Spring naar bijdragen

Pelle drinkt niet meer


Pelle2

Aanbevolen berichten

 

Het moment dat je, samen met andere mensen, besluit over je grenzen heen te gaan, om maar te zien wat de avond brengt, om te kijken waar het schip strand. Kan jou het verder allemaal schelen.... Weg van hoe het hoort en hoe het gaat....Dat is ook weg... Ik mis dat nu al....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pelle,

Ik geloof dat jij en ik allebei gestopt waren op 1 januari 2017. Wat gingen we goed he? Ook ik heb de terugval gehad, maar ondertussen al iets meer dan 2 maanden gestopt. Het gaat deze keer iets moeilijker dan vorige keer, maar ik weet wel dat het me minimaal een jaar heeft gekost om weer de moed te verzamelen om weer totaal te stoppen na 8 maanden clean zijn. Het weer drinken bracht me weer vooral heel veel ellende. De "leuke" tijden kon ik op 1 hand tellen. Ik heb gekozen voor weer de rust terug, de helderheid en het terugnemen van de vrijheid. En al is het nu nog een gevecht, ik probeer het gemis op te vullen met hobby's, de zinnen verzetten. En al is niet elke dag makkelijk, het is wel beter! 

Respect voor jouw aanpak! Let's do this!! 

Zet 'm op mooie Pelle!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Etty:

Nuchter mijn grenzen verleggen, het ultieme thrillseeken. 

Ik denk zelfs nu nog wel eens dat ik het mis.... Maar wat Etty hier zegt is het. Ik mis het drinken op zo'n avond als ik me eigenlijk roekeloos ergens in wil storten en meestal is dat op momenten dat ik even genoeg heb van hoe het is en geen zin of puf heb om iets te doen voor mezelf. Dan lijkt het roekeloze wegdrinken op ''zo'n avond'' een cadeau. Quod non. Want hoe moe ben ik erna, schaamte en niet lekker. En dat waarvan ik weg wilde is er nog....

Tja, Nuchter je grenzen verleggen is het ultieme thrillseeken ja. en heel erg rock & roll.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bijzonder hoeveel impact jullie reacties hebben.... En ik krijg nu al tranen in mijn ogen, dus dat belooft nog wat de komende tijd....

Rups, ja, van oudennieuw 2016/2017 herinnerde ik me zo weinig, en ik had daar zo'n slecht gevoel over, oa omdat mijn kinderen daar ook iets van hebben mee gekregen, dat ik toen per direct stopte met drinken. Dat heeft bij mij toen een paar maanden geduurd, en dat was bijzonder. Want ik dacht dat ik nooit meer alcohol zou drinken. Toen ik weer ging drinken was dat meteen te veel, niet genoeg en onbevredigend.

Ik ga afscheid nemen, vanavond in de kroeg een vriendin verteld wat de plannen zijn, vanavond aan de telefoon mijn zusje verteld wat de plannen zijn....  die plannen zijn voor de buitenwereld dry january, als ze doorvragen komt de rest. 

Knakker, ik val niet overboord! Ik zie de excuses nu al voorbij varen, maar mijn verstand weet wat er te doen staat. Diepe zucht, dat wel....

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt hoor!

Ja, daar gaat ie dan.... Ik ben er helemaal klaar voor.

En ik heb er zelfs zin in, want ik ben er ook helemaal klaar mee. 

De kater, de schaamte, het niet meer uit m'n woorden kunnen komen, de black outs, herinneringen die langzaam weer naar boven komen...  Maar ook de ongeïnteresseerdheid in de dingen. Als er maar een glas bier of een glas wijn komt is het wel goed. 

Ja, ik heb er zin in. Ik stel me er dan ook heel veel bij voor. Maar ik verwacht ook dat de trek wel weer zal komen. Regelmatig heb ik me tijdens het drinken afgevraagd de afgelopen weken, hoe het zou zijn als ik dat niet aan het doen zou zijn. Of dat echt onoverkomelijk zou zijn. Maar steeds kwam ik er op uit dat het ook zonder alcohol zou kunnen. Ik heb er dan ook veel vertrouwen in. Alles wat ik  met alcohol heb willen doen, heb ik gedaan. Ik zie het helemaal zitten zonder.

De mislukte pogingen in de afgelopen jaren zijn zeker niet voor niets geweest. Ik denk dat ik nu goed weet waar ik aan begin. Ik heb iedereen die het horen wilde verteld wat de plannen zijn. Ik schaam me er niet meer voor. 

Dus ja, ik ben er helemaal klaar voor!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja.... en dit keer moet het dan maar eens echt gebeuren. Maar ik ben overtuigder dan ooit. Het is genoeg geweest.

Ik ben er ook niet meer bang voor. Ik ben dat wel altijd geweest, bang om al die "hele leuke, mooie, spannende en ontroerende" momenten te moeten missen. Maar ik ben er niet meer bang voor. Ik geloof inmiddels dat ik zonder alcohol ook kan genieten, al heeft het wel even geduurd om dit te kunnen denken. En de focus zal her en der wel wat verlegd gaan worden. 

Het is niet meer me iets ontzeggen wat ik lekker vind. Ik heb een keuze gemaakt. Het is een besluit. Ik kan twee levens leiden. Met alcohol of zonder. Met alcohol blijf ik steken. Het leven zonder alcohol ziet er veel mooier uit. 

Ik ben blij dat het niet meer hoeft. Het voelt goed om hier weer terug te zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 6 uur al wakker, en veel te opgewonden om weer in slaap te vallen.

En dan lees ik mijn eigen draadje maar eens door, over de euforie toen ik vorig jaar stopte met drinken, dat het toen echt anders was dan de keer daarvoor... Juist ja...
(Toch voelt het dit keer écht anders!)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En domweg weten dat dit de weg is ( want dat weet je en heb je besloten) en niet meer terug. Gewoon volhouden en doorgaan. Elke gedachte ‘wat als’, ‘ik zou’ ... loslaten en door. Want ook ik heb die nog steeds af en toe. De crux is niet onderhandelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...