Pelle2 Geplaatst 20 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2018 Het moment dat je, samen met andere mensen, besluit over je grenzen heen te gaan, om maar te zien wat de avond brengt, om te kijken waar het schip strand. Kan jou het verder allemaal schelen.... Weg van hoe het hoort en hoe het gaat....Dat is ook weg... Ik mis dat nu al.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wendy Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Inderdaad het waren mooie zwerftochten om dan nu gewoon de weg maar weer terug te vinden naar thuis. Terug naar huis dus, naar jezelf waar je wezen mag wie je werkelijk bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Hoi Pelle Wat een worsteling/strijd lees ik. Herkenbaar ook. Toen mijn halfslachtige besluiten een besluit werden stopte dat. Ieder op z'n tijd...maar je weet het all wel. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Zolang je aan de droge kant van de lijn aan het twijfelen bent, aan het wijfelen, aan het afvragen, en noem maar op, dan heet dat 'leerproces'. Als je datzelfde allemaal doet aan de natte kant van de lijn dan voelt dat als 'falen'.. kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 28 minuten geleden zei Etty: Zuipen is voor watjes Precies! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 21 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Dit keer geen impulsief voornemen na weer een lamme nacht, het roer gaat langzaam om. Een hele ruime bocht dit keer, de horizon draait langzaam voorbij.... De kapitein kijkt nog eens goed om zich heen, zwaait nog een keer en zet 1 januari 2019 koers naar het Nieuwe Leven! Rupsjenooitgenoeg reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Een mooi beeld van een welbewust gekozen koerswijziging. Welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wendy Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Goed zo Pelle, op naar een nieuw leven zonder strijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Hoi Pelle, Ik geloof dat jij en ik allebei gestopt waren op 1 januari 2017. Wat gingen we goed he? Ook ik heb de terugval gehad, maar ondertussen al iets meer dan 2 maanden gestopt. Het gaat deze keer iets moeilijker dan vorige keer, maar ik weet wel dat het me minimaal een jaar heeft gekost om weer de moed te verzamelen om weer totaal te stoppen na 8 maanden clean zijn. Het weer drinken bracht me weer vooral heel veel ellende. De "leuke" tijden kon ik op 1 hand tellen. Ik heb gekozen voor weer de rust terug, de helderheid en het terugnemen van de vrijheid. En al is het nu nog een gevecht, ik probeer het gemis op te vullen met hobby's, de zinnen verzetten. En al is niet elke dag makkelijk, het is wel beter! Respect voor jouw aanpak! Let's do this!! Zet 'm op mooie Pelle! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 7 uur geleden zei Etty: Nuchter mijn grenzen verleggen, het ultieme thrillseeken. Ik denk zelfs nu nog wel eens dat ik het mis.... Maar wat Etty hier zegt is het. Ik mis het drinken op zo'n avond als ik me eigenlijk roekeloos ergens in wil storten en meestal is dat op momenten dat ik even genoeg heb van hoe het is en geen zin of puf heb om iets te doen voor mezelf. Dan lijkt het roekeloze wegdrinken op ''zo'n avond'' een cadeau. Quod non. Want hoe moe ben ik erna, schaamte en niet lekker. En dat waarvan ik weg wilde is er nog.... Tja, Nuchter je grenzen verleggen is het ultieme thrillseeken ja. en heel erg rock & roll. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 21 december 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Het is bijzonder hoeveel impact jullie reacties hebben.... En ik krijg nu al tranen in mijn ogen, dus dat belooft nog wat de komende tijd.... Rups, ja, van oudennieuw 2016/2017 herinnerde ik me zo weinig, en ik had daar zo'n slecht gevoel over, oa omdat mijn kinderen daar ook iets van hebben mee gekregen, dat ik toen per direct stopte met drinken. Dat heeft bij mij toen een paar maanden geduurd, en dat was bijzonder. Want ik dacht dat ik nooit meer alcohol zou drinken. Toen ik weer ging drinken was dat meteen te veel, niet genoeg en onbevredigend. Ik ga afscheid nemen, vanavond in de kroeg een vriendin verteld wat de plannen zijn, vanavond aan de telefoon mijn zusje verteld wat de plannen zijn.... die plannen zijn voor de buitenwereld dry january, als ze doorvragen komt de rest. Knakker, ik val niet overboord! Ik zie de excuses nu al voorbij varen, maar mijn verstand weet wat er te doen staat. Diepe zucht, dat wel.... Rupsjenooitgenoeg reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Je gaat er heel veel bijwinnen. Hoop dat er ook een enthousiaste nieuwsgierigheid ontstaat binnen in je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 december 2018 Rapport Share Geplaatst 21 december 2018 Of niet enthousiast.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 31 december 2018 Rapport Share Geplaatst 31 december 2018 Goedemorgen Pelle, Ben je er bijna klaar voor? Ik zit met smart op je te wachten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 1 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Bedankt hoor! Ja, daar gaat ie dan.... Ik ben er helemaal klaar voor. En ik heb er zelfs zin in, want ik ben er ook helemaal klaar mee. De kater, de schaamte, het niet meer uit m'n woorden kunnen komen, de black outs, herinneringen die langzaam weer naar boven komen... Maar ook de ongeïnteresseerdheid in de dingen. Als er maar een glas bier of een glas wijn komt is het wel goed. Ja, ik heb er zin in. Ik stel me er dan ook heel veel bij voor. Maar ik verwacht ook dat de trek wel weer zal komen. Regelmatig heb ik me tijdens het drinken afgevraagd de afgelopen weken, hoe het zou zijn als ik dat niet aan het doen zou zijn. Of dat echt onoverkomelijk zou zijn. Maar steeds kwam ik er op uit dat het ook zonder alcohol zou kunnen. Ik heb er dan ook veel vertrouwen in. Alles wat ik met alcohol heb willen doen, heb ik gedaan. Ik zie het helemaal zitten zonder. De mislukte pogingen in de afgelopen jaren zijn zeker niet voor niets geweest. Ik denk dat ik nu goed weet waar ik aan begin. Ik heb iedereen die het horen wilde verteld wat de plannen zijn. Ik schaam me er niet meer voor. Dus ja, ik ben er helemaal klaar voor! kruidenthee67, Rupsjenooitgenoeg en Mocktail reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 1 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Wat fijn dat je er zo in stapt Pelle! Je weet hoe het werkt. Wij zijn er voor je! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Succes Pelle! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 1 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Zet m op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roosje01 Geplaatst 1 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Mooi besluit Pelle. Alles wat je schrijft is zo herkenbaar! Zonder drank zijn wij veel leuker, blijer, energieker, presteren we veel meer! Go for it! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 1 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Hello again Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 1 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 januari 2019 Ja.... en dit keer moet het dan maar eens echt gebeuren. Maar ik ben overtuigder dan ooit. Het is genoeg geweest. Ik ben er ook niet meer bang voor. Ik ben dat wel altijd geweest, bang om al die "hele leuke, mooie, spannende en ontroerende" momenten te moeten missen. Maar ik ben er niet meer bang voor. Ik geloof inmiddels dat ik zonder alcohol ook kan genieten, al heeft het wel even geduurd om dit te kunnen denken. En de focus zal her en der wel wat verlegd gaan worden. Het is niet meer me iets ontzeggen wat ik lekker vind. Ik heb een keuze gemaakt. Het is een besluit. Ik kan twee levens leiden. Met alcohol of zonder. Met alcohol blijf ik steken. Het leven zonder alcohol ziet er veel mooier uit. Ik ben blij dat het niet meer hoeft. Het voelt goed om hier weer terug te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 2 januari 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 januari 2019 Voor 6 uur al wakker, en veel te opgewonden om weer in slaap te vallen. En dan lees ik mijn eigen draadje maar eens door, over de euforie toen ik vorig jaar stopte met drinken, dat het toen echt anders was dan de keer daarvoor... Juist ja... (Toch voelt het dit keer écht anders!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 2 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2019 Het is ook elke keer echt anders. Maar daarna komt het aan op volhouden, echt de gewoonte erin krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 2 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2019 En domweg weten dat dit de weg is ( want dat weet je en heb je besloten) en niet meer terug. Gewoon volhouden en doorgaan. Elke gedachte ‘wat als’, ‘ik zou’ ... loslaten en door. Want ook ik heb die nog steeds af en toe. De crux is niet onderhandelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rupsjenooitgenoeg Geplaatst 2 januari 2019 Rapport Share Geplaatst 2 januari 2019 Hoi Pelle Goede dag gehad? Hoe ga je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden