Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 26-05-26 in Berichten tonen
-
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane en 4 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Nachtpact Reacher Quinn Leuk van de dag: appje van dochter gehad.5 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane en 3 anderen reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Leuke van vandaag kreeg een apje hoe het met me ging van iemand uit me groeps therapie.4 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane en 3 anderen reageerde op Reacher voor een discussie
Leuke dingen Iets kunnen delen hier op het forum De zieke poes is in zoverre weer in haar goede doen dat zij haar speelgoedmuisjes weer bij mijn voeten neerlegd omdat ze wil spelen. ๐ฅฐ4 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
rapilos en 3 anderen reageerde op lady jane voor een discussie
Ja Raps op weg naar t strand. T reizen is zwaar voor me maar eenmaal daar is t verrukkelijk. Helaas moet ik ook nog terug en vanavond volleyen. Maar al wel n uur gezwommen, heerlijk rustig, de rest denkt als spirit misschien? Ik buit t juist uit want juni juli en aug. Dicht. Volley stopt dan ook 3 mnd. Help! En wat een fijne dagdraden momenteel. Bedankt jullie4 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
IJsvogel en 2 anderen reageerde op Musashi voor een discussie
3 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
Reacher en 2 anderen reageerde op Musashi voor een discussie
3 punten -
Goed wel. Denk ik. Eerste week van het ambulante traject zit er op. Ik vind allerlei dingen, maar de mensen zijn aardig en van goede wil. Boven alles geloof ik steeds meer dat dit mij gaat helpen om een dikke vette streep te zetten onder mijn verslaafde gedrag.3 punten
-
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yvonne voor een discussie
En ik hoop dat @Fonny vandaag toch positieve vooruitzichten heeft gekregen bij de bespreking van haar behandelplan {()}2 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
Kaatjemama' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Reacher voor een discussie
Leuke dingen van vandaag extra: dat Vonneke bestaat en ik van haar mag genieten.2 punten -
Om te voorkomen dat je gekwetst wordt omdat het niet ontvangen, niet begrepen en niet gezien wordt? Ik heb ook mijn halve leven lopen leuren bij mijn moeder. Iets willen halen, wat ze niet te geven had. Dat is pijnlijk. Mijn remedie was niet om voorzichtiger te worden, maar om mezelf sterker te maken. Niet de erkenning en bevestiging bij anderen te zoeken. Dat heeft me aardig wat cursussen en therapieรซn gekost. Nu kan ik met droge ogen en zonder angst voor het oordeel van degene die het aan wil horen over mijn jeugd vertellen. Maar dat is niet iedereen gegeven; mijn zus is verbitterd geraakt en heeft zich teleurgesteld teruggetrokken.2 punten
-
Dinsdag 26 mei 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
@Musashi ik heb van c geleerd dat als ze de vragen kunnen stellen, ze antwoorden kan krijgen. En geloof me, onze dochter stelde bizarre vragen vroeger. Wel met aangepaste taal en inhoud op de leeftijd natuurlijk, maar toch. En dat probeer ik nu dus ook hiermee te doen.2 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
Reacher' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Musashi voor een discussie
@bumperjim ja ik heb ondertussen ook al een mail gekregen van haar baas ๐๐2 punten -
Maandag 25 mei 2026
Mormel' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
@Musashi je bent al een goede moeder. Niet overdrijven door perfect te willen zijn, of te overcompenseren w.b. jouw moeder hoor. Je dochter krijgt nu mee hoe jouw moeder is. (nu nog onbewust) en hoeveel fijner jijzelf toch bent geworden. Dat geeft hoop, toch? Maar wat positief is aan dit alles; jij laat zien dat jij ook een eigen leven hebt, naast je gezin. En ooit zal ze misschien beseffen dat mensen met een passie, zichzelf meer blijven. En dan is wat er voor anderen ook is aan tijd liefde en aandacht wel puur en gemeend. Mijn moeder was iemand die zich opofferde voor haar gezin, en dat moesten we weten ook. Ze kon ook niet anders in die tijd hoor. Maar op een bepaald vlak doe je het als moeder nooit goed (genoeg). Het blijft schipperen en keuzes maken.2 punten -
Dinsdag 26 mei 2026
rapilos' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Mormel voor een discussie
Ik denk dat het in het leeuwendeel van de gevallen bij de ouders ligt om iets te veranderen. Bij mij is het mijn vader die een mentale ommezwaai heeft gemaakt na de scheiding en eens hij stopte met drinken, van iemand afwezig naar iemand die echt probeert te helpen waar hij kan. Natuurlijk gaat de band nooit zo sterk zijn als bij gezinnen waar ouders en kinderen "altijd" goed overeen kwamen, maar ik waardeer echt wel hoe hij zijn best doet.2 punten -
Maandag 25 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Musashi voor een discussie
Vanmiddag sakeproeverij op het programma. Er kwam een deelnemer zeggen dat hij mogelijks ging skippen omdat hij al 25jaar bij AA zit. Ik heb hem met een knipoog gezegd dat ik het helemaal begrijp en dat hij niet alleen is. ๐ Hoewel het niet helemaal professioneel is, heb ik mijn emotioneel moeilijk momentje (een beetje) gedeeld met enkele mensen. Ze zagen natuurlijk ook mn rode ogen. Ze waren wel heel lief en hadden alle begrip voor mn gemis. ๐๐2 punten -
Maandag 25 mei 2026
rapilos' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Nachtpact: Quinn IJsvogel Jane Yvonne. Reacher kaatje๐บ Leuke dingen heerlijke boot tocht met de familie ๐ฅฐ en niet gedronken al zagen die glazen wijn er meer dan prachtig uit op zoโn boot in het water ๐2 punten -
1 punt
-
Dan zou ik me niet te veel zorgen maken over die korte momenten maar meer vast houden aan jullie eigen opvoedingsstijl. Een ding dat ik ondertussen wel weet is dat zowat elke ouder het beter probeert te doen dan zijn eigen ouders en in dat proberen weer andere fouten maakt en dat is niet slecht, je kunt het nooit perfect doen als ouder. Misschien is het zelfs beter van niet zodat je je kind ook de ruimte geeft om de figuurlijke oudermoord te plegen als die tijd er is. Als ik me niet vergis is het al ochtend bij jou dus ik wens je alvast een fijne dag.1 punt
-
Daarin heb je compleet gelijk. Zelf ook regelmatig op stiefzoon gelet terwijl ik gedronken had, daarom zei ik het niet als een steen te zien. Jullie kunnen de situatie best inschatten.1 punt
-
@Mormel tussen goed en gevaarlijk zitten vele tinten grijs.1 punt
-
Dinsdag 26 mei 2026
Kaatjemama reageerde op Mariposa voor een discussie
Leuke dingen vandaag: eindelijk om 17.30 uur klaar met werken en mijn korte broek aan, daarna de tuin in en even lezen met een heerlijk koud 0.0 biertje in mijn hand. Jeetje wat was het warm vandaag!1 punt -
Dinsdag 26 mei 2026
Reacher reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Slaap lekker @Yvonnemorgen een betere dag โ๏ธ๐ค๏ธ1 punt -
Ah, wat verschrikkelijk lief, je maakt mijn gevoel over vandaag een stukje lichter. Ik heb zonet even de struiken die het hardst water nodig hadden even aan de tuinslang laten ruiken. Over 'leuke dingen' gesproken, heerlijk even de tuin in zo aan het eind van de dag. ik schrok wel een beetje van de waterdruk, nooit eerder zo laag geweest. Afijn, ik zal niet de enige zijn geweest. Maar het is gelukkig een heel stuk koeler hier nu, eind van de morgen al liep de temperatuur op de schaduwplekken op tot 34 graden, brrrr. Goed lieve luitjes, ik ga zo de kattekopjes en hond nog even wat lekkers geven en dan ga ik richting bed.1 punt
-
Goeie genade Reacher, ik zit dit weer vol verbijstering te lezen.. Hoe is het toch mogelijk allemaal, hoe kan een moeder zรณ zijn... En wat zijn jij en jouw zus sterk (geworden). Mooi en fijn dat jullie elkaar nog hebben. Ik moest het woord 'kintsugi' even opzoeken, maar ja... mooi beeldend.1 punt
-
@Lonster1 Voor de een is kwetsbaarheid opkrullen op bed, voor de ander is kwetsbaarheid verslaving, zelfmutilatie of zelfmoord. Dus ja voor mij geld absoluut dat ik uitkijk wie ik in vertrouwen neem. Maar therapieรซn volgen en zoveel mogelijk delen is waar ik naartoe werk. ๐ค1 punt
-
Leuk, die Japanreis Mushashi. Goede dingen van vandaag uit de tuin: Onkruid van mijn tuinpad verwijderen ging supergemakkelijk door de droogte. Kiwiboom snoeien moet nog even wachten op koelere dag. Er komen weer veel teunisbloemen uit, nu is het nog de beurt van de oranje slaapmutsjes. Dat is een soort klaproos. Is allemaal komen aanwaaien. De tuin zal wel veel water nodig hebben @rapilos1 punt
-
1 punt
-
Jazeker @rapilos anders, maar niet perse beter. Soms mooier, vaak ook lelijker. Ik zou hier zeker niet kunnen of willen wonen, tenzij op een berg op het platteland, ver weg van de grote steden en de drukte, dichtbij een warmwaterbron. ๐1 punt
-
1 punt
-
goedemorgen allemaal, Een hele andere wereld he @Musashi ๐ @lady jane, weer naar het strand vandaag ? Pfff...voel me wat slaperig. Wel de ochtendgym gedaan het is al weer erg warm Rustig aan doen maar vandaag1 punt
-
Dinsdag 26 mei 2026
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Haha idd @spirit me zus heeft ook zoโn oud busje vermogen gaat erin ๐๐คท๐ผโโ๏ธongelofelijk. En rustig aan jij vandaag nog1 punt -
Goedemorgen, De relatie met mijn moeder zou zijn uitgemond in op zijn hoogst tweejaarlijkse verplichtingen als ze me niet de erkenning had gegeven voor wat ze me niet heeft kunnen geven als kind. Dat is voor mij toch wel de basis voor een relatie waarin je elkaar graag ziet. Het is ook de basis en voorwaarde voor de relatie met mijn eigen volwassen kinderen nu. Achteraf gezien best dapper van mijn moeder. Ze is al 12 jaar dood, zou nu 87 geweest zijn. Overgrootmoeder. God wat zou dat leuk zijn, wat had ze dat leuk gevonden. Ergens leeft ze nog steeds, in het bitterzoete, en bij veel dingen die ik doe zoals zij ze deed.1 punt
-
Leuk moment van gisteren: met man en 2 honden een avondwandeling gemaakt. De zon was een rode bal geworden. Prachtig!1 punt
-
Armpje op en neer betekent "hallo" ๐ Of misschien ben ik nou te westers ๐คช1 punt
-
goeiemooiemorgen frummers Mooi beeld @Musashi, ik zie dat in het piepklein soms in vensterbanken staan< van metaal en dan kan dat armpje op en neer bewegen. Heeft het een betekenis dat je weet?1 punt
-
En dat geldt voor vaders net zo goed realiseer ik me. Misschien heeft het nog nut ook. Dan kunnen pubers zich met recht afzetten en een eigen ik ontwikkelen? (jopie zou dit denk ik Libelle psychologie noemen)1 punt
-
DAGPACT Musashi Mormel @Musashi: spijtig om te lezen over de relatie met je ouders ivm je dochter. Wil je wel meegeven dat de relatie met je ouders ook op iets oudere leeftijd nog kan verbeteren. Hier weer te vroeg wakker, maar daar ik pas afspraken heb in de namiddag kan ik er straks nog even inkruipen en toch fris verschijnen.1 punt
-
Maandag 25 mei 2026
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Wel zin in morgen even een saaie dag even huishouden boodschappen. Even geen verleidingen en zorgen1 punt -
Maandag 25 mei 2026
spirit reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Ja gaat gelukkig goed hier ๐ pfff wel hele dag dag buikpijn gehad. Maar gelukkig voor niets.1 punt -
1 punt
-
Nachtpact: Quinn IJsvogel Jane Yvonne. Reacher Leuke dingen Mijn kat reageert goed op haar meds1 punt
-
De dingen die begin dit jaar speelden (overlijden moeder en scheiding) zijn stillaan volledig afgehandeld en ik heb gemerkt dat ik begin deze maand daar toch een weerbots van kreeg zodra er minder geregeld moest worden. Ondertussen drie dagen droog, gezien dat dit geleden was van half april en ik voel me eigenlijk vooral leeg. Voel geen motivatie en amper hoop dat de situatie kan verbeteren. Besef dat die neerslachtigheid erbij hoort en hoop deze te doorstaan zonder terug te vallen en ook dat ik daarna niet in de klassieke valkuil trap door weer direct te beginnen solliciteren op eender wat. Denk dat de focus op nuchter blijven nu mijn prioriteit moet zijn.1 punt
-
Nee, geen paniekaanval. Vreselijk pijn op de borst, waar ik toch wel van schrok. Mijn bloeddruk is ook te hoog. Gelukkig was er niets aan de hand.1 punt
