Spring naar bijdragen

Maandag 16 januari 2017


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

 

Voel me al best een beetje thuis hier. Lees met veel aandacht al jullie conversaties. Heel boeiend!

 

Maandag is meestal een 'vrije dag' voor mij. Vrij in de zin van: niet naar mijn werk hoeven en eventueel uitslapen. Ben nu al een week droog en dat voelt heerlijk. Alleen vanmorgen alwéér tot 10:00 uur geslapen. Ik geef er maar aan toe. Ik droom heel levendig en vaak ook doodeng maar ik ben ervan overtuigd dat dat een vorm van verwerken is (van alles, van het leven in zijn geheel en van de dagelijkse ervaringen). Dus dat lange slapen moet ik maar zien als een vorm van therapie en niet alleen 'oh wat zonde van de dag'. Desalniettemin (vind ik zo'n leuk woord;-) moet ik nu wel aan de slag: 2 manden was opvouwen, een ingewikkelde opdracht voor de studie uitwerken, tweedehands fiets gaan bekijken (mijn mooie fietsje is twee weken terug gejat), weekboodschappen en koken. O ja en natuurlijk de 5 km weer rennen. Ik heb zin in deze dag, lekker in en om huis aanrommelen. Vanaf morgen t/m vrijdag weer in het werkstramien, ook leuk en fijn maar psychisch veel belastender.

 

Iedereen een lekker winters dag toegewenst.

 

x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je dochter een leuke dag had Meya! En nu hopelijk plezier in zingen blijft houden ook.

Hier een typische maandag, de zin en motivatie zijn ver te zoeken. Straks een gezellig één op één gesprekje. De eerste vraag weet ik al: hoe voel je je? Nu nog een antwoord zien te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze, Quinn:

'Eerlijk gezegd zijn de zin en motivatie vandaag ver te zoeken. Ik heb voor iedereen om me heen een lieve reactie of gewoon opbeurende opmerking klaar, maar voor mezelf zit er weer eens een keer niks in dat kokertje.'

 

Als ze dan zegt: 'Kokertje??'

Moet jij antwoorden: 'Bij wijze van spreken.'

 

Succes met uit het hoofd leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,

 

wat gisteren nog een afspraak was is nu een voldongen feit.

ik heb de afgelopen 24 uur niet gedronken.

vandaag maak ik die afspraak weer.

 

Dagpact 
Quinn
Lars
Momentum 
Meya
Nadia

leila

kohtje

 

na lang, erg lang, wikken en wegen heb ik mezelf op het jaarpact laten zetten.

ik maak voor mezelf niet de afspraak om een jaar niet te drinken, dat kan ik mezelf niet beloven.

ik zie het jaarpact niet als belofte voor de toekomst maar als steuntje voor anderen én mezelf, waarin af

te lezen valt dat 'dag voor dag' tot voor een alcoholist verbluffende resultaten kan leiden.

zonder elke dag mezelf voor te nemen in elk geval vandaag die eerste niet te nemen had ik de lange

weg van jaren hoogstwaarschijnlijk te lang, angstaanjagend en daardoor onmogelijk gevonden.

basis voor mijn herstel en nuchterheid is en blijft:   vandaag niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen... kan nog net...

 

Fijn Koh, dat je meedoet!

 

Goedemorgen,

Dagpact 

Quinn

Lars

Momentum 

Meya

Nadia

leila

smart

 

Hier ligt nog steeds sneeuw en ik ga zo wandelen met een vriendin. De :sun:  schijnt bovendien!

R op de chat. Dag kan al niet meer stuk! :)

 

SBS: er zijn in het verleden best vaak vreemde dingen op het forum gebeurd. Niet leuk :(

Maar mensen mogen best anders denken... het uitspreken is weer wat anders. Er naar handelen is ook niet okee.

 

Niet dat ik zo denk hoor!!!

*

 

alle liefs vandaag, ik moet me haasten!

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Kohtje, hoe je de werking van dag- en jaarpact in jouw geval beschrijft. Ik denk dat iedereen het op zijn of haar eigen manier mag invullen. Zelf heb ik het dagpact tot nu toe één keer gebruikt als extra veiligheidsmaatregel op een dag dat ik wist extra risico te gaan lopen. In de begintijd deed ik het bewust niet omdat het bij mij contraproductief werkte om steeds aan het niet-drinken herinnerd te worden. Ik denk dat iedereen zelf kan bepalen of een dag- week- en/of jaarpact een steun kan zijn voor jezelf en/of anderen. Wel hoop ik dat mensen die zich op het jaarpact zetten er ook zelf aan willen denken hun informatie actueel te houden als dat nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis. Therapie sessie gehad en op de terugweg de schaatsen laten slijpen. Je weet maar nooit dan is the family er in ieder geval klaar voor.

En nu....moe....zon schijnt wel. Misschien dan toch een wandelingetje maar het liefst plof ik op de bank. De dag is nog maar voor de helft om maar vind het nu al een emotionele rollercoaster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen... kan nog net...

 

Fijn Koh, dat je meedoet!

 

 

Hier ligt nog steeds sneeuw en ik ga zo wandelen met een vriendin. De :sun:  schijnt bovendien!

R op de chat. Dag kan al niet meer stuk! :)

 

SBS: er zijn in het verleden best vaak vreemde dingen op het forum gebeurd. Niet leuk :(

Maar mensen mogen best anders denken... het uitspreken is weer wat anders. Er naar handelen is ook niet okee.

 

Niet dat ik zo denk hoor!!!

*

 

alle liefs vandaag, ik moet me haasten!

niet mee eens Smart

ik kan dingen begrijpen,

ik kan er compassie mee hebben

maar ik hoef *

niet te tolereren

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, middag,

 

Dagpact 

Quinn
Lars
Momentum 
Meya
Nadia
leila
kohtje
Spirit
Sita
 
Met een heerlijke lange wandeling met hond-lief de week goed begonnen. Genoten van het in de natuur zijn, de rust, de geluiden van vogels. 
 
Wat hier soms gebeurt, gaat mijn begrip voor een groot deel te boven. Ik begrijp ook écht niet waarom sommige dingen en mensen worden toegelaten en andere dingen niet. Ik heb al een tijdje geleden gekozen sommigen niet meer te lezen en dat scheelt mij irritatie en onbegrip. Uit de reacties te lezen was het weer eens niet misselijk. En dat vind ik wel érg jammer, opzettelijk kwetsend en zo vreselijk onnodig.
 
En dan lees ik graag alle wél steunende reacties, helpende verhalen en de virtuele knuffels.
Hier een van mij voor iedereen die het nu nodig heeft.
 
Ik wens iedereen een positieve dag!
Liefs Sita
bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Zelf heb ik het dagpact tot nu toe één keer gebruikt als extra veiligheidsmaatregel op een dag dat ik wist extra risico te gaan lopen. In de begintijd deed ik het bewust niet omdat het bij mij contraproductief werkte om steeds aan het niet-drinken herinnerd te worden......

 

beste/lieve bob,

 

inderdaad, ieder gaat op z'n eigen manier met een pact/afspraak om.

in mijn geval is het niet zo dat ik door mijn afspraak de hele dag door aan niet-drinken herinnerdd wordt.  mijn afspraak is ook

geen extra veiligheidsmaatregel.

ik hoef mezelf, als de gedachten richting drinken zouden gaan, niet qua gedachtengang om te buigen middels mijn afspraak

maar heb er voor mezelf een soort rituele gewoonte van gemaakt om elke nieuwe dag te beginnen met het

middels mijn 12-stappen behandeling geleerde 'gebed om kalmte' en om het in dit gebed gevraagde/gewenste

een kans te geven zal ik mezelf zo onbevangen mogelijk moeten openstellen voor die nieuwe dag.

dat betekent dat ik me er elke ochtend weer even aan moet herinneren om in elk geval vandaag

mezelf toe te staan mezelf te zijn en dat alcohol die weg bij de eerste de beste slok blokkeert voor tenminste de volgende 24 uur.

 

ik word door mijn dagelijkse afspraak (met mezelf) niet zozeer herinnerd aan niet-drinken als wel aan nuchter zijn en blijven.

lijkt hetzelfde, werkt voor mij makkelijker en beter.

 

ps, nog even voor de vol  ledig   heid:

 

geef me de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen

              de moed om te veranderen wat ik kan veranderen

         en de wijsheid om tussen deze twee het verschil te weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben degeen die mij ooit naar m'n eeste meeting 'stuurde' ook nog altijd erg dankbaar.

ook dat ie zei, nadat ik m'n eerste na-meeting maar niks vond, dat ik niet op MIJN oordeel over slechts één

meeting moest afgaan maar minstens vijf keer zou moeten gaan en er meerdere zou moeten bezoeken.

 

ik ben niet in één dag verslaafd geraakt, (het zoeken naar) de weg van herstel heeft ook tijd nodig.

ik dacht altijd dat ik iets niets vond omdat het niet werkte. soort van voldongen feit.

nu denk ik dat iets niet werkt omdat ik iets niets vind. daar kan ik me dan overheen zetten.

zo laat ik potentiële kansen niet meer direct schieten.

 

 

(zo'n e met puntjes erop is een hele 'klus'.. moet ik links 'shift' indrukken en met met rechter wiebelhand de trema proberen te raken...

haakjes openen en sluiten zelfde verhaal.) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna 3 uur geslapen vanmiddag. Ben er weer en vind mezelf weer een stuk aardiger. Rust kennelijk nog steeds nodig.

Schaatsen slijpen heb ik bij een outdoor winkel laten doen Vol. 5 Euro per paar. Viel me erg mee.

Over die NA en AA Ik heb al 1 groep uitgepikt om morgen eens gaan te proberen. Heb ook berichten gestuurd naar mobiele nummers wat op de site stond.maar tot nu toe geen reactie. Mijn vraag is of ik er gewoon heen kan mamelijk. Of moet ik toch eerst met iemand contact hebben gehad. Weet iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij aa komt het naar mijn ervaring veel voor dat ze van te voren willen dat je telefonisch contact met ze opneemt.

bij na ben je, bij mijn weten en naar mijn ervaring, altijd welkom om zo 'aan te schuiven'. wel kan het verstandig zijn

om, als je ergens voor het eerst heen gaat, voor de zekerheid even te bellen of de betreffende meeting wel doorgaat

en zelfs of om er achter te komen of ie nog bestaat.

de lijsten met meetings worden door vrijwilligers (en ook nog eens verslaafden) bijgehouden zodat het kan voorkomen

dat ze niet meer helemaal 'up to date' zijn..

 

proberen, singbluesilver... gewoon doen :excl::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...