Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei bumperjim:

Eigenlijk is het heel simpel zo dat als je vreselijk zin in alcohol hebt, dan moet je er afblijven. Heb je er niet speciaal echt zin in, dan mag het wel :D 

Suf he ;) 

Daar ben ik ook achter en ben er niet blij mee. Als je er vreselijk zin in hebt mag het niet en heb je er niet speciaal zin in, waarom zou je het dan nog doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Kohtje:

Maar neem je dan je issue met alcohol nog wel serieus? Of heb je er helemaal geen probleem meer mee en is het klaar en helder voor je en
je leertraject voltooid?
Ik wil helemaal niet onaardig tegen je doen bumperjim, maar ik ben zo bang dat je misschien onbewust de feiten een beetje verdraait
om het allemaal minder ernstig en serieus te laten lijken. Terwijl ik natuurlijk gewoon hoop dat dat niet zo is.

 

Verder zie ik nu net eigenlijk pas dat lady jane je al in de gaten houdt. Die is veel beter en ik zal je verder niet met mijn
allertheid op "sjoemelgedrag" vermoeien.
Excuus voor m'n 'gebemoei'. En succes op je verdere pad.
 

Daar heb ik helemaal geen moeite mee Kohtje, met bemoeien :) Als ik geen reacties wou dan had ik hier niet geschreven. Ik ben juiat blij als mensen reageren en geïnteresseerd zijn en nauwkeurig lezen en onthouden wat ik achrijf. Beschermengel daar was absoluut geen sarcasme bij.

Nee ik verdraai de feiten niet. Dat kan ik niet bewijzen en hoef ik ook helemaal niet te bewijzen. Ik zweer dat ik zag dat ik moest tanken en naast het tankstation zit de McD en toen dacht ik ik kan net zo goed wat meenemen en bij de praatpaal dacht ik in een microseconde och ik neem een biertje (want dat hebben ze hier waar ik woon) en op weg naar huis met mn dochter nog ff over alcohol gepraat.

Ik neem mn issue met alcohol zeer serieus. En ik begrijp steeds beter hoe het bij mij werkt en wat ik wel en wat ik niet kan en moet qua alcohol. Dat zegt niks over anderen. Don’t try this at home. Net als dat ik niet moet proberen om 5 dagen niet te drinken en in het weekend wel zoals sommige anderen dat doen. Want dan draait alles er weer om en wordt het direct weer een gewoonte. Ik ben nu juist zo ver gevorderd dat alles er niet meer om draait. Ik heb nog wel af en toe cravings. Maar ik heb het biertje niet uit craving genomen. 

Maar het leertraject is nog niet voltooid :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei lady jane:

misschien denk je goed en misschien lukt het je ook,
maar houd goed in de gaten hoe je er hier over schrijft BJ en wees kritisch
want het sjoemelgedrag (mijn uitdrukking hoor) leidt erg vaak naar verslavingsgedrag/uitglijders/terugval
en ik denk iets "bewijzerigs" te lezen in hoe je schrijft
(dus wees ook alert op wanneer je minder openhartig wordt hier☺)

Ja ik snap wat je bedoelt en het klinkt misschien inderdaad wat bewijzerig. Maar dit is niet mijn verslavingsgedrag, gezellig een biertje mee naar huis. 

Mijn verslavingsgedrag was elke avond stress en relatie-ellende verzuipen en daar was niks gezelligs aan. Dáár moet ik niet in terugvallen. 

Niet bv binge drinken met vrienden wat voor anderen verslavingsgedrag is. Dat is een hele andere situatie. Met vrienden een biertje/wijntje drinken of wel meer dat triggert mij niet tot het legen van een hele fles. Want op dat moment heb ik helemaal geen ellende weg te zuipen. 

Had ik gisteravond ook niet. Ik was juist in bijzonder goed humeur. De rest vd week niet en toen heb ik ook geen druppel gedronken maar had ik juist wel cravings. 

Misschien dat het voor anderen sjoemelen lijkt maar voor mij is het een wereld van verschil.

De HALT triggers (dat kwam van jou toch?) dat is echt goud dat verklaart zo veel bij mij.

 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Rosee:

Daar ben ik ook achter en ben er niet blij mee. Als je er vreselijk zin in hebt mag het niet en heb je er niet speciaal zin in, waarom zou je het dan nog doen...

Maar er is wat met dat vreselijk zin hebben. Daar is iets fout mee. Daar zit wat achter. Dat moet je ontdekken en dan kan je verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS als mijn leertraject over is dan kan ik er een verhaal over ophangen wat van a tot z helemaal logisch is :) Eerder niet want ik leer nog bij en ik corrigeer regelmatig mn ideeën. Misschien schrijf ik als alles echt in de pocket is wel een boek :P 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kohtje:

Verder zie ik nu net eigenlijk pas dat lady jane je al in de gaten houdt. Die is veel beter en ik zal je verder niet met mijn
allertheid op "sjoemelgedrag" vermoeien.
Excuus voor m'n 'gebemoei'. En succes op je verdere pad.
 

Hoi. Kijk, nu zit ik mezelf al te citeren. Niet omdat ik mezelf zo geweldig vind, integendeel zelfs. Ik lees dit nu net terug en zoals het er staat
ziet het eruit of ik me gepasseerd voel door lady jane en ik kom over als een verongelijkt kind... Dat was niet de insteek.
Ik heb lady jane hoog zitten, ook al ben ik het in sommige opzichten niet helemaal met haar eens. Ik had echter niet gezien wat zij schreef
in de berichtjes boven die van mij.. ik zag jouw berichtje nr. 4 op deze bladzij en begon meteen met mijn reaktie. Met in de gaten houden van
lady jane bedoel ik ook niks negatiefs al komt het zo misschien wel een beetje over. Ze is scherp en weet dingen mooi en trefzeker te
verwoorden. Ik ben wel een beetje jaloers op haar fluweelzachte bokshandschoen aanpak. De plaatjes die ze hier overal op het forum
plaatst vind ik daarentegen vaak foeilelijk en veel te groot en kitscherig...:P.
Maar goed, je hoeft voor mij niet te zweren dat wat je zegt waar is, het gaat niet om mijn gelijk. Als je voor jezélf maar weet dat het waar is.
Eerlijkheid naar je zelf is veruit het belangrijkste en is de basis van vertrouwen naar en van anderen en natuurlijk het vertrouwen in jezelf.
Zo, dat moest ik echt even kwijt.. ik kreeg een beetje het schaamrood op de kaken toen ik m'n eigen berichtje las..:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je wel, bumperjim. Leven totaal zonder prikkels rondom alcohol is bijna niet mogelijk. Onder een steen wellicht. Als je hebt ervaren dat die prikkels jou toch niet kunnen "raken" (door bv een keerje een biertje uit de mac drive mee te nemen) hoef je daar ook niet meer bang voor te zijn en kun je het helemaal los laten, hopelijk. Tot het punt dat een biertje hier of daar totaal geen probleem is. Voor sommigen vloeken in de kerk, maar ik geloof dat het mogelijk is. Als je het maar wilt en er 100% vertrouwen in hebt dat je het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BJ is weer op stap voor de zaak, nu in het land van de mof. Dan is de Lonely trigger weer actief en dus èn geen Warsteiner bij de Luft èn geen bier in het restaurant vanavond, èn ook geen wijn gedronken maar dat is makkelijk in dit land (wat ben ik aan het bashen :D ) maar ze hebben een verdraaid lekker mineraalwatertje met kleine bubbels (niet zoveel gas dat de druk in de maag te hoog oploopt hè) waar ik wel een liter van wegzet aan tafel. Wel zo lekker dat ik niet jaloers ben op al het bier op de tafel van de buren.

Je moet dus denken aan wat je wèl drinkt, niet aan wat je niet mag drinken :) das nog mindful ook.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg nou niet allemaal dat het knap is :) 

Het voelt helemaal niet knap na afloop. Het voelt als de normaalste en simpelste zaak vd wereld om gewoon water te drinken. 

Nou ja als je echt wil zeggen dat het knap is, daar ben ik niet ongevoelig voor natuurlijk ;) maar het voelt als teveel eer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens wat een aandacht BJ:D Dus de lonely trigger is ook opgelost, honger heb je ook niet meer , op tijd erin want een flesje water is een keer op . Tja en boos , op wie in godsnaam.  Dus je bent gewoon veilig . Sweet dreams 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Francoise:

Kijk eens wat een aandacht BJ:D Dus de lonely trigger is ook opgelost, honger heb je ook niet meer , op tijd erin want een flesje water is een keer op . Tja en boos , op wie in godsnaam.  Dus je bent gewoon veilig . Sweet dreams 

:):);) 

Zie je het is niet knap het is gewoon dankzij jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beloningspilsje van vrijdag na t werk. Dat wordt dan het beloningspilsje na t werk. Pilsjes. 

Bij het klussen ook. Een stukje af: weer een pilsje. En zo bouw je in no time je eigen verslavende beloningsmechanisme.  Stoppen kan niet meer want: waar blijft mn beloning dan? En je voelt je steeds zieliger want dan mag je weer een beloning. Zo ging dat bij mij ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei lady jane:

HALT heb ik ooit aangehaald van anderen hier BJ
en daar mogen belonen en euforie ook nog bij☺☺ ook tricky

Ai , dan wordt het dus HALT.BE ;). Daar herken ik me dus in pfff. Zit nu al te sippen waarom ik het volgende x dan niet meer mag (slachtoffer rol?) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...