben gaan drinken daar baal ik van. Hoe kan ik mezelf zo voor de gek houden? En de gevolgen achteraf? Was dat de moeite waard? Nee! Heb het zo stom voor mezelf geregeld dat ik nu dubbel op de blaren moet zitten. Voel me echt een klein kind nu. Teleurgesteld en boos op mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush:schaamte jazeker! N iet een fijn gevoel. De persoon weet van mijn verslaving. Gebruikt zelf ook stevig. Helemaal niet goed voor mij. Maar gevoelens laten zich lastig sturen. Na die lange tijd in de wachtkamer met vriend drank heb ik veel behoefte aan voelen dat ik leef. Dit was daar zeker geen goede keuze in. Beetje sukkelig en impulsief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nietmeer:

.... het feit dat ik mezelf, heel bewust moed in ben gaan drinken...

Bedoel je met 'heel bewust' dat je voordat je ging drinken voelde dat je iets niet durfde en dat je toen dacht: 'ik ga nu drinken want dan durf ik wel'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, dan blijft over dat je je gisteren had voorgenomen om niet te drinken.
Er is geen enkel argument goed genoeg om te gaan drinken als je besloten hebt om niet te drinken.
Er was een moment dat je besloot die fles open te trekken of dat glas wijn te bestellen, wat had je op dat moment anders kunnen doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het ook allemaal niet, maar misschien zou het kunnen helpen als je jezelf voorneemt dat als je ooit op het punt staat om te gaan drinken, je eerst naar huis gaat (en op de bank gaat liggen om te voelen wat je voelt).

Zelf zou ik het nodig hebben om er dan nog bij te voegen dat ik dan na een uur op de bank gelegen te hebben en ik wil dan nog steeds persé drinken, dat het dan mag (maar dat is misschien heel persoonlijk).

Zoiets doe ik eigenlijk ook. Ik heb me voorgenomen om bij trek te gaan zitten en te voelen, bij mij wordt het dan al heel snel beheersbaar, als ik de trek er gewoon laat zijn dan blijkt het helemaal niet zo groot en onoverkomelijk te zijn. Maar ik moet dat natuurlijk wel op tijd doen, vóórdat ik dat eerste glas genomen heb.
Andere mensen zeggen dat je afleiding moet zoeken, bij mij werkt dat niet zo. Het lijkt erop dat als de trek er niet mag zijn, als ik het ontloop, dan wordt het alleen maar groter en sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Nietmeer;Ik ben nieuw op dit forum en heb het idee dat ik mezelf voorgesteld had op de verkeerde plaats,even wennen dus.Ik lees dat jet het enorm zwaar hebt,en leef met je mee.Zelf begonnen van de seroxat af te komen, wat een gruwel is.Heb ook jaren gedronken,maar net onder een grens denk ik achteraf;ben gestopt van een op andere dag en geen last gelukkig.Roken,veel gerookt,met behulp van  nicotinepleisters er vrij snel af,en nu de seroxat(12 jaar geleden begonnen na een nare echtscheiding) aan de beurt,dit is voor mij een drama, en wil toch doorzetten.Nu ben ik begonnen met CBD olie,en moet zeggen, het verlicht! tis net even een beetje gemakkelijker,en hoop dat zich dat zo doorzet.Verslavingen,of beter gezegd het af komen ervan;wat een hel!!!(veel onbegrip ook nog es in de familie,huisarts "weet het ook niet),voor iedereen sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana en @Nietmeer. Fijn  om te lezen wat jullie tips en ervaringen met de trekmomenten. Daar beging alle zuipellende mee. Als je die kunt tackelen, is dat veel winst. Denk idd dat je gelijk hebt Yana. Niet voor weglopen, maar het er gewoon laten zijn. Anders komt het nog veel harder terug vermoed ik. Ga het toepassen als de trek weer beginnt te schreeuwen. Nog steeds niet gelukt om iig 3 dagen niet te drinken. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb één ding te danken aan mijn uitglijders: ik weet nu heel goed hoe het voelt de day after. Als je voortdurend drinkt neem je dat ongeveer voor lief; je weet niet beter dan dat het erbij hoort. Maar de dag na mijn uitglijders voelde ik me zo beroerd, dat ik me nu bij trek even inbeeld hoe het dan morgen zal zijn. Dat zorgt er totnutoe voor dat de trek verdwijnt en ik een feestelijk glas fruitwater voor mezelf maak:P.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...