Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
8 uur geleden zei Sensitief:

Eenmaal in bed, in ruststand stroomden de tranen over mijn wangen.. ik had het gevoel niet verdoofd,  maar het verdiet gevoeld en er tranen om gelaten. Ik voelde mij lichter en kon slapen. 
In de ochtend voelde ik mij een stuk beter, het is wat het is en ik kan het aan, veel beter zonder drank.

Precies dit is wat je wil: voelen en daarna je beter voelen. 

Ipv AV wijn kan je de volgende keer net zo goed een pot thee zetten. 

Geplaatst

Goedemorgen, ik heb je draadje gelezen en ik herken een hoop. Vooral die overprikkeling. Wat te doen als je zo overprikkelt raakt he? Ik merk nu dat de euforie van het stoppen even weg is. Alles komt zo hard binnen. Ik huil echt om elke s..... En zo word ik ook boos om niets. Ik moet daar iets mee, want terug grijpen naar alcohol maakt het alleen maar erger. 

Fijn dat je zo actief hier bent. Doe je goed. 

Geplaatst

@bumperjim @Cleo66 Die AV wijn sloeg nergens op en idd ik werd mateloos, maar bleef wel helder. 

@gelukkigzonder gewoon de 1e niet nemen. Ik heb nog steeds een vastberaden gevoel, ik ga zeker tot de 100 dagen niet drinken en kan dit zelfs zonder gêne aan iedereen vertellen. Ik vertel daarbij niet dat ik een alcoholprobleem heb, daar schaam ik mij wel weer voor. Die overprikkeling idd, die krijgen we nu natuurlijk ook omdat we niks meer dempen en verdoven, maar nog steeds ben ik liever emotioneel dan de hele dag brak. Ik leef me dagen nu bewuster, hiervoor voelde vaak alsof ik aan het overleven was.  
Ik ga vanavond buikdansen, dat is een heerlijke uitlaatklep voor mij. Bewegen op Oosterse muziek en heel veel lachen doet erg goed. Daarna kan ik weer de hele wereld aan. Heb jij ook zo’n uitlaatklep @gelukkigzonder?

Geplaatst

Dank je @mcflurry. Ik vind dat filmpje van Noorlander echt verhelderend, verder zegt Jacqeuline van Lieshout ook zinnige dingen en heb ooit het boek “De verslaving voorbij” van Jan Geurtz gelezen, erg inspirerend. Voor mij geldt vooral het knopje omzetten en er klaar voor zijn en verder de eerste niet nemen. 

Vandaag heb ik een mijlpaal bereikt: 50 dagen geen alcohol gedronken. Dat is mij in 13 jaar niet eerder gelukt. Tots:rose:

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben Leentje nieuw hier,had iets geplaatst bij even voorstellen en ik vind het niet terug,vandaar hier mijn reactie,ben zo moe van drinken wil stoppen al jaren en het lukt me gewoon niet,ik zoek hier naar tips en herkenning,ik wil dus vandaag stoppen en ik zit nog met de kater van gisteren,durf op dit moment niets,het is volgens mij heel erg aan me te zien, vreselijke wallen,ogen dof en rood, kennen jullie dit:de eerste dag van stoppen?je niet durven te vertonen?

bewerkt door Leentje
Geplaatst

Ja niet zo gek hoor. Dit draadje heet "nieuw hier". :D ik zou als nieuweling misschien ook wel denken dat je hier moet zijn. Na twee jaar ben je niet meer nieuw, maar het draadje blijft toch zo heten, als je het niet verandert.

Geplaatst
1 uur geleden zei Yana:

Als je bij je eerste bericht van dit draadje op bewerken klikt dan kun je bovenaan ook de titel veranderen.

Thnx, het is gelukt! Nieuwe titel is; Het roer om! Dit past beter bij mijn huidige situatie.

- 23 sept. afscheid genomen van een stressvolle werkomgeving en gestart met een nieuwe baan;

- gestopt met roken per 1 okt. 

- eindelijk gestopt met een moeizame relatie sinds 10 sept;

- gestopt met alcohol per 1 jan en

- sinds vandaag weer gestart met sporten.

Het tij is gekeerd, ik ben aan het roer:D

Geplaatst

De energie begint nu aardig terug te komen, soms heb ik echt nog een katergevoel, ik accepteer zoals het is. 

Al deze veranderingen heb ik te danken aan   jarenlange persoonlijke ontwikkeling,  nu was het tijd om zaken in uitvoering te brengen. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...