Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

Twee weken gisteren. Yes! Gisteravond wel moeilijk moment. Rugpijn, eten mislukte, ontzettend raar geirriteerd, boos, wanhopig, nog meer rugpijn, huilen, bah! Stampvoetend klein kind.

Volgens mij wat er dan eigenlijk gebeurt is dat ik te veel over mijn grens ben gegaan die dag. Zit niet voor niets thuis. En er lukt mij gewoon zeer weinig op een dag deze periode. Was 's ochtends mee met oudste op uitstapje van school, boodschappen, hond, kinderen halen, en toen dacht ik koken voor ouders en onszelf. En nog even granola maken intussen. Kijk. Dat lukt dus nu niet. Rugpijn. Had ik al verteld? Rugpijn.

Dom genoeg bedacht ik me pas aan het einde van de dag dat ik paracetamol kon nemen,

Maar ik verander dan al kokend en doend in een heel vervelend, bozig, huilerig mens. Bleh. En ontzettende trek. Echt. Niet gedaan. Maar nog bozer. Bleh, bleh en nog eens bleh. Dat is eruit. Granola weggegooid. Eerste portie eten mislukt en manlief was zo lief om nieuwe zuurkool te halen. Tweede portie ok.

Deze week hoop ik bovenstaand punt niet te bereiken. Voor mijn gezin en voor mijzelf ben ik dan onmogelijk. Kindser dan de kinderen ofzo. En droog houden wordt dan een wel erg grote uitdaging,

Ik las een bericht van LadyJane onlangs. Stond ergens en ging over tegenvallers stapelen. Dat doe ik dan soms samen met het moeten lijstje. Dat kan ik anders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 weken vandaag. Voel me helemaal onzeker door niet weten wat ik moet met werk. Ga maar dagboekje kopen voor mezelf. Opschrijven van alle twijfels in mijn hoofd. Nieuwe baan voelt als een fuik waar ik in terecht ben gekomen. Heb er ook nog nauwelijks in gewerkt en burn out. Dat dankzij jarenlang verkeerde prioriteiten voor mezelf. Namelijk bij werk ipv bij gezin. En een ontspanning door de A....Ben even radeloos.

Nauwelijks geslapen. Ga maar naar zwembad. Ik houd vol.

Niet drinken valt meestal wel mee. Maar ik zit nu voor mijn gevoel niet in de 'echte' wereld. Zit ziek thuis. Roken en drinken hangen samen met spanning op het werk. Zijn verdiende ontspanningsmomenten. Zogenaamd. Roken tijdens werk. Alcohol daarna. Dus dat overziend: hoe graag ik wellicht ook terug wil naar oude baan. Is dat slim? Misschien juist wel. Leren er op een gezonde manier doorheen te gaan en niet weglopen? Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weet het niet. Weet ook niet wat er kan. Ik kan wel zaken willen, maar zijn er wel mogelijkheden. Wil aan de andere kant nooit meer werken, maar ja. Geld. Wil het ook wel.

Ben erg in verwarring. Voel me heel labiel. Zeurpiet. Niet erg. Hoort er misschien bij. Nog te vroeg om over te denken?

Ik moet bij de les blijven dit weekend. Alcohol voegt niets toe. Helemaal niets. Juist nu is het belangrijk mijn kop erbij te houden en energie op te doen voor duurzaam herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog Lika, de alcohol houdt je burn out in stand,

zo die niet al de oorzaak zelf is. Drank gebruiken om dingen

uit de weg te gaan doen we vaak jaren en jaren.

Je bent vast uit je vorige werk ook niet voor niets vertrokken.                                           1667-500x500.jpg

Ik durf je bijna te garanderen dat als de drank uit je systeem is

je elke baan aankunt. En als het dan alsnog niks is, ben je sterk

genoeg om de baan te vinden die wel dan bij je past.

Er zitten hier veel ervaringsdeskundigen die er zo aan toe waren,

ik ben daar een goed/slecht voorbeeld van. Dit kun jij, heb vertrouwen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar Lika de verwarring vooral. Ik kan je alleen maar hetzelfde advies geven wat ik en anderen ook aan mezelf geven: eerst herstellen dan bedenken hoe en wat verder met je baan. Probeer dat niet nu te willen beslissen. Ik weet dat dat erg moeilijk is. Gaat over zekerheden enzo. Je gaat nu ook dingen aan vanuit je nieuwe ik namelijk de nuchtere. Dat is nieuw en ook moeilijk en wankel. Maar je hebt de kracht om niet te willen drinken al laten zien. Dat gedoe met je werk komt ook wel goed. Maar dat hoeft niet nu. Lekker zwemmen. Lekker per dag bekijken en werk pas na de feestdagen weer aan denken!

Zet 'm op meid!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika,

Wil even laten weten dat ik met je meeleef en hoop zo voor jou dat je er door komt.

Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt door te stoppen met alcohol en ook nog van baan te veranderen

en hier toon je je kracht mee en ooit terug kijkend zal het je een heerlijk gevoel geven,tenminste bij

mij is de beloning dat ik minder moe ben en alles wat me gebeurt nu veel beter aan kan.

Over 7dagen is het 4maanden geledendat ik ben gestopt en ga me steeds lekkerder voelen.

En natuurlijk heb ik ook mijn strijd maar elke ochtend het gevoel:

Yes toch weer gelukt om niet te drinken!

Heel verhaal van mij om te laten weten dat ik met je meeleef,haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika,

 

dank voor het delen van je verhaal, ik herken er heel veel in, de strijd, het enge, het boze kind, etc. Maar het is zo de moeite waard om het door te maken, en gun je zelf ook de tijd!!

Dit heeft echt tijd nodig, je hebt jarenlang iets afgebroken en dat is niet zo maar even hersteld, en je bent zo ontzettend op de goede weg, heb je verder hulp of een praatgroep?

 

Ik ben reuze trots op je hoe je nu bezig bent en word er heel erg blij van.

 

You go girl!!!

 

Liever groet

Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zwiebel deze week van me prima voelen, naar helemaal niets en minder. Vandaag helemaal niets en minder, gisteren ok. Verwacht ik (te) veel van mezelf nu? Twee wasjes draaien, boodschappen doen en hond uitlaten is ongeveer het maximale momenteel. Tenminste: wil ik niet totaal ontploffen. Zo boos! Zo stampvoetend. Erg grappig om te zien waarschijnlijk. Kan er ook om lachen achteraf. Maarwil me niet daaraan overgeven. Zeker niet voor de kinderen.

Dus: als ik me wil houden aan 'de boosloze dagen' , dan moet ik me heel erg beperken en wel dingen doen waar ik iets uit haal. Helaas voor mezelf betekent dit: nuttige huishoudelijke zaken. Daarna ontspanning...

Codepency verhaal slaat aan. Moet daar waarschijnlijk eens goed naar kijken. Weet sowieso niet wat ik met mezelf aan moet. Dat andere werk. Ik wil niet gerug. Wel naar oude, maar dat kan niet. Dom gedaan! Ben weggelopen voor iets dat ik uit had moeten zoeken. Wil helemaal niet werken. Zelfde riedel. Hulp bij nodig.

Wel zin gehad om er maar eentje of twee te drinken. Gewoon. Uit bozigheid, het zal wel, even uit en gezelligheid. Ja, ja. Tomatensap, tomatensap, thee, tomatengroentesap, water, tonic.

En: koekjes en chocolade. Er was al zoveel van mij. Nu nog meer. Nou ja.

Aan de andere kant. Op de prima dagen. Erg gelachen met mijn dochter. Heel erg. Een heel leuk mens heb ik gemaakt als zeg ik het zelf:-) leuk om te zien hoe de humor zich ontwikkelt. Zij heeft precies mijn humor kom ik achter. Dus we kunnen opeens schaterlachend fietsen. Bevrijdend.

De kinderen vinden mij geweldig. Of zeggen ze dat maar omdat ze me zielig vinden....In ieder geval. Er wordt wat afgeknuffeld hier. Als ik het tenminste boosloos heb gehouden en als de puberteit niet de boventoon voert. Best vaak dus.

Edit/update: ik roep net: 'iemand nog een zoen nodig?' Ik hoor terug:'nee' en 'niet perse'. Hoogmoed komt voor de val Lika...

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wiebelen of zwiebelen dat is het. Heen en weer geslingerd worden tussen goede en waardeloze dagen. Tussen leuke ervaringen en harde noten die uiteindelijk gekraakt moeten worden maar niet allemaal in 1x. Ook jij stapje voor stapje Lika! Het zijn soms uitersten en je beschrijft dat heel helder kort en bondig! Ik Hou daar van. Heerlijk dat je zo van je gezin geniet. Jullie ook een hele fijne vakantie. Pluk de dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...