Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.

Lika

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het laatste van wat je schrijft heel belangrijk is @Lika  Er is geen goed en geen fout antwoord. Je doet het zelf goed of fout elke dag weer. Met jij bedoel ik natuurlijk jullie want een relatie “doe” je samen. Minder piekeren en meer om elkaar denken. 

Dit schrijf ik net zo veel tegen mezelf als tegen jou/jullie. Ik herken veel van wat je schrijft behalve dan dat er geen derde persoon in het spel is hier (godzijdank)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Ik denk.....'

En dat het dan allemaal moet kloppen...hele redeneringen in het hoofd.Compleet met beren, maar ook met fantastische ideale situaties. Ja, verhaal.

Hou het klein, simpel en nu. 

Hoe dat precies moet weet ik ook niet, behalve mf en zo...het is ook een soort van beslissen...keuze maken. En als dan die gedachte machine weer op hol slaat met ratio toch bekijken, wat is hier nou waar van...wat zit eronder etc.? Ook in mijn relatie. Mij helpt het. Zou ik beter af zijn zonder? Misschien...dat zal ik nooit weten. Want ik kies voor met. En voor nu helpt mij dat ook om mijn aandeel daarvan aan te pakken. En hij het zijne...en wij samen.  Door erover te praten, maar juist ook door te doen. Samen op stap, aandacht voor elkaar..hele kleine, dagelijkse dingen. Compassie en Communicatie.

Ingewikkeld? Ja, soms heel erg. Maar soms ook heel simpel..vooral op de momenten dat ik meer in mijn lijf en minder in mijn hoofd ben. En dat kan ik alleen maar zelf.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ennuh...ik ben nog steeds zoekende hoor..alles of niets...de onrust.

Nog steeds gesprekken met psych net of het niets opleverd maar stap voor stap kom ik verder.

Waar ik vandaan kom en waar ik nu sta is een wereld van verschil ook al zegd mijn gevoel vaak anders.

De hardheid naar mijzelf toe heeft mij veel opgeleverd maar ja het gevoel wil er ook graag wezen.

Pff de onderlinge strijd die ook weer waardevol blijkt telkens.

Succes :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Hut! Dank allen.

Ik voel me niet hopeloos, hulpeloos of vervelend. Niet meer!! Dat is zo fijn. 

Wat betreft de liefde. Er is misschien niet echt een derde. Ik zie hem niet, ben niet de hele dag aan het appen, zeg goedemorgen/ goedeavond. En soms praten we even. Via de app. Ik vraag niets. Hij niets. Dus ach... er is gewoon een dierbaar iemand die me mooie dingen heeft laten zien. Als ik mijn verhalen erop loslaat kan ik er heel wat van maken. Als ik dat niet doe niet. Ik weet het niet.

Relatie met man is liefdevol. Ook daarin heeeeeel voorzichtig een richting op bewegend.

Ik kies er voor om heel langzaam te voelen en te bewegen ipv afkappen of erin meegaan. Bewust zijn. In alles. Dat is wat ik nu kan. Anders doe ik mezelf onrecht en anderen onnodig pijn.

En heel langzaam beweeg ik in een voor mij juiste richting. Daarop mag ik nu vertrouwen. Dood en doodeng. En die kan ik dan uitleggen. En dan doe ik anderen en mezelf wellicht helemaal geen pijn. 

Ik zorg er in ieder geval voor dat we met het gezin leuke dingen doen. Uitstapjes, vakantie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven Lika, en ik geloof dat ik het begrijp..voel...

Liefdevol, bewegen, bewustzijn, voelen en vertrouwen.

Wat wil je nog meer? Dit dus. Speaking for myself. Ja, doodeng en zeer oncomfortabel. En toch...waar ben je bang voor? Waar ben ik bang voor? 

Ik lees je boek op de e-reader omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen:D En tegelijk weet ik, nee Thee, je hoeft niet nog meer te lezen en te weten. Doe het maar. Vertrouw maar. Op liefde, op jezelf.....op het leven, wat het ook brengt.  En als ik het even niet vertrouw, zelfs dan kan ik  vertrouwen (oe...wat zeg ik nou?) 

Mijn glas was altijd half leeg, het gras  bij de buren groener,  mijn keuze altijd de foute...al het onbereikbare mooi en het doel.  Ik zie nu hoe ik mezelf daarmee tekort heb gedaan. Onnodig.  Verheerlijken van onmogelijke  soms romantische, irreële situaties. Pfff, kan het niet zo goed uitleggen. 'Groots en meeslepend?'  Als ik kijk naar mijn meiden zie ik hoe het ook kan.  En weet ik dat ik dat dus ook in mij heb. Vertrouwen in het leven. Wat dat dan ook is. 

Ja, dat is voor mij volwassen worden. Zelf durven doen. Eng, doodeng...tegelijk spannend en nieuwsgierig. Laat de nieuwsgierigheid maar groeien. Beter laat dan nooit :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is waar @kruidenthee67. Dank! Als je de knop ‘nieuwsgierig’ aanzet, gaat er een wereld open. Daar zit de truc.

oh... en dat boek is geen zelfhulpboek hoor. Maar gewoon heel mooi en voor de ervaringsdeskundige wellicht een autobiografie waaraan we gemakkelijk refereren:-)

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi jullie zo te lezen meiden,
hier andere omstandigheden, andere afloop (t loopt nog nog steeds niet af☺)
zelfde emo's, twijfels, gevoelens, levensvragen.
En Lika, een leven kent pijn, of een ander of jezelf het veroorzaakt, of andere omstandigheden,

pijn hoort kennelijk bij het leven. Misschien zit daar nog een valkuil/illusie bij je? Je lijkt zo bang te kwetsen soms in je schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken ook veel in jullie geschrijf hierboven. Ik vind zowel mezelf vol als leeg voelen lastig. Moeite met in het moment te blijven.

Het schiet nogal heen en weer bij mij de laatste weken en dat maakt me onzeker en wat labiel. Ik lijk de grenzen daarin niet goed te voelen en ben regelmatig paniekvoetbal aan het bedrijven. En dan opeens weer rust en een soort gevoel van balans, maar ik kan het steeds niet bij me houden. Ben net een klein kind zou nu en dan, en verval dan in zelfverwijten. Mezelf een schop onder mijn kont geven lukt dan niet.

Lika ik vind dat je jezelf mooi de maat neemt maar ook wel wat heel streng soms (moet ik zeggen). In ieder geval ben je aan het onderzoeken en in beweging. Mooi om te volgen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit ‘De Ontwenning’. Altijd als ik in die tijd tegen iemand over iets anders praatte dan over drinken, voelde het alsof ik loog. Deze zin en meer, maar vooral deze. Zo was het. Het was er altijd en overal. Dat realiseer ik me nu pas. Hoe diep doordrenkt het leven met was en hoe het niet te begrijpen is voor anderen als het niet zo is.

De gedachte aan, de schaamte over, het verbergen van, het verlangen naar, de opluchting als, en het bedrog erna. 

Hoe is het nu?

Mijn leven is zo oneindig veel beter, zo oneindig veel. Niet gemakkelijker, maar er zit diepte in, glans. Dingen zijn gewoon soms. Ik ben gewoon soms. En steeds vaker is dat al genoeg. Ik begrijp er niets van dat ik leven zo moeilijk dacht te vinden. Het valt me nu best mee. Gek is dat. Ik begrijp de moeilijkheid steeds minder. 

Er is rommel, je ruimt op. Of niet. Hou je rommel. Ik ben de geboren rommelkont, maar heb er steeds minder zin in. Ik ga ruimen. Opruimen. Uitruimen. Ruimte maken. Gewoon voor mezelf. Zie er erg tegenop. Word er altijd boos van. Alsof een ander mijn rommel heeft gemaakt, dat heb je in een gezin. Maar het grootste deel ben ik gewoon zelf. Stukje bij beetje voor mezelf aan de slag. Kijken hoe het gaat. Of ik dat opbreng. Hoop het.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dat boek ook zeker lezen. Eerst nog wat van mijn stapeltje lezen. Boeken gaan in stapeltjes bij mij ( ook dat een beetje grenzeloos). Mooi wat je schrijft. Andersom durf ik nu af en toe wat rommel te laten liggen. Juist altijd aan het ruimen. Moeten  Ruimen. En nu even niet. Soms de boel de boel durven laten. Eigenlijk om vergelijkbare redenen. Wat grappig he? Jij bent al verl verder, maar daarom des t mooier wat ik lees, wat het kan worden enz. Dat zware eraf enzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-7-2018 om 10:57 zei huttula:

Als je het anders had gekund op dat moment had je het wel anders gedaan.

Neem jezelf niet zo kwalijk en wees lief voor jezelf.(ook dat is geen makkelijke)

:rose:

Dat vind ik mooi en zo waar. Als je het anders had gekund op dat moment... zo is het ook. Beetje mildheid naar jezelf toe is helpend, merk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker. Dat voel ik ook wel hoor. Moet mezelf er alleen af en toe even aan herinneren. En daar helpt dit forum gelukkig ook bij. De Ontwenning, dat boek,  geeft mij ook ontelbare inzichten. Over hoezeer we dachten iets nodig te hebben om het leven aan te kunnen. Daarom ben ik zo ontzettend dankbaar te merken dat het leven ook maar het leven is en dat ik dat wel aan kan. Gewoon zelf. Ik doe het al! 

Ik kan niet beschrijven hoe groot dat voor mij is. Een doodgewoon meisje was ik. Alleen bang om te leven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Likavraagje: je hebt mijn interesse zeker gewekt voor het boek " Ontwenning" . Ik heb ( hier op t forum) een lovende recensie gelezen en verder jouw entousiaste berichtjes over het boek. Bij bol e.d. Staan geen recensies of reviews. Wil of kun jij iets meer over de inhoud vertellen. Zijn het vooral ervaringsverhalen? Of? Ik ben toch wel erg benieuwd. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een autobiografie. Het verhaal van de schrijfster (geb. 1985) waarin ze ook veel schrijft over ervaringen van beroemdheden. In het boek beschrijft ze de periode van gaan drinken naar haar stap naar de AA. Daar ben ik nu. Op de helft. Dus hier stokt mijn verhaal.

Ik ben onder de indruk van haar manier van schrijven. Haar gedachten raken mij. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Lika ik ben om. :D. Ik bespeur veel " leeshonger" bij mij over het onderwerp. En ik geloof dat dat eigenlijk ook wel mag van mezelf. Ook die onmatigheid zit er ook wel een tikje achter. Dat ook. Maa de leeshonger op zich kan geen kwaad en brengt me nu ook veel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...