Spring naar bijdragen

Donderdag 26 januari


Aanbevolen berichten

netjes en zindelijk denken.. jowan heeft het er regelmatig over.

netjes en zindelijk denken laat je geen flessen achter de hand houden voor als...

want wat is als?

niets anders dan het verlaten van de wereld van netjes en zindelijk denken.. denken als een (stiekeme) gebruiker (in spé) dus.

 

ik voell me na ruim acht jaar niet drinken regelmatig nog slechter dan tijdens m'n slechtste tijden in m'n gebruikerstijd.

dat heeft niets te maken met de lichamelijke en psychische gevolgen van alcoge/misbruik maar met het feit

dat ik de lichamelijke en psychische gevolgen van leven onderga.. zoals lars zegt: ik lijk wel een mens.

ongemakken zijn van alle tijden, van alle mensen.

ik weet nu gelukkig dat stoppen met drinken mij geen hemelse hemel op aarde brengt maar een gewoon

alledaags hemelachtig iets.

ik weet nu gelukkig ook dat drinken voor mij de hel op aarde is.

ik voel me, als ik me superslecht voel in de hemelachtige alledaagsheid, niet beter dan toen ik me slecht voelde in de hel.

beide voelt niet lekker, soms erg slecht.. maar in de hemelse alledaagsheid is het toch beter toeven voor mijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al in behandeling voor mijn drankgebruik toen de Burn out erbij kwam liselotje. Mijn Behandelaar neemt nu alles maar mee. En of ik nu depressief ben. Ik dacht van niet. Begin nu langzamerhand te denken van wel.

'De psychische gevolgen van leven ondergaan' zoals je dat benoemt Kohtje. Ik heb het idee dat ik dat dus juist niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sing, het is ook zwaar en het valt vaak zo ontzettend tegen. Dagen blijven moeizaam voorbijgaan, alles blijft maar kolken en dat stoppen met drinken heeft niet als bij toverslag alles opgelost. Sterker nog, dat stoppen met drinken heeft bij sommigen de problemen alleen maar dichter naar de oppervlakte gebracht. En dan lijkt de oplossing zo simpel, "gewoon" weer gaan drinken. Maar zo werkt het niet. Het enige wat dat drinken gaat doen, is de problemen nog weer veel groter maken. Die stappen die je intussen wel degelijk hebt gezet, weer wegvagen. Je schuldgevoel vergroten. En het ergste, drank vraagt om meer drank, dus ga je in een spiraal naar beneden, in plaats van omhoog. Drank lost niets op. Je zegt net ik heb het idee dat ik dat (de psychische gevolgen van leven ondergaan) niet kan. Misschien kun je dat hier en nu niet. Maar je bent bezig het te leren en je hebt er hulp bij. Je gaat goed, houd koers.

Die fles, tja, die fles... als je het aankunt, geef hem dan aan je man. Die helpt je veel en veel meer dan die fles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go go go Etty! Bikkel!

Zeg wie is er met drank en roken gestopt en hoe ervaren jullie dit? Ik denk dat voor vele drank lastiger is als roken toch?

 

Stoppen met roken is iets wat ik niet eens probeer op het moment. Ik speel op dat gebied struisvogel. Maar ooit, ooit moet het toch echt van mezelf. Als ik ga piepen tijdens het traplopen ofzo.

 

Die psych van mij zat steeds maar te hameren op

waarom ik drink, dat moesten we weten. Waarom geen idee

maar nu weten we het dan eindelijk. Het is haar gelukt om door me heen te prikken,

joepie!

 

It hurts en verzacht dan maar eens niet, daar waar ik het juist altijd wel deed.

Waarom moet dit nou :(

 

Klinkt alsof je nu de juiste psych voor jou te pakken hebt Bor, eentje die raakt en doordringt. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fles wijn aan man gegeven en die heeft 'm op zijn beurt in de auto gelegd. Hij werd eerst wat boos. Wat ik hier nou mee wil dan? Gaat straks schaatsen wil dat ik meega, er even uit zijn zegt ie.

Maar ik ben zo moe. Lig ingerold in een dekentje op de bank en wil eigenlijk nooit meer eruit.

Ga vandaag niet drinken ook al zou ik het willen lukt toch niet. Big brother is watching me. Misschien wel goed ook. Niet alleen zijn en vandaag was ik ook niet alleen. Dank forum mensjes.

bewerkt door Singbluesilver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top aangepakt Sbs. Petje af. Het valt ook niet mee. Maar met wat je nu hebt gedaan vandaag, heb je alles klaar gezet om te zorgen dat het straks wel mee kan vallen. Drinken had iets heel anders opgeleverd. Misschien is wat afleiding toch wel een goed idee? Kun je zelf terug als je het niet trekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Lika niet top aangepakt echt waardeloos eigenlijk hoe ik me nu voel. Baal nu alleen maar nog meer dat ik het überhaupt overwogen heb of eigenlijk nog steeds overweeg maar heb nu geen gelegenheid meer. Dus daarmee direct gevaar geweken voor vandaag. Misschien toch maar even schaatsen na het eten. Pfffft weet het gewoon niet meer. De koek is gewoon op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'De psychische gevolgen van leven ondergaan' zoals je dat benoemt Kohtje. Ik heb het idee dat ik dat dus juist niet kan.

Nee joh....natuurlijk kan je dat niet.

Is dat niet (deels) waarom je dronk?

Waarom velen van ons dronken? Ik althans wel. Ik Had dat domweg niet geleerd.

Nu raak je daar misschien (even) van in paniek

maar dat, net dat, ga je vanaf nu leren.

Met vallen en opstaan.

Je kan en mag dat als een uitdaging zien.

En je kan en mag dat besef van onvermogen wat je nu hebt zien als berusting, besef, rust, begrip ......

Eigenlijk best mooi dus juist.

Je hoeft niet meer dan je kan.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stapje voor stapje SBS, super dat je de fles hebt afgegeven en nu komt er geen meer in huis.

Anders ga je toch mee en aan de kant zitten op een campingstoeltje met een plaidje, toch frisse lucht en er even uit en bij je man?

Fijn dat het forum er is, bewijst nu maar weer in je situatie. 

 

@Quinn ik las je draadje ook, pittige dag dus. Je blijft vechten! Goed dat je de begeleiding hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Goede maaltijd in de mik. Geen trek of niet helpende gedachten gehad... alleen helpende:

Als ik ga drinken, dan ben ik binnen drie dagen weer depressief, voel ik me schuldig en

waardeloos, enz. Het enige wat ik dagelijks hoef te doen is... Niet die eerste nemen.

Ik meld me overigens af voor de dagpact... en ook nog voor gisteren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi, jopie.

ik wilde met mijn berichtje ook niet doen voorkomen dat ik van de ene op de andere dag

ineens wist hoe ik met m'n leven moet omgaan.

jouw 'aanvulling', jouw antwoord op 'De psychische gevolgen van leven ondergaan' zoals je dat benoemt Kohtje. Ik heb het idee dat ik dat dus juist niet kan.

is wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken.

die in eerste instantie onaantrekkelijke weg van 'leren met vallen en opstaan' is verre te verkiezen boven de weg

van het bekende wegvluchten in een alcoholverdoving.

 

blij dat je niet helemaal weg bent, jopie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook blij je weer te lezen, Jopie!

Ben ook benieuwd hoe het met je gaat en of de kleine al geboren is. Zal wel, is al weer een tijdje geleden dat je schreef dat er een kleinkind in aantocht was. Ik mis vooral je bespiegelingen hier.

Ik hoop dat het goed met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...