Spring naar bijdragen

Woensdag, 24 mei 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft heeft dat met vertrouwen en oprechtheid te maken.
Na een paar ervaringen van je kwetsbaar opstellen en daarop stelselmatig aangevallen worden op een trollerige manier (verdekt blijven, steeds onder een andere naam opereren en alleen tevoorschijn komen om je vergif te lozen en azijn te pissen) gaat mij de zin ook wel eens over. Het duurt dan weer even voordat de moed er weer is om open te zijn.
IK heb zo het vermoeden dat er wel meer zijn hier met dergelijke ervaringen, maar dat vul ik maar in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik  ben te naiëf om de trollen fratsen door te hebben. Heb het echt niet in de gate. Wel zo gemakkelijk. Dat is altijd zo geweest hoor. Ik blijf mezelf, ook hier, en heb geloof ik nog geen trollen of kabouteraanvallen gehad hier. Alleen  van mijn  eigen kaboutertje en die waren leuk en mmmmmmm.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Adri:

 

2 uur geleden zei Adri:

Steeds meer mensen nemen maar klakkeloos voor waar aan wat ze lezen, zonder de bron of de auteur te checken. Een kritische instelling is een zeldzame eigenschap aan het worden. Daar kan dit forum van meepraten trouwens.

 

Eens. En dat Is ontwrichtend op zowel maatschappelijk als persoonlijk vlak. Van handig Googlen en je daarmee overtuigen van eigen gelijk op basis van de meest vage "onderzoeken" (zie vooral de vele medische diagnoses die zelf gesteld worden, of diëten) tot het stemmen op en volgen van volksmenners op basis van zuiver ongefundeerde uitspraken. 

Daar staat tegenover dat "waarheid", zeker vóór de verlichting,  een totaal andere betekenis had dan wij nu kennen en dat het belang van "verhalen" groot Was, ook in opvoeding en vorming. Een mooi voorbeeld daarvan Is de bijbel. Vele veschillen in de details tussen de verschillende evangeliën.  Wij (moderne critici) vinden dat een teken dat het allemaal onzin Is. Gaan zelfs op zoek naar die "fouten".  In de oudheid echter speelde dat niet: de verhalen en de details hadden een doel. 

Zo zie ik het forum dan ook. Als een verzameling "verhalen" bij elkaar waar ik wel of niet iets mee kan. Waarheid speelt dan geen rol meer, slechts de inhoud van de verhalen. 

(Voor het maken van het onderscheid heb je die kritische grondhouding wel nodig trouwens)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen ,

Hier weer verf handen

Morgen nog een deur te gaan ,dan ben ik klaar

Spirit,

Echt mazzel ,dat je steeds nr. 1 staat bij het woningaanbod

Ik stond zeven jaar geleden meestal op twintig of dertig ,

Dat jij steeds zo hoog staat heeft waarschijnlijk te maken met dat je een huurwoning achter laat en misschien al twintig jaar bent ingeschreven bij woonzorg. Ook ik kwam toen net in aanmerking voor een 55+ woning ,en had daardoor meer kans op een woning

Was ik toen jonger geweest dan had ik steeds nummer honderd zoveel geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei jopie:

......
Zo zie ik het forum dan ook. Als een verzameling "verhalen" bij elkaar waar ik wel of niet iets mee kan. Waarheid speelt dan geen rol meer, slechts de inhoud van de verhalen. 

de inhoud als in "de essentie van de boodschap"...
...zoals parfum voor een belangrijk deel pis is en tóch lekker kan ruiken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...