Spring naar bijdragen

Donderdag 26 januari


Aanbevolen berichten

Hoi Nancy.

Wat kwamen We van ver hè?

Gaat goed hier. Geniet inderdaad van de kleindochter (s). God wat kan een mens houden van, zeg! Ik zing wat af weer, net als met mijn eigen kinderen.

En ach..... het Was goed voor mij het forum los(ser) te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jopie!

Ja, we kwamen inderdaad van ver..

Wat goed om te lezen dat je zo geniet van je kleindochters, en dat het leven zo'n keer neemt met de komst van die kleintjes!

Heerlijk toch, zingen met ze, en alle andere dingen die je met ze kunt doen zonder die verantwoordelijkheid van vroeger.

Ik ga morgen eendjes voeren, haha, ook weer zo leuk! Goh, een leven zonder drank, het gaat gewoon door.

Je klinkt gelukkig Joop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Singbluesilver enorm indrukwekkend jouw postings van vandaag. Knap dat je toch hier bent gekomen en je die fles aan jouw man hebt af gegeven. Herken het deel van weer terug willen naar een bepaalde hoeveelheid, hoe vaak ik dat wel niet heb gedacht en geprobeerd om vervolgens binnen no time op zelfde hoeveelheid te zitten of meer...Dodelijk vermoeiend. En niet goed voor mijn zelfbeeld, gevolg door blijven drinken. Heb het geluk dat ik mij na een paar weken wel significant beter ging voelen na het stoppen. Als dat er niet meteen of blijvend is lijkt me dat heel lastig. Ik vind je nogmaals wel enorm sterk dat jij je hebt geuit. Blijf dat alsjeblieft doen!

bewerkt door Smaragd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opeens herinner ik mij weer dat ik op dag 1 van mijn stoppen mijn dagelijkse wandeling deed voor mijn hoge bloeddruk toen, op mijn telefoon het nummer wat Jopie net gepost heeft. Heel hard zingend met mijn oordopjes in.... ".....veel banger dan ik was toen ik nog stilstond maar ik kom eindelijk vooruit" Dat was dat moment van spuugzat zijn en trots dat ik op weg ging zonder het vluchten. Komen allerlei herinneringen terug die ik serieus vergeten was. Dank je Jopie. En ook ik ben blij je naam weer te lezen. Vond het zo jammer dat je account helemaal weg was opeens. Sinds kort zie ik af en toe je naam weer opduiken....

 

@SBS

Dubbeltrots mag je zijn op jezelf. Omdat je niet bent gaan drinken maar zeker ook omdat je de fles aan je man gaf terwijl je de fles net zo makkelijk stiekem kon laten verdwijnen als die fles ook in je huis gekomen is. Ook al wist je dat je man teleurgesteld en boos kon worden was je open en eerlijk. Los van dat het super is dat je die fles gelaten hebt vind ik het juist heel goed dat je het in alle openheid zo gedaan hebt. Niks meer stiekem en liegen bedriegen en verstoppen was voor mij heel belangrijk. Open eerlijk kwetsbaar mezelf zijn en niks meer van dat stiekeme gedoe. Ik vond dat oneerlijk zijn tegen mensen die dichtbij me staan en oneerlijk en niet mezelf naar mezelf zijn onuitstaanbaar aan mezelf.

 

Roken en vies vinden. Ik hoop niet dat ik iemand trigger maar dat kan ik niet zeggen. Ik vind de geur na 2 jaar stoppen nog niet vies, wel die oude rook in kleding maar net uitgeademde rook....dan adem ik die even in en besef dat ik het lekker vind. Met drank heb ik iets vergelijkbaars ook, ik ga mezelf niet wijsmaken dat het vies is want de smaak verlang ik nog wel eens naar. Maar ik wil het niet meer en ik ben blij dat ik niet meer de hele dag aan roken en drank denk.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trots ben ik zeker niet erik. Misschien komt dat ooit nog eens. Nu niet.

Ben toch mee gaan schaatsen. Manlief hard de rondjes door en dochters met vrienden en vriendinnen rondhangen en ik in een sorteer therapeutische cadans langzaam rondjes schaatsen. Alleen. Maar dat wilde ik ook. Ondertussen de hele dag inclusief tranen herbelevend.

De leegte in mezelf voelen en het was wel even fijn in de frisse lucht. Me wel afvragend of ik dat nou echt wil die zelfdestructie of dat ik daar later anders over denk. Ik ben moe ik ben op. ik ga daar morgen verder mee aan de slag. Het zal wel moeten.

Ik meld me af. Droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds kort zwemles.

Kon de borstcrawl niet en wilde dat zo graag kunnen.

Jaren allerlei listen verzonnen, tot en met van dat plastic opvulmateriaal in mijn badpak om maar meer te drijven.

In oktober opgegeven, vorige week de eerste les.

En, zo heel anders als stoppen met drinken,

beginnen met leven, Is dat niet.

Onderkennen dat je iets niet kunt.

Hulp vragen om t te leren.

En t dan ook nog doen!

Luisteren, horen, oefenen....

Ontvangen, accepteren, openstaan....

En geloof maar dat ik de hele dag voor die 1e les niets kon.

En een uur voor de les serieus overwoog om niet te gaan

(met alle wijze argumenten die We hier zo goed kennen)

en dat ik echt bibberend als een klein kind in mijn badpak op de rand stond, zo eng....

......maar ik ben gegaan! En wat Was t leuk.

Ik bedoel maar......zo gewoon Is t allemaal óók. Net zo zeer.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen met drinken en beginnen met leven....precies daarover gaat voor mij dat nummer van Acda en de Munnink. Eerst zelluf lopen en pas veel later ook leren vragen om hulp en ervaren dat er mensen zijn die je zomaar willen helpen. Dat niet alles zelluf en alleen hoeft. En out of your comfortzone......that's where the magic happens. Ik had dat met ook nuchter weer gaan dansen, los bewegen.....dat dat ook kan zonder x bier op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje laat, maar Rapilos een heel goed jaar toegewenst!! Van harte

Sbs, nu bijna twee maanden maar ik heb het bijna elke avond nog moeilijk en verlang ik naar een fles wijn. Vind ik het leeg voelen of ongezellig en inderdaad ik mag het niet..  Voel me absoluut niet beter van.

Alleen wel anders en mis ik de kater absoluut niet.

Vandaag voel je je rot maar misschien voel je morgen wel een soort overwinninkje, dat wens ik je toe!

Vandaag weer gewerkt op de zorgboerderij en ik vond het leuk. Er is voor mij in korte tijd veel veranderd en moet dat verwerken en dat ook zonder drank.

Vrienden verloren, groepen bezocht en verhalen gehoord, nieuwe werkbesteding. Ik ga zo het nummer van Acda eens luisteren ben benieuwd. Ik meld me aan en af. Trust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een uur getwijfeld of ik dit nou nog wel of niet zou schrijven.

Zou het meerwaarde hebben?

Ik doe het wel.

Vaak wordt hier geschreven dat het niet de omstandigheden zijn die je doen drinken, maar de manier waarop je met die omstandigheden omgaat.

Ik schreef dat ook vaak en geloof daar ook in.

Maar.......

Terugkijkend, achteraf, en eerlijk:

Ik vond de spagaat die soms ontstond

door alleen verantwoordelijk te zijn voor jonge kinderen heel heel zwaar.

Dan ga je over je grenzen, geen ontkomen aan, en ontstaat er snel een vaag gebied waarin "voor jezelf zorgen" niet meer duidelijk Is, een loze frase wordt.

Waarin het al snel doorgaan, slikken, en al dan niet im- of exploderen wordt

Die verantwoordelijkheid heb ik nu niet meer.

Ze zijn groot. Droog achter de oren.

En dat maakt leven zoals ik leven wil (en kan) wel stukken eenvoudiger.

Waarom nou nog wel geschreven?

Geen idee. Hart onder de riem voor de ouders hier denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk thuis.

Lange werkdag..

Ik herinner me niet zo veel van de eerste maanden nadat ik effectief stopte met drinken, buiten dat ik best last had van hoofdpijn. Wat niets wil zeggen natuurlijk.

Ik herinner me vooral heel goed hoe t was toen ik elke avond heel wat achterover sloeg. Op dat punt moet ik mezelf nog een beetje leren vergeven. Ik heb t met periodes heel moeilijk als ik er aan denk wat dit met mijn dochter moet gedaan hebben.

Vadaag de dag schenk ik andermans wijntjes in. En t doet me weinig.

T bepaalt me niet meer.

De eerste keer zonder drank op dansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen voor de support.

Sorry Bor dat ik gisteren helemaal jou sores gepasseerd ben. Lees dat eigenlijk nu pas. Sorry

Jopie wat kan jij dat prachtig vertellen. Huilend lees ik je berichten en ooit zal het echt binnendringen denk ik en hoop ik het ook te snappen, te voelen. Nu verder op de vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...