Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 20-05-26 in Berichten tonen
-
Wij zijn net thuis. Hadden nog bami in de vriezer. Vanochtend eruit gehaald en nu opwarmen. Eerst moet onze bus leeg met alle geluidsspullen. De drummer meldde zich vanochtend ziek, dus mijn vriend moest de drums van zijn keyboard gebruiken en er moest een extra grote basbox mee. Het was aanpoten zonder drummer. Ook het rijden in Rotterdam is hij niet zo gewend. Hij heeft het wel gehad voor vandaag. Ik ben nog wat stuiterig van de adrenaline, het liefst geef ik nog een toegift nu thuis, maar dat doe ik maar niet. Eerst maar eten als de bus leeg is en daarna in de relexxed stand. Ik leer het allemaal wel, dat een mens maar 1 lichaam heeft. Gisteren 20 banen achter elkaar gezwommen in het 50 meter bad. Dat zijn er 40 in een 25 meter bad. Niet slecht toch? Over mijn conditie heb ik niet te klagen momenteel.3 punten
-
Woensdag 20 mei 2026
Mariposa en 2 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Leuk van vandaag: tussen de middag hardgelopen met collega's. Eruit gelopen door de veertigers. Maar niet HEEL ERG eruit gelopen 💪🏻💪🏻💪🏻 Nu wel zin in een dutje maar dat staat niet in mn taakomschrijving...3 punten -
Woensdag 20 mei 2026
Velina en 2 anderen reageerde op Kaatjemama voor een discussie
@Yanagelukkig is het minder maar hopen dat veder afneemt idd ik drinkt nu bijna 4,5 maand niet . En vanmorgen viel me op dat ik elke ochtend geniet van me ochtend ritueel wandeling met me hond, konijnen eten geven ect . Koffie even op formulier lezen .👀 kijken welk kind er als eerste de deur uitgaat. Vroeg me af is ditnog de bekende roze wolk of is dit voor altijd.🤷🏼♀️3 punten -
Dinsdag 19 mei 2026
lady jane en 2 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Leuks : gisteravond agility gedaan met de honden. Normaal is dat alleen op zaterdag maar afgelopen zaterdag verviel vanwege lang weekend, dus ik dacht what the heck. Er is een nieuwe dame bijgekomen die het vreselijk goed doet. Die hoef ik eigenlijk niks uit te leggen, nog een paar sessies dan doet ze het beter dan ik 🤣 Ze is nauwelijks ouder dan de holenbeer, op die leeftijd ga je nog helemaal voluit in een hobby. Later komen er kinderen en andere ellende, dan is de passie eraf zoals bij de meeste andere clubleden. Organiseer je dan wat, dan komt driekwart niet opdagen want tante Sjakkelien is jarig of dat soort redenen.3 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yvonne voor een discussie
Goedemorgen frummers. Buiten is het nat en bewolkt en koud. Binnen staat inmiddels een bakje klaar. Buiten het feit dat ik er elke nacht een paar keer uit mag om naar kamer 100 te gaan vindt de Grote Rooie het de laatste tijd ook heel leuk mij wakker te janken onder het slaapkamerraam met de mededeling dat hij zo graag naar binnen wil. Nee niet door het kattenluik, dat is zo ongezellig, gewoon door de voordeur, je bent tenslotte een kat van stand. De eerste keer was half vijf, de tweede keer kwart voor vijf, de derde en laatste keer vijf uur, toen heb ik de deur naar de bijkeuken dicht gedaan zodat hij niet meer naar buiten kon. Om kwart over vijf kwam Truus de Mier naar beneden en wilde ook graag naar buiten.... Daarna werd het rustig gelukkig. Bakje nu eerst maar even.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Luz voor een discussie
Gaat weer goed, na een uurtje ofzo was de trek weg. Toch gek hoe die trek ineens omhoogkomt , heb er weken niet aan gedacht.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Musashi voor een discussie
2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Musashi voor een discussie
@Oskar Momenteel ben ik in Hiroshima. Dat is me toch altijd een (te) heftige ervaring. Wist je dat er maar 1 Amerikaanse president hier ooit een bezoek bracht aan het museum? Obama natuurlijk. Als je het mij vraagt, zouden we de huidige wereldleiders hier eens een paar dagen moeten opsluiten. Ik denk dat het dan allemaal rap gedaan zou zijn met hun ruzie. Voor de rest is het hier allemaal mooi en prachtig en leuk natuurlijk. Morgen naar het Witte Reiger Kasteel van Himeji en dan mijn lievelingsstad Kyoto. Spijtig genoeg bezoeken alle toeristen dezelfde sites en is het meestal over de koppen lopen momenteel. Jammer wel want daar is nog zoveel meer te ontdekken. Druk programma dus en de tijd vliegt hier, bizar dat deze week al bijna op z’n einde loopt. Ik ben ook benieuwd naar jouw reis maar nu geen tijd om te lezen hier. Gelukkig doe je het 8 weken, dus hopelijk lees ik er later nog meer over. 🌸2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
Quinn' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op hub02 voor een discussie
Ik heb dit even hiernaartoe gekopieerd. Was een vraag van @Velina, was op dat 2e draadje wat ik had per ongeluk had aangemaakt terechtgekomen. Ja, klopt, Velina. Op het dagpact staan degenen die zich vast hebben voorgenomen vandaag niet te drinken. Ik sta er zelf ook op. Ik zelf heb per ongeluk een 2e draadje voor woensdag aangemaakt. Op het andere woensdag-draadje onder Ditjes en Datjes, dat van Yvonne, staat het actuele dagpact. Als je je daarop wil zetten kun je dat beter daar doen. Anders leest je niemand meer.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
Voor mij ook blijvend Kaatje. Maar ik ben me er niet altijd bewust van. Dat ik zo kan genieten van een koopje is ook niet alleen materialistisch. Het voelt ook als een geluksmoment. En dat heb ik ook aan zee heel vaak. Zomaar vanuit het niets. Of op de fiets. Dan wil ik zingen en voel vrijheid. In de stad doe ik dat maar niet. Daar lopen al zoveel dorpsgekken in hun mobiel te oreren over niks. Maar in de vrije natuur durf ik wel, heel af en toe nog. Gauw verder ontbijten en gaan zwemmen nu het nog kan. juni/juli/aug. dicht; ook al verbouwing.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
Nou ik verheug me er al op hoor Raps, lekkere stranddaagjes. Gisteren was ik bij het Leger de Heils, die alle kleding voor 2,00 weg deed omdat ze dicht gaan/verbouwen voor een aantal weken of maanden. Gelukkig vond ik niets, want ik heb al teveel. Maar bij het weg gaan, een tussenjasje gevonden. Voelde heerlijk aan, blijkt het dun leer met een echt satijnen voering, van Marc O Polo. Past precies en perfekt voor juist deze tijd van het jaar, dus hup, overstag maar weer. Ik voelde dat ik een koopje had en googlde even op hun site. 400 waren de korte jasjes, en dit is wat langer. Kreeg er s avonds meteen komplimenten over. Binnebnkort LdH maar weer eens wat steunen, want toch wel wat gene. Maar ik denk dat ze de hele overgebleven voorraad wegdoen, want ze starten met een nieuwe voorraad zei de mevrouw daar.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
Kaatjemama' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Bob voor een discussie
Voor mij is er duidelijk een blijvende verbetering opgetreden. Inderdaad in dingen als stemming, maar ook makkelijker en doeltreffender omgaan met de veranderlijkheden in mijn leven.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yana voor een discussie
6 uur geslapen en de kiespijn is minder geworden (zonder ui). Dank voor je belangstelling @Kaatjemama.2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
hub02' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yvonne voor een discussie
Goedemorgen Lika, Kaatje en Bolletje... Hahahaha, Hub, ik zal je noooooit meer thee aanbieden, beloofd!2 punten -
Woensdag 20 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Oskar voor een discussie
Mogge mensen @Yvonne: ik vind het leuk dat jij tegenwoordige op een gezellige fabeltjeskrantachtige manier vertelt over je huiselijkheden🙂Kamer 100 kende ik nog niet als uitdrukking. Hoewel het ook kan dat je gewoon een heel groot huis hebt. @Luz: is het goed afgelopen? @Musashi: hoe is het in Japan? Ik heb warempel weer zin om er een mooie dag van te maken. De levenslust is weer terug.2 punten -
Ze reageert nog steeds niet zoals anders op mijn berichten, maar ze is er nog.1 punt
-
Goed gedaan @Luz om hier langs te komen en de trek weer te laten overdrijven!1 punt
-
Woensdag 20 mei 2026
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Bijgelezen maar weinig tijd om te reageren. Al een flinke wandeling door de regen gemaakt met de hond. De hond wegbrengen naar mijn zoon en de deur nu uit. Lekker muziek makken. Heerlijk weer naar Rotterdam. Kan ik weer normaal praten zonder raar aangekeken te worden. Fijne dag allemaal.1 punt -
Ik zie dat ze zich nog steeds op WhatsApp aanmeld. Ik heb geen gegevens van al haar kennissen. Als ik niets hoor, vraag ik het nog eens in het OC. Ik vermoed niet dat ze terug aan 't drinken is. Ik weet wel waar ze juist woont.1 punt
-
Zo opbeurend dit, slaat de spijker op z'n kop. Dit kan ik nog vaak nalezen als het even moeilijk wordt. 😊1 punt
-
DAGPACT: Yvonne Hub MaryArt renaldo61🐕 Lika kaatje 🌺 Quinn Velina 😁1 punt
-
Ja, ik mag ook niks meer hier. Maar, geen zorgen. Vandaag nog alcoholvrij hoor. Ondanks bezoek van 2 klepperende vrouwen gaat het nog steeds goed. Dankjewel voor je goede zorgen!1 punt
-
Fijn dat het beter gaat Velina, en het wordt nog beter als je door zet nu. Kun je eerlijk zijn en hem vragen je te steunen hierin? Idem naar je vriendin toe. Het vergt wel moed om open te zijn rond een drankprobleem. Maar mijn ervaring was dat anderen er ook wel mee bezig zijn, soms als gewoonte die vervelend is, anderen geven toe ook minder te willen of zelfs stoppen en dan wordt steunen eigenlijk best vanzelfsprekend. Mensen willen graag iets voor je doen, en dit kost hen geen moeite. Kwetsbaarheid = kracht!1 punt
-
Morgen. Weer een nacht overleefd. Brinta op, groepsgesprek. O the fun we're having. DAGPACT: Yvonne Hub MaryArt renaldo61🐕 Lika kaatje 🌺 Quinn1 punt
-
Fijn @Yana hopelijk zakt het helemaal weg...1 punt
-
Ja, had er een half uur op gewerkt totdat ik dat voor elkaar had. Was helemaal zonder fouten, lukt me geen tweede keer. In het vervolg wacht ik maar even totdat iemand van jullie eindelijk wakker is. Jij ook een goede morgen en MaryArtt ook. En de rest die nog komt ook alvast. Als die wakker zijn is de morgen sowieso al om.1 punt
-
En jij ook een goedemorgen MaryArt1 punt
-
Dit gaat lekker zo, hahahaha, we blijven elkaar in de wielen rijden geloof ik Maar ook een goedemorgen Hub1 punt
-
Sjonge. Ik dacht dat jij op dit vlak een soort superwoman was Reacher die het niveau van de aardse verlangens reeds lang was ontstegen. Toch een mens dus. Dat het beter is om niet te doen hoef ik natuurlijk niet uit te leggen. Voor mij is het vooral belangrijk het dermate als een paal mijlenver boven water te laten uit torenen dat drank niet en nooit meer een optie is dat gedachten hierover niet eens in behandeling genomen worden. Als er eenmaal een heel klein beetje twijfel komt, dan zet Oom Bier meteen zijn dikke voet ertussen en dan krijg ik de achterdeur nooit meer dicht. Houd vol.1 punt
-
Welkom hier @Velina. Het klinkt als een uitstekend moment om te stoppen. Ja, dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je het heel vaak zegt ga je het op gegeven moment zelf geloven. En nog even later ook doen. Hier blijven schrijven en lezen is voor heel veel mensen voor jou hierbij een belangrijke hulp geweest. Blijf actief. Wankelen, omvallen, tobben, twijfelen, wanhopen hoort er allemaal bij. Maar wat je echt wilt gaat je lukken. Alleen niet vanzelf. Succes.1 punt
-
Wat leuk @Yvonne! Lieve @Quinnen @Yana: knuffels voor jullie als dat okay is. En klopt @Yana. Met deze baan werd ik nooit echt vriendjes.1 punt
-
Leuk vandaag: Ik schrijf graag en veel ouderwets met (vul)pen. Bij foutjes gebruikte ik zo'n tipp-ex roller. Maar verdorie, die dingen lopen zo vaak vast of helemaal los, ze lijken wel op de cassettebandjes uit mijn jeugd 😡 Vandaag eindelijk de Bruna even ingelopen en heb een ouderwets flesje tipp-ex gekocht, helemaal blij mee.1 punt
-
Wel goede thee hoop ik dan @Luz? Er zitten hier serieuze kenners.1 punt
-
Nachtpact: Quinn kaatje🌺 Reacher Yvonne Luz voor het eerst sinds maanden ineens acute trek in een glas. Maar een kop thee gepakt.1 punt
-
Heb je voor de moment begeleiding van een arts of psychiater? Voor af te kikken kan die medicatie voorschrijven. Medicatie zoals Traxene, dat kreeg ik toch. Voor een beperkte tijd, ook vitamines.1 punt
-
Goedenmiddag. Heb er al een ochtend opzitten. Mag nu even uitpuffen van mezelf. Heb toch de gok maar weer gewaagd om met beide honden te gaan lopen. Dat is al een workingout op zich. De laatste keer was ik uitgegleden toen ik een andere hond tegenkwam. Slechte ervaring dus. Tijd om mijn angst weer te overwinnen. Dit keer ging het goed. Ik kwam mensen tegen met een hond en die gingen even netjes opzij staan. Zo kan het dus ook he? Heb ze netjes bedankt. Mijn labrador is beresterk en zeker als je maar 1 arm hebt om haar tegen te houden. Aan de andere hand de teckel, die blaft tegen iedereen en alles wat ze tegenkomt. Nu liggen ze uitgeteld op de bank. De oudste teckel laat ik lekker met rust. Die is blij dat ze het leven heeft en doet wel eens wat in de keuken. Die kan het dan echt niet meer ophouden. Ach, het is zo weer opgeruimd. Plavuizen zijn makkelijk. Nu zit ik op de bank met mijn nieuwe hielkussentjes. Waren net over de post gekomen. Om iedere voet zo'n kussentje, wat je met klittenband vast kan doen. Een weldaad voor mijn voeten. Van mijn linkervoet word nog een CT scan gemaakt 5 juni. Het gaat wel steeds beter hoor met lopen, maar het blijft toch pijnlijk. Dat weerhoud mij er niet van om veel te lopen. Vanavond weer zwemmen met zoonlief. Lange banen in een 50 meter bad. Heerlijk. Heb ook nog een seizoenkaart voor het buitenbad van hier. Het gaat warm worden, dus ik kan daar zo in plonzen. Lekker sportief bezig dus. Dan ook de muziek nog. Ik kom tijd te kort. Heb bijgelezen. @Kaatjemama, als het niet over gaat, toch maar even langs je huisarts. @Yana, het zit je nog steeds niet mee Qua gezondheid he? Nu die verrekte kiespijn er nog bij. Hoop zo dat het een keer beter met je gaat. Je bent altijd het zonnetje in huis hier. @Quinn lastige verslaving dat roken. Mijn vriend rookt ook. Hij wil zo graag stoppen, maar het lukt hem niet. Ik rook zelf godzijdank niet.1 punt
-
Wat ontzettend ruk die kiespijn @Yana. Heel veel sterkte1 punt
-
Haha, @Yvonne. Ik lach je niet uit, hoor, maar moet gewoon lachen om dat uienverhaal. Ik heb ooit een fantasy trilogie gelezen waarin tijdens alle avonturen het belangrijkste en meest voorkomende voedsel bestond uit rauwe uien. Die spoelden ze dan weg met zure wijn uit leren zakken... Af en toe, tijdens lange reizen, hadden ze dan ook nog wel de luxe van wat reepjes gedroogd vlees. Maar ik dacht elke keer als ze weer gingen eten: wat zal die wereld uiig geroken, om niet te zeggen gestonken hebben. En ook: maar goed dat iedereen die uien eet, dan ruik je het misschien niet meer zo, net als met knoflook. Maar er zal wel iets van waarheid zitten in jouw uien verhaal. Net zoals dat een kruidnagel in een pijnlijke holle kies schijnt te werken. Zelf nooit uit kunnen proberen, gelukkig, omdat de meeste van m'n kiezen niet hol zijn maar door tandartsen in het verleden, gevuld. Ik ben trouwens niet zozeer bang voor de tandarts omdat ik, sinds de invoering van het gebruik van de elektrische tandenborstel zo'n 35 jaar geleden bijna nooit meer gaatjes heb, als wel voor de mondhygiëniste. Dat geslijp en geblaas met koude lucht vind ik nogal pijnlijk omdat m'n tanden en kiezen wel behoorlijk gevoelig zijn en zo'n behandeling duurt altijd zo lang. En er komt altijd zoveel water bij vrij, wat voor m'n gevoel verstikkingsgevaar oplevert 😟. Als de tandarts incidenteel toch eens moet boren, dan is dat een kwestie van een half minuutje of zo. Daar hoef ik echt geen verdoving voor. @Yana, getverderrie, wat zit jij in de ellende de laatste tijd. Ik wens je voor nu weer heel veel sterkte en een snelle verlossing/oplossing van je kiespijn. En ik hoop toch echt dat we in de loop van de tijd weer een beetje de "ouwe Yana" gaan lezen hier, met belevenissen over bloemetjes en bijtjes en wijze en optimistische levenslessen/jes. Jemig, @Quinn, voor mij als mede rookverslaafde is dit echt een schrikbeeld. Heb je iets van nicotinekauwgom of zo om de ergste klappen op te vangen. Naast alle sterkte die je op elk ander gebied al kunt gebruiken wens ik je voor dit specifieke probleem nog eens extra veel sterkte. 💚1 punt
-
Oh wat een ellende Yana. Stop een stuk rauwe ui tussen de kaak van de zere kies en jouw wang, laat dat zo lang mogelijk zitten, met een beetje mazzel wordt de pijn binnen een uur een stuk minder.. Het is een tip die ik uit een boek van dr Vogel heb gehaald jaren geleden toen ik zelf verging van de pijn bij het opstaan 's morgens vroeg en pas halverwege de middag bij de tandarts terecht kon. De tip gaf aan het stuk ui met behulp van een theedoek om je nek te binden, wat ik indertijd ook gedaan heb. Na een half uur was de pijn weg. Een uur voor ik naar de tandarts kon ben ik mijn nek heel goed gaan wassen met zeep, diverse keren, want ik stonk een uur in de wind. Dat hielp helaas niet veel, met als gevolg dat zowel de tandarts als zijn assistente heel vreemd begonnen te snuffen toen ik de behandelkamer uiteindelijk binnenkwam. Ze moesten verschrikkelijk lachen na mijn uitleg, maar ach, de pijn was weg. Volgens de tandarts zat er een behoorlijke ontsteking die zeker weer zou gaan opspelen. Prima, dan kom ik tegen die tijd wel weer was mijn commentaar (hartstikke bang voor de tandarts dus), afijn, ik heb het een jaar kunnen rekken op deze manier, toen moest er toch echt wat aan gedaan worden. Wel heb ik de theedoek achterwege gelaten en het stuk ui dus rechtstreeks tussen kaak en wang geplaatst sindsdien, dat werkt ook nog eens sneller. Ik hoop dat het jou ook een beetje kan helpen Yana... sterkte1 punt
-
1 punt
-
goeiemooiemorgen frummers @Yana wat is het leven soms oneerlijk, nu nog kiespijn ook. Bestond er maar een fee met een toverstokje voor je.1 punt
