Spring naar bijdragen

Pelle drinkt niet meer


Pelle2

Aanbevolen berichten

Superrealistisch! En bloedserieus...., wat drinken betreft dan. Ik ben bezig alle romantiek van het drinken af te schudden, en dat lukt aardig. Dag dertien vandaag. En ik wil hier nog een tijdje mee doorgaan ook!

Er bestaan mooie lijstjes voor gestopte rokers. Wanneer je op houdt met hoesten, wanneer de CO weer uit je bloed is, wanneer de kans op longkanker nog maar 2x zo groot is als die van een niet-roker, wanneer je reukvermogen weer terug komt, wanneer de kans op een hartaanval niet meer zo groot is, etc. Voor het stoppen met drinken kan ik zoiets niet vinden. Als iemand zo'n lijstje weet hoor ik het graag. Ik wil graag per dag weten hoe goed het met me gaat! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 15, het gaat goed. Gisteravond waren alle ingrediënten aanwezig om lekker aan de zuip te gaan. Maar op tijd thuis, kopje thee en nuchter naar bed. Ik voelde me er niet ongelukkig door. Scheelt een boel geld ook. Geen moment getwijfeld trouwens. 

Ik merk dat ik er een beetje gelaten onder ben, geen euforie. Al ben ik er wel erg blij mee. Ik moet er toch ook wel vaak aan denken zo door de dag heen. Niet diep nadenken, maar even een flits van: ja, ik drink niet meer. Al hoor ik mezelf ook de hele dag fluiten, met het basishumeur zit het dus wel goed.

Ik ben veel bewuster met eten bezig. Ik deed vaak maar wat, veel en vet was vaak wel lekker, helemaal met een kater. Nu wil ik ook hiermee gezonder worden. En zo snel mogelijk een paar kilo afvallen als een soort van schouderklopje voor het niet drinken. Bevestiging dat het goed gaat. 

De app maar eens bekijken, bedankt voor de tip.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat ik er een beetje gelaten onder ben, geen euforie. Al ben ik er wel erg blij mee.

Ik weet niet hoe jij het ervaart, maar nu ik gestopt ben met drinken voelt het af en toe ook weleens alsof 'de verkering' uit is. Ook al was er sprake van een hele ongezonde relatie en wogen de goede momenten absoluut niet op tegen de slechte, ik blijf toch vaker terugdenken aan de mooie momenten dan de slechte. Hopelijk slijt dat vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel gehad, maar deze keer voel ik geen romantiek meer. Bij mij lijkt dat te zijn gesleten. Ik voel me een beetje mistroostig over al dat gedrink. Was dat nou nodig, dat idee. Maar blijkbaar wel. Ik kan er ook niet zo bij stil staan, misschien komt dat nog. Voor nu vind ik het ok, ik vind het erg fijn om nuchter te zijn. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 18:

Ik ga wat te laat slapen, blijf net iets te lang voor de tv hangen en/of lees net iets te lang door in bed. Maar ook met een uurtje slaap minder gaat het prima, niet te vergelijken met het gevoel van een kater. Van een kater word ik lusteloos en hangerig. Nu heb ik ondanks de vermoeidheid toch zin in de dingen. Wat lekker nog steeds! 

Ik kan niet wachten op de komende feestjes, ik heb er zin in om mensen te confronteren met mijn nieuwe ik. Fit, enthousiast, en vooral niet alleen maar bezig met het in de gaten houden van mijn eigen alcoholconsumptie: drink ik niet te snel te veel, is er wel genoeg....  

Kortom, gaat goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja gaaf, heb er nou al zin in. Met oud en nieuw blijf ik ergens slapen. Vast gezellig, en als ik er klaar mee ben ga ik gewoon naar bed. Kan ik me straks de hele avond herinneren! En inderdaad 's ochtends uitgeslapen en fit samen met de kinderen weer op! En het rare is, echt, ik kan me er op verheugen om niet te drinken. Om niet te hoeven drinken. Ok, het is nog een dikke drie weken en ik ben pas twee-en-een-halve week gestopt. Maar toch...  Ik heb niet meer het gevoel dat ik wat ga missen. Dat is nieuw. En dat geeft ongelofelijk veel rust. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk hoor, die reacties :)

Vandaag dag 21, bijna 3 weken nu. Ik slaap inmiddels ouderwets goed (zo goed als begin dit jaar zonder drank). Wel heel veel dromen, geen idee waar het over gaat. 

Ik heb het idee dat ik zelf de controle over mijn leven neem. Klinkt zwaarder dan het is, maar ik neem meer verantwoordelijkheid. Ik blus de boel niet meer aan het eind van de dag met een biertje of een glas wijn. Ik neem meer initiatief en maak meer keuzes. En ik merk dat ik me minder aantrek van wat anderen ervan vinden. Het voelt sterker, da's fijn. Misschien hoort het deels ook wel bij het ouder worden En waarschijnlijk is het deels gewoon de afwezigheid van een kater die me fitter en actiever maakt. Maar het is ook, omdat ik niet meer in de roes kan verdwijnen (en daar ook (nog steeds) geen zin in heb. Ik wil graag zo helder blijven). Zonder roes zal ik het echte leven moeten leven. 

En: ik sport veel, ik eet gezonder, en ik val zo hard af dat ik het idee heb dat m'n weegschaal aan het roesten is... 

En ik heb toch maar een potje vitamine B gehaald, al krijg ik de indruk dat je dat beter kunt slikken op het moment dat je nog drinkt. Maar goed, wel fijn een dagelijks ritueeltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar meer sterker en meer verantwoordelijkheid. Eng, maar mooi!! Zo gebeurt er tenminste wat.bij mij heeft het óók te maken met de afwezigheid van schuldgevoel over katers en drinken. Heb jij dat ook?

Fijn Pelle. 2018.... here we come!

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die katers, ik vond het de volgende dag vaak zó slap van mezelf dat ik die alcohol nodig had...  Dat klinkt als een schuldgevoel, hè. En dat is er nu inderdaad niet meer! 

En dat afvallen, ik heb niet meer de neiging mijn darmen in te smeren met (vet) eten om de alcohol weg te poetsen. Dus dat werkt wel, neem ik aan. En ik doe er wel een beetje mijn best voor nu. Ik wil dat bierbuikje er graag snel af hebben nu ik geen bier meer drink! Jammer dat dat bij jou niet vanzelf gaat, kruidenthee. Maar vergeleken met niet-drinken is dat afvallen maar bijzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie weken vandaag, nu snel naar die maand toe en straks alcoholvrij 2018 induiken!

En dan moet het nog sneller nog beter worden. Meer, meer! Maar goed, dit is ook goed. Ik drink niet en hoef niet te drinken. Maar wat wordt er veel en vanzelfsprekend gedronken overal en altijd. Kan daar wel kriegel van worden. 

Maar goed, nieuwe dag weer, de surprise een keer afmaken (met kerstliedjes op de radio), morgen Sinterklaas vieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is ook de gewoonste zaak van de wereld. Gisteren in de sporthal verzuchtte iemand dat we niet allemaal met de auto moesten komen, dan konden we meer bier drinken. Het was een idee (dat met de auto komen) waar hij zonder meer vanuit ging, terwijl het niet waar was. Ik niet iig. Twee van de vijf dronken bier, de andere drie iets anders, iets niet-alcoholisch dus. Als bier-drinker vind je dat niet leuk.

Ik vind het wel fijn om te merken dat niet iedereen bier drinkt. Dat dàt dus ook vrij normaal is.

bewerkt door Pelle2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...