Spring naar bijdragen

Donderdag 16 februari 2017


Antoinnette

Aanbevolen berichten

Dank je wel lieverds. Ja je anderhalf jaar heel ellendig voelen t.g.v.een herseninfarct, iets waar je helemaal  niets kunt doen, is genoeg geweest. Ik heb ook besloten dat ik die a.d. de rest van m´n leven blijf slikken. De laatste tijd toch weer veel aan Hannah gedacht. Deze medicatie was misschien voor haar ook echt goed geweest maar ja, das nu te laat.:(

Kohtje:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Lieselotje:

Die afstanden krijg ik ook als ik typ op mijn telefoon. Vervelend ja... 

En zoveel mensen? Goh... HEJ ANONIEMPJES, jullie zijn welkom hier op het dagpact!

Dagdraad. Maar voor sommige mensen is het meelezen en de herkenning misschien genoeg. Of de drempel voor daadwerkelijk aanmelden te hoog. Hoe dan ook, het is ongetwijfeld helpend. Wil iemand met een toetsenbord me op het dagpact zetten? Anders staat er weer zo'n witregel tussen ;)

O ja, goedemorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, verschrikkkelijk wat een mens zo van het ene op het andere moment kan overkomen. Beangstigend als je gaat nadenken over
hoe fragiel en kwetsbaar we zijn, niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk.. Ik maak het van dichtbij mee met m'n schoonzusje.

En Lieve, theoretisch zou het beter gaan. De heftige/hevige zenuwpijn is weg. In de praktijk zit ik nog steeds met een pijnlijke rechter schouder, -arm en -hand.
Daar word ik een beetje moedeloos van. Eerstvolgende afspraak met revalidatiearts is pas over viereneenhalve week en kan niet vervroegd worden.
Zelfs die afspraak over viereneenhalve week was er al tussen gepropt.. overvol allemaal.
Nou ja, ik chagrijn wel een beetje voort en lach af en toe even naar mezelf in de spiegel, waardoor ik vanzelf weer moet lachen... géén gezicht:)!!
En ik lees graag mee over de ellende die hier allemaal passeert. Dan valt het bij mij toch wel weer mee.

Groot voordeel bij dit alles: ik drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Hemeltje,wordt een beetje hyper van dat filmpje, en moe ook ha,ha
Wel kicken denk ik, als je dat allemaal bij kan houden.

Bol,
Harstikke fijn, dat je je beter voelt.

Kom een beetje laat binnen rollen,maar moest eerst naar de kapper
Terug geweest, want vond het niet kort genoeg
Nu weer een lekker piekerig koppie

Straks even een dorp verderop fietsen voor een nieuwe bril

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Het een en ander teruggelezen maar nog lang niet alles.

Ik ben erg geschrokken van het infarct van onze lieve Bol en het bericht van Hannah.

Fijn Bol dat het geestelijk weer wat beter gaat maar hoe staat het met het lichamelijke deel?

Functioneert alles weer naar behoren of heb je toch nog klachten over gehouden?

Gisteren heb ik weer gedronken en dat was natuurlijk weer niet zo slim.

Vandaag zet ik me maar eens op het dagpact. Lijkt me wel verstandig.

Dagpact : 
Lieve
kohtje
Lieselotje
Bor
Reacher
Quinn

Aicha

 

Door het hele gebeuren met mijn enkel ben ik erg vereenzaamd. Mensen laten je gauw vallen

als je iets mankeert. 

Maar nu is het vervelende dat in het park hier voor mijn deur waar ik de hond altijd uitlaat er iedere dag 's middags

een aantal mensen zit die met elkaar een aantal biertjes drinken.

Als ik soms dagen niemand heb gesproken en ik ze dan zie zitten vind ik het moeilijk om niet even een praatje met ze

te maken want in mijn drankperiode zat ik vaak bij ze.

Nou ja in negen van de 10 gevallen eindigt dat praatje in bier meedrinken.

Soms lukt het me wel om weken een andere route te lopen om ze niet tegen te komen. Maar soms zoek ik ze uit

eenzaamheid ook wel op.

Blijft een lastige kwestie.

Hoop dat het lichamelijk op den duur zo goed gaat dat ik wat vrijwilligers werk zou kunnen doen.

Zit ik tenminste niet de hele dag alleen thuis.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Suikertje, een prognose voor mijn aandoening is er niet. Men weet niet waar het vandaan komt en er is niets tegen te doen.

In sommige gevallen gaat het vanzelf weer over. Anderen raken in een rolstoel terecht.

Ik hoor tot de mensen waarbij het wel beter is geworden naar verloop van tijd maar over is het bij lange na niet.

En of het nog beter wordt is ook niet voorspelbaar.

Het vervoer is waardeloos. In het begin zou ik een scootmobiel moeten hebben maar dat kan niet omdat ik in een flat op drie hoog

woon en ik hem niet in onze kelder kan krijgen. Dat is een voorwaarde. Zelfs een fiets is er moeilijk in te rijden.

Verhuizen is ook geen optie omdat er enorme wachtlijsten met spoedgevallen voor laagbouw zijn.

Dus ik moet op dit moment alles lopend doen en de afstand kan niet te ver weg zijn. Langer dan een halfuur lopen wordt lastig.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei dat klinkt niet al te best. Heb je geen recht op taxivergoeding via de WMO in je gemeente. Er moet toch een oplossing zijn nu je geen scootmobiel kan krijgen.

Ik heb de alcohol mbv refusal al een tijd onder controle. Echter krijg geen grip op mijn fobieen ondanks vele pillen en therapien. Durf zelfstandig amper de deur uit. Kom de dorpsgrens niet over. Maar goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatver Suikertje dat is knap vervelend. Toen ik een jaar of twintig was heb ik ook meer dan een jaar ernstige straatvrees gehad.

Op een gegeven moment heb ik ervoor in therapie gezeten en dat heeft mij gelukkig wel geholpen.

Maar het is vreselijk om dat te hebben. 

Nou over die taxivergoeding heb ik nog niemand gehoord. Ga het eens informeren bij de gemeente.

Maar hier loopt het allemaal niet zo soepel. Voor zware klussen hier in huis heb ik officieel huishoudelijke hulp.

Dat moest in november verlengd worden. Maar ergens loopt het spaak. Want ik heb nog steeds niemand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Aicha:

Hé Aicha,

Lichamelijk kan ik weer alles, op een paar schoonheidsfoutjes. b.v. als ik moe ben ga ik slepen met mijn been of praten of ik gezopen heb. Mijn rechterkant was verlamd dus ook mijn tong:P

Kun je er niet achter komen of er iemand van het forum dicht bij  je woont? Daar zou je dan misschien contact mee kunnen maken. En heb jij geen taxivervoer voor een paar centen?

De rede van mijn infarct was de eenzaamheid en een fikse winterdepressie. Daardoor werd ik zo gestrest  dat ik een infarct kreeg. Stress is een van de grote oorzaken van een infarct of bloeding.

O als ik wil reageren komt er ook een berichtje van iemand anders. Ik krijg de naam niet weg het bericht wel.

 

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aich. we hebben  hier een dorpsondersteuner die mij overal mee helpt. Kijk eens of ze die bij jou in de buurt ook hebben? Anders je H.Arts vragen voor advies waar je het beste aan kunt kloppen. die kunnen je ook met taxivervoer helpen.

Ik moet nogal eens nee verkopen omdat hier nogal eens mensen komen die hulp aanbieden. Hier krijg ik veel te veel aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh hè Vol, ik word al moe als ik er naar kijk. Maar ja ik heb dan ook een conditie van een naaktslak. Ik wou dat ik het kon. Voel heerlijk lijkt me.

Ik ben zo blij voor je Bol! Wat een verademing hè nu de druk er een beetje af is.

Zo even met de hond wandelen, een nieuwe bankrekening openen en vanavond een paar uurtjes werken. Wat een leven;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...