Singbluesilver Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Bedankt voor de toelichting Bor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Ik taai effe af. Rothumeur. Pijn. En gewoon eventjes geen puf om positief te zijn dus voordat ik hier losbarst in een klaagzang duik ik even onder. Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Sterkte Sing, die buien horen er helaas ook bij. Hou je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Droogdrinken, wat een onzin! Alsof dat alles goedpraat. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Ik had gehoopt dat je ban wat langer zou duren. lady jane en snoepje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 En weer wat door, als het kan? Mag ik weer gewoon meedoen? Ik ga rauwe andijvie- stamppot maken voor straks. Als je maar niet de orde verstoort met je harde gestamp, anders ga je zo weer terug! Soothe reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Niet doen, we zitten hier voor 1 doel. Kom op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Och Lars, verspil hier ajb je energie niet aan ! Het was een heerlijk rustige week, door te negeren kan het nog best redelijk rustig blijven. Droogdrinken is prachtig excuus voor belachelijk onacceptabel gedrag, maar een excuus hoeft niet geaccepteerd te worden he. Lekker bij jezelf en mede-mensen blijven ! lady jane, Quinn, Burchill en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Het was vooral goed lezen en stappen volgen, maar de verbinding met wifi lukte niet. Experiabox opnieuw gestart, weet niet of het nu wel is gelukt. Even niet goed opgelet en ben bang dat de zenders niet zijn gezocht, want er waren er veel die de melding gaven niet in mijn pakket te zitten die er eerst wel waren. Nou, eerst maar eens wat anders: afwassen. Intussen worden de zenders hoop ik opgezocht en anders morgen bellen, heb recht op hulp van een monteur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 En ik tik dit wel heel stoer maar het lijntje voor mij is heel dun. Lees vaak over een uitglijder of terug val. Voor mij zal dat het einde betekenen denk ik. Zo sta ik er nu in. Weet niet of dat goed of slecht is. Voelt wel eng en dat is niet goed. Maar hoe ik het anders moet zien weet ik ook niet. De opmerking alcoholisme is een terminale ziekte heeft mij veel gedaan. Zo is het wel voor mij Een terminale ziekte, ja, helaas is het niet anders. Maar er is gelukkig iets aan te doen, als je dat zelf wil. Bij AA en NA onder andere bestaat een 12-stappen programma wat duizenden geholpen heeft en dat nog iedere dag doet. Ik ben ook behept met de ziekte verslaving, dat ga ik nooit meer kwijtraken. Maar ik erkende dat ik een puinhoop van (niet alleen) mijn leven gemaakt heb, dat het onbestuurbaar was geworden en dat ik geen enkele controle over mijn middel of elk ander vervangend middel heb. Ik zag ten diepste in dat ik niet met alcohol kan om gaan. Ik ben er allergisch voor. Nog vóór ik de eerste neem is de rem er al vanaf en ben ik weer volop bezig mezelf ten grave te richten. Totdat ik de AA/NA leerde kennen en ik stopte met gebruiken. Sindsdien heb ik en maak ik elke dag weer de keuze: wel of niet drinken. Van wel drinken ken ik nog alle "vreugdes": ellende, niets dan ellende die tot op vandaag voortduurt als ik de zenuwarts vanmorgen in het ziekenhuis mag geloven. Van niet drinken heb ik elke dag opnieuw weer plezier: ik maak het leven met alle ups en downs weer mee, ik leef weer, heb weer relaties en doe betekenisvol werk, ik mag weer iets teruggeven. De keuze die ik maak ligt voor de hand, ik kies voor leven. En dat doe ik volop, accepterende de schade die ik mezelf heb toegebracht en die wellicht onomkeerbaar is. Het zij zo. Dus: je hoeft je er niet bij neer te leggen, er is een methode die werkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 (bewerkt) ha die Burchill jammer van het drinken maar fijn dat je terug bent zoals je ziet verandert er niet veel hier 23 januari 2017 bewerkt door lady jane Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 goed gedaan Lidia, klinkt heel technisch ! lidia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 (bewerkt) Zenders zijn er wel, maar internet niet. Toch wel trots op mezelf, veel vrouwen (van mijn leeftijd) beginnen er niet eens aan. 23 januari 2017 bewerkt door lidia smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Ja, natuurlijk doet het zeer Lars, dat gaat niet zomaar weg ook, zeker niet met een halfig excuus dingetje. Doe kalm aan vanavond, laat je niet wegjagen en geef gerust een gil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Ik ga vanavond niet droog- en niet natdrinken, wel naar de AA meeting. Vorige week was er weer een nieuwe en die herkende mij, want ik kwam wel eens laat bij hem in de cafetaria bier halen. haddock reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Hutspot grmaakt en ik meld me af voor de dagpact. Fijne avond. Lika en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 ik weet het Lars, maar dit vermindert de pijn niet. Met grote boog er omheen lopen, zodat je niet nog een keer geraakt kan worden lijkt me in dit geval (in het niet-echte leven) het hoogst haalbare. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Kan iemand mij uitleggen wat "droogdrinken" betekent? Het begrip is al vaker voorbij gekomen maar ik begrijp het toch niet helemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Alle mensen die terug zijn van wegggeweest, welkom terug. Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Kan iemand mij uitleggen wat "droogdrinken" betekent? Het begrip is al vaker voorbij gekomen maar ik begrijp het toch niet helemaal. 'Niet drinken, maar ook nog niet nuchter denken' Droog drinken wordt beschreven als: 'toestand van terugkeer naar het oud alcoholisch denken en gedrag zonder gedronken te hebben.' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 hahaha, zoiets ja Hub Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 (bewerkt) En weer wat door, als het kan? Mag ik weer gewoon meedoen? **************** 24 januari 2017 bewerkt door moderator lady jane en Vol reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 jowan, ik ben jaloers op je eerlijkheid. Wou dat ik het zo durfde zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Mensen, ik vind dit niet oké. Hoe fout het ook geweest is, dit met z'n allen tegen 1 lijkt wat mij betreft erg op pesten. fleurtje, smart, Meya en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 23 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2017 Ik gaf slechts mijn eerlijke antwoord op een aan mij gestelde vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden