Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

Je komt niet zomaar terecht waar je naartoe wil. Er is een heel ingewikkeld systeem van matchen. Eerst je lotnummers met de eerste school van keuze, dan de tweede etc. Het kan dus voorkomen dat je pas een plek krijgt op de vierde of vijfde school.... dus de volgorde is erg belangrijk. Aan de andere kant: hoe beoordeel je een school nou weer aan de hand van een uurtje open dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee het is echt een ingewikkeld systeem. En dat terwijl ze de loting studies in HBO etc hebben afgeschaft doen ze dat bij jullie gewoon al in het voortgezet.

En ja een school beoordelen in een uurtje is lastig. Maar toch hadden onze beide dochters er wel wat aan. Ik dacht dat mijn jongste bij een bepaalde school zou passen wij, onder andere, ook daarheen. Ze liep er rond en zei aan het eind van de avond: nee hier zie ik mezelf niet rondlopen. Op een andere school zei ze ja hier wil ik wel heen. Dat voelde wel goed. En tja waar het nu aan heeft gelegen geen idee. Indruk is kennelijk toch belangrijk. Dus gewoon vanmiddag met je dochter maar een eerste indruk op gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook meer naar de positieve reacties van mijn kinderen moeten luisteren. Gisteren in mijn dip zei ik dat ik het leuker vond toen ik nog dronk. Mijn oudste meteen: nou ik niet!. Waardevol die reacties van die dochters van ons. Je hebt gelijk lika: dat is belangrijk en daar doen we het voor. En daar mogen we of moeten we eigenlijk wat meer bij stil staan.

Lang leve typen via de mobiel en de autocorrectie

bewerkt door Singbluesilver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En afgelopen vrijdag was het 8 weken. Yes!

Bij de psych uitgesproken dat het mij verbaast dat ze niets vroegen over verslavingen. Antwoord: zou dat moeten dan? Ik heb zelf verteld hoe het zit en dat het voor mij NU niet meer nodig is ernaar te vragen. Nee. Maar dat ik wel heel blij ben dat ik nooit iets anders dan drank en sigaretten heb geprobeerd.

Het is nog steeds de intake waar ik mee bezig ben. We kwamen erop dat ik het lang heb volgehouden. En nu gewoon totaal door mijn hoeven ben gegaan. Dat ik alles zelf maar zit op te lossen. Hulp mag vragen. Nooit gedaan.drank en sigaretten als 'zelfmedicatie'.

Ontstellende ervaring: met die aandacht zo op mij gericht en het praten over mij ( meestal weet ik het zo te draaien dat ik van alles over de tegenpartij te weten kom;-) raak ik blijkbaar zo van de kaart dat ik letterlijk naar adem zit te happen en duizelig word.

Ik zie het als een kans. En misschien als een geschenk. Dat ik dat laatste al kan ervaren is door wat ik direct terugkrijg van vooral mijn oudste dochter. Deze periode hier zo thuis voor mij heeft ons als veel gegeven. Hoop dat ik haar niet onterecht belast. Daar ben ik wel bang voor.

Ik heb me waarschijnlijk jaren sterker voorgedaan dan ik eigenlijk ben. Maar wie ben ik dan? Wie ben ik dan? Dat ga ik onderzoeken.

Het forum heeft ervoor gezorgd dat ik zover ben. Ik mag al die gedachten hebben. Ik mag me ( alleen als IK dat wil) uitspreken over mijn niet meer drinken. Ik bereid me voor op een. Lastige situatie. Ik doe het zelf, maar niet alleen. En er schrijven zoveel wijze mensen hier.

Lika is ready for take off;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het allerbeste met het vervolg van de toch best goed begonnen periode van zowel nuchterheid als herstel.

 

Er komen vast nog best veel stemmingswisselingen, maar dat hoort er allemaal bij. Het leven hoeft niet alleen maar gladjes te verlopen, als het maar beheersbaar blijft. 

 

Ik heb zojuist nog eens je hele draad in grote lijnen doorgenomen. Er lijkt zich nu echt een omslag ten goede af te tekenen, is mijn voorzichtige conclusie. Of zoals je het zelf uitdrukte: ready for takeoff.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Lika wat klink je sterk en krachtig. Echt mooi om te lezen. Jou eigen proces en ondanks dat het moeilijk is ga je het aan en heb je volledig het heft in handen. You go Girl! En wat ik het meest fijn vindt is dat het klinkt dat je dat nu zelf ook zo gaat voelen, die kracht. Meid wat ongelofelijk mooi! Ga maar lekker verder met die ontdekkingstocht naar je zelf. Jij kan dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lars, ik voel me helemaal voornaam dat je zomaar naar mijn draadje komt. Dat vind ik fijn. Dank je.

Ik heb vandaag de indicatie voor mijn traject ivm burn-out. Dat vind ik erg spannend. Voel ook weerstand omdat 'ze' me gaan beoordelen. En betekenen ook weer richting weer werken gaan denken. Die gedachte alleen al! Maar dan ga ik te hard, dat weet ik. Moet ik leren. Laat straks nog wel weten hoe het was.

drink nu vaak 's avonds alcoholvrij bier. 1 of 2 voor het eten. Weet niet of dat erg is? Voelt ok. Geen zin in meer. Andere dingen vind ik vaak zoet, maar het hangt een beetje van mijn bui af. En ik drink al sloten thee en koffie ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes straks met je gesprek. Heel benieuwd.

He en wat je drinkt bepaal je natuurlijk helemaal zelf. Ik vind het ook nog zoeken naar wat nu echt lekker is. Houd het vaak op water of Appelsap. Alcoholvrij bier werkt bij mij niet goed. Krijg alsnog de neiging om te gaan 'hijsen'. En dat voelt niet fijn na heel veel van die flesjes. Je moet ook even opletten of er echt geen alcohol in zit. Vaak zit er toch nog wel wat alcohol in. Maar zoals ik al zei je moet zelf bepalen niks is goed of fout. Doen wat bij jou past. Smaak en wat nu wel of niet een trigger is is heel persoonlijk merk ik wel.

Zet 'm op vandaag en laat even horen wat het plan is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lika, ik ben vrij nieuw hier op het forum en probeer een beetje bij te lezen. Zat zojuist jou verhaal te lezen en wat mij direct opviel was onderstaande;

 

Ik heb me waarschijnlijk jaren sterker voorgedaan dan ik eigenlijk ben. Maar wie ben ik dan? Wie ben ik dan? Dat ga ik onderzoeken.

Dat komt mij zo bekend voor. Altijd maar je goed voor doen!

 

Volgens mij ben jij  inmiddels heel erg op de goede weg, Volhouden dus! Je kan het. Het is inderdaad erg fijn om hier zo veel herkenning en steun te vinden!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij wanhoopje na het lezen van al je verhalen in dit topic. Herken er veel van! Zelf vorig jaar mijn 2de burn out gehad, beide keren ook in therapie geweest en de laatste keer kwam daar mijn alchohol ook aan bod, echter door medicatie (anti-depressiva) ben ik toen enkele weken niet tot amper gaan drinken, Ik heb het daarna nooit meer echt bespreekbaar gemaakt bij de therapie, ook uit schaamte en omdat 2016 een hecktisch jaar was. 

 

Je doet het in ieder geval super, ga zo door! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...