Spring naar bijdragen

Voorstellen


Nietmeer

Aanbevolen berichten

De bedrijfsarts viel mee. Ik krijg tijd en ruimte om aan herstel te werken. ben opgelucht. Ben mezelf niet gaan verdedigen maar gewoon mijn verhaal gedaan. Het scheelt wel dat mijn uitval aantoonbaar werk gerelateerd is, maar ook een gevolg van slechte coping natuurlijk. Nu gewoon rustig verder op dit pad zonder al te veel druk. Ik ga maar eens even lekker stofzuigen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Knakker, maar ik ben bang dat ik nooit een man zal worden want ik ben per ongeluk een vrouw. Oeps verkeerde indruk gewekt..... ik schrijf nogal mannelijk denk ik. Misschien toch maar mijn " geslacht" op mijn profiel benoemen. Ik heb er gewoon helemaal niet aan gedacht, stom hè. Niet dat het voor mij uitmaakt, ik hoop dat het voor niemand wat uitmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 9. Hoofd wordt elke dag nog meer helder. Slaap wel iets beter maar nog wel heel kort. Uurtje of 4/5. Heb het druk met goed voor mezelf zorgen, mijn hond en af en toe een sociale activiteit. Daarnaast volg ik online therapie modules voor burn-out en alcohol onder controle. Ik besef me sterk dat hiernaast werken nog onmogelijk is en dat vind ik lastig. Ik vind werken fijn en ik heb leuk werk en leuke collega's. Ik mis het ook. Maar omdat ik zo'n " doorgaan tot je erbij neervalt type ben", zou dat zeer onverstandig zijn. Ik zou binnen de kortste keren weer in mijn oude patronen vervallen. Dus de focus terug op nu. En stil blijven staan bij wat al die open ruimte me te vertellen heeft. Ben eind van de dag ook heel moe ondanks de weinige inspanning die ik lever op een dag. Maar oké, ik probeer dicht bij mezelf te blijven en waardering te hebben voor wat ik wel doe en even opzij te schuiven wat ik niet doe. Voel ook onzekerheid in contact met anderen. " ben ik wel leuk en waardevol genoeg"? Zonder alcohol ben ik gereserveerder en soms nog wat krampachtig en dus kost het ook meer energie. Beetje aan het zoeken dus naar een evenwicht. Het niet drinken begint gewoon te worden maar spreek het wel elke keer duidelijk met mezelf af. Voel veel herkenning en steun bij dit forum en alle mensen die veel moeite doen een ander te ondersteunen met wat dan ook. Ga nu maar weer eens even iets doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Nietmeer, waarschijnlijk heb je je hersteltijd dubbel nodig. Eerst om af te komen van je vermoeidheid en vervolgens om een patroon te vinden, waarin geen plaats is voor alcohol. Er bewust mee bezig zijn blijft voorlopig voorwaarde 1. Als je dat zou combineren met een veeleisende baan, loop je het risico dat dat op de achtergrond raakt. Ik spreek uit vette eigen ervaring, want, zo gauw de non-alcoholicus in mij op de automatische piloot wordt gezet, omdat er op dat moment 1001 andere dingen om aandacht vragen, gaat het toch nog wel eens fout en moet ik weer terug naar dag 1:blush:. Dus ga zo door:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de bevestiging Pytje. Ja  de rem onder controle houden is voor mij ook echt een ding. Los van andere patronen privé doorbreken is het ook nodig dat ik bepaalde patronen als werknemer ga doorbreken voor mezelf. Daar ben ik me al een beetje op voor aan het bereiden. Dat wordt nog een hele lastige en daar zal ik ook echt hulp bij moeten gaan vragen, en hulp vragen is ook niet mijn sterkste kant dus heel wat werk aan de winkel. Maar wat betreft hulp vragen heb ik alvast heel wat stappen gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi joh, 10 dagen!

Je bent goed bezig, is wat ik lees in je post. Kei hard aan het werk. 

En soms moet je dan 'verstandige keuzes' maken...letterlijk met je hoofd en niet vanuit emotie. Ook al voelt dat niet fijn. Da's wijs en belangrijk voor jouw herstel. Je bént leuk en waardevol. Zo waardevol dat je jezelf niet tekort mag doen. Goed voor jezelf zorgen...dan kun je er op termijn ook weer zijn voor anderen. 

Keep up the good work :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi wat je twee uur geleden hier schreef. En god wat een herkenning. Ik voel me door de afbouw van de tramadol opnieuw een afkickende junk. Dat veroordeelde ik in mijzelf, maar dat staat herstel enorm in de weg, weet ik nu. Inderdaad focus op wat ik wel kan, en accepteren wat ik niet kan.  " focus terug op nu". 

Veel succes met de prachtige weg van herstel die jij nu bewandelt. En fijn dat je dit deelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...