Spring naar bijdragen

Donderdag 16 februari 2017


Antoinnette

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Suikertje:

Begrijp de aversie van sommigen hier niet tegen het slikken van refusal als je echt wilt stoppen en het telkenmale mis gaat. Volgens mij is het gewoon het open willen houden van een achterdeur. 

Voor mezelf sprekend; ja, helemaal waar. Het idee van mocht ik het allemaal echt totaal niet meer trekken, dan kan ik alsnog besluiten te gaan drinken. Of dat stom is, of een manier om me erdoorheen te slaan, dat weet ik nog niet precies. Er blijft altijd de optie... okee, waarschijnlijk is het gewoon stom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik snap er onderhand niks meer van bij jou.. je hebt een hele apotheek in huis om het je makkelijker te maken om niet te drinken of
om het je onmogelijk te maken om wel te drinken, maar met elk pilletje of wat dan ook dat er bij komt wordt het ingewikkelder omdat het één het ander niet verdraagt
of je op of over de rand van de dood kan brengen.
Met m'n botte boerenverstand denk ik dan: is het niet het allermakkelijkst om gewoon niet te drinken, ook als je dat wel wilt...
Naar mijn idee word je daar niet zo gek van als van al dat wikken en (af)wegen met en van al die (hulp)middelen.

Ik weet dat je van méér last hebt dan van alleen maar drinken/trek/zucht/droogdrinken.
Maar indachtig dit forum (voor de duidelijkheid: ALCOHOL de baas) dacht ik dat het misschien het handigst is om met stoppen met drinken te beginnen..
En dan misschien te beginnen met de jou vast overbekende "eierwekkermethode"...

28 minuten geleden zei Bor:

Ik denk dat het bij mij meer het idee is dat ik zelf de keuze heb/ wil houden.
En niet dat 1 of ander pilletje dat voor mij bepaald.

Als je niet wilt dat 1 of ander pilletje voor jou bepaald heb je de keuze tussen niet- en niet drinken. In jouw geval.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor,

Ook ik slikte geen pilletjes Bor. Je weet dat ik er slecht aan toe was.
Soms is er niets meer te kiezen en moet men zich bij het voldongen feit neerleggen.
Het forum was mijn laatste kans om onder een opname uit te komen.
Dus ik greep die kans. Geen ja maar dit, ja maar dat. Ik luisterde naar de oudgedienden en trok mijn plan.
En ik was altijd eerlijk Bor. Als men iets vroeg gaf ik een eerlijk antwoord. Geen draaikonterij!

Je bent nu vanaf 2 decemer gestopt als ik het wel heb, dan moet je ook zonder pilletje verder kunnen gaan.
Je hebt genoeg gedronken Bor. Zoek een leuke hobby en koppel je nu eindelijk eens los.

Dat je dat eindeloos gezeur over die drank niet eens spuug zat wordt. 
Er zijn nog zoveel leukere dingen dan een slok. Doe wat zinnigs.

Actie Bor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Het zijn allemaal keuzes die we maken. Keuze wel of niet drinken, keuze pilletje of niet. Maar als je de keuze maakt moet je er voor 200% voor gaan en achter staan. We weten wat drank met ons doet en dat is niet mis. Ik weet heel zeker dat Refu mij heeft gered, ander had ik het zeker niet gekund. Als je echt van de drank af wilt, bedenk dan niet allemaal rotsmoezen, ik wil het zelf doen, Ik ben tegen pillen, Ik word er ziek van, en nog een hele mooie is, morgen begin ik echt,  om maar geen pilletje te slikken. Nee dan wil je niet dan houd je jezelf voor de gek. Ik zie hier mensen die echt van de drank af willen maar nog niet sterk genoeg zij. Die komen er wel. Maar ik heb ook veel mensen hier gezien die absoluut niet wilden. Waardeloos want die kosten alleen maar een hele hoop energie. En waarvoor? Voor de kat z'n viool. Nee ik niet meer ik stop alleen nog maar energie in mensen waarvan ik het gevoel heb dat ze willen. Dat zouden meer mensen moeten doen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is dit forum mijn bescherming. Op de één of andere manier weet ik niet of ik zonder jullie zo volhardend zou zijn. Steeds maar lezen dat die ene gewoon niet kan, het sluiten van achterdeuren en dat er veel voor in de plaats komt ( ook zaken die niet fijn zijn), hoe dat kan voelen, het dag- en weekpact, etc, dat helpt mij zo enorm. 

Ik weet het eigenlijk wel. Zonder jullie was ik al lang gezwicht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...