Spring naar bijdragen

Donderdag 15 februari


Momentum

Aanbevolen berichten

Ik was een paar dagen in een groepsaccommodatie. Komt er 's avonds bij het eten een vrouw naar me toe met een fles wijn en een reeds voor een deel verkruimelde kurk."Kun je deze voor me open maken?"
Nee, zeg ik, Ik ben alcoholist. Er zijn wel anderen waarbij je meer kans maakt.

Ik kan en mag er gewoon voor uitkomen wat ik ben en hoe ik leef. De pijn in mijn handen  (artrose?) is wel niet te zien, maar speelt natuurlijk ook in het antwoord mee.
Wat er denk ik gebeurt, is dat mensen erover kunnen nadenken. Dat het automatische uit alcohol drinken een beetje verdwijnt. Ook bij mensen die geen probleem met alcohol (zeggen te) hebben.

En bovendien denk ik als macho: als je al geen fles zelf kunt openmaken, is het spul ook niet voor je bedoeld, dan moet je het ook niet willen drinken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Geen zon noch sneeuw hier... nou ja, er zijn ergere dingen. In ieder geval lekker op tijd wakker...

Een lange vrije dag voor me. Zonder plannen, met ideeen. Wel met 2 aardige nieuwtjes misschien, maar dat zal de dag leren. 

Koffie

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zbb

Wat je doet door te blijven, of...door te rijgen.... is kiezen voor het onbekende. 

Wat dan lokt is niet alleen de ellende van het bekende, maar ook gewoon het bekende. Het "veilige" bekende. 

Dit nieuwe kán je nog niet lokken, je ként het nog niet. Geen wonder dat dat niet trekt, ook angstig is....

Rustig doorgaan.... zodat je jezelf de kans geeft het nieuwe, maar vooral ook de voordelen daarvan, te ervaren, te leren kennen. Dáár doe je het voor...

Misschien, maar dat kan ik niet beoordelen, duurt dat bij jou zelfs wel iets langer dan bij een 24/7 drinker. Jij kent immers al wel het langere tijd niet zuipen, fysiek nuchter zijn (als je werkte).... 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren flink giftig op de dagdraad. Had goede zin, want 2 maanden in mijn zak. Toen Bor een grap maakte die ik niet begreep en op mezelf betrok werd ik boos. Ik vind het lastig hier op de dagdraad. Er wordt van alles gezegd soms, maar omdat ik er geen gezichten bij zie vindt ik het lastig om ze te duiden. Zo ook bij de "grap". Maakte ook uit wie hem zei want Bor triggerd me zo wie zo gemakkelijk. Ik blijf hier wel want ik kom voor mezelf. Heb het nodig om mijn eerste 3 maanden door te komen. Maar ik doe gewoon een stapje terug in mijn deelname. Is bescherming voor mezelf. 

En ook goedemorgen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, fijn dat je toch blijft @Amethist, ik maakte me gisteren echt ongerust. Het ging volgens mij helemaal niet speciaal om jou, maar om allen die, zoals wel vaker hier, gretig inhaken op het onderwerp snoepen en lekker eten. Jij was toevallig de eerste die iets over een traktatie zei, maar dat had ook een ander kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik beschouw mezelf als redelijk geduldig. 

Toch... Altijd vlak op t eind wordt t lastig. Beetje zoals kohtje met zijn rijbewijs. En nee, dan gaat t niet over de 80-20 regel, maar echt t eind, t laatste kleine beetje.

Met hardlopen de laatste 2 kilometer. Met aflossen van mijn schulden de laatste 1000 euro. Dan moet t echt NU klaar zijn. 

Ruim 3 jaar lang hebben we (ik ook) veel, heel veel, opzij gezet voor de verblijfsvergunning van de vader van mij kleindochter. De man van mijn dochter. Al die jaren waren we, was ik, geduldig. Kon wachten.

Gisteren is er een besluit genomen. En nu? Nu wil ik die immigratiedienst wel bestormen voor de uitslag. Ik kan niet meer wachten. Kom tot niets vandaag. 

Voor mij is dit het einde van mijn verantwoordelijkheid voor dochter en kleindochter. Of.... het begin van een periode met allerlei doemscenario's die op mijn hoofd bonken en die ik nu maar nauwelijks buiten kan houden. Ook al weet ik dat t geen zin heeft. 

......moest ik ff kwijt......

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Jopie; Hoe lang moeten jullie daarop wachten dan en is die uitslag definitief?
(niets meer aan te doen?)

Ik weet niet hoe lang. En ja, definitief. Weet wel dat ie zelf zou bellen om 11 uur. 

Nog niets gehoord. Starting to panic. Alles is mogelijk. 

Zal vast goed komen. Ook als t niet goedkomt. Zeg ik tegen mezelf. Iedere minuut. Helpt geen fluit.

Wat is de liefde, zeker voor zo'n kleintje, toch een vreselijk ding. Ik ben bang. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach wat jammer voor Sven! Maar top gereden door Ted-Jan en Jorrit!  

Pffffff....wat duurt dat toch elke keer lang, die 10 kilometer, ik hou het niet meer voor de buis van de spanningen, maar wil ook niks missen. Nu maar even bijkomen dan. 

En ja, die Italiaan, wat leuk! Tomasimo of zo?? 

Koffieeeeee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...