Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

Vandaag realiseerde ik me een prachtig praktisch en concreet voorbeeld van "accepteren wat ís waardoor er ruimte ontstaat voor meer". 

Al weken ongesteld na maanden niet. Al weken aanhef prutsen met resterende maandverbandjes of stukjes wc-papier die ik vind want "dit zijn de laatste loodjes morgen Is t ws klaar". Of zoiets. Al 4 weken. Geknoei, gebaal ook iedere ochtend. Kortom, hoop rommel, ook in mijn hoofd. 

Nu gewoon (!!) tampons gekocht. Megapak ook. En bij me ook.  Klaar. Ik ben gewoon (!) ongesteld. Kop Is weer leeg.

Misschien maar een stom voorbeeld maar t Is er wel eentje. Ik plaats m hier omdat ie volgens mij hier goed past. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-8-2017 om 07:39 zei Etty:

Hai Lika,

Mijn cyclus is ook van invloed op hoe stabiel ik me voel.  Ben ook 1 á 2 dagen heel moe voor mijn menstruatie.  Die dagen moet ik niet nog even iets gaan uitpraten wat me dwars zit:)

In de communicatie met mijn partner heb ik veel aan de methode geweldloze communicatie van Marshall Rosenberg.  Gaat helemaal over 'meeting each others needs'. Je  eigen behoeften uiten op een manier waardoor de ander zich gerespecteerd voelt en het niet als een verwijt hoort, en de behoefte van de ander leren ontdekken achter het verwijt dat hij maakt.    

Knuffel,

Heel herkenbaar, maar dat laatste stukje doet me denken aan; als hij maar gelukkig is; jij uit je behoeften op een manier dat hij zich gerespecteerd voelt en je leert de behoeften vd ander ontdekken achter het verwijt dat hij maakt (kennelijk mag hij wel anders communiceren), dubbel hard werken weer voor de vrouwen die toch al vaak voor 2 denken en willen praten.;) (snap wel hoe je t bedoelt hoor♥)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jopie, past hier zeker.

En Lady Jane, ook interessante manier van bekijken.

Ik ga even helemaal niet lekker. Ga alle (paniek) kanten op. Vreselijk. Zie tig oplossingen en weet dan niet wat de juiste is en ,en, en....

ok. Wat er in ieder geval gebeurt, ik neem mijn gedachten te serieus.

nu rust. Wijze man heb ik... zit ik maar druk te doen naast hem in de auto, sorry te zeggen etc, zegt hij: ' ach joh, dit gaat toch ook weer voorbij?' En zo is het.

En met het gezin in een klein huisje is ook zoeken. Zo is het ook. 

Met momenten van paniek en boosheid etc en momenten van geluk. Dat ook.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Smart. Golfslagen is wel een goed woord. Het is alsof ik opeens overkook. Acuut staat mijn wereld in brand en is er woede ( veel) en paniek. Ik zou het zelf fijn vinden als de 'opeensheid der dingen' af zou nemen. Veel golven zijn er. Hele sterke. 

Ik voel me dan later beschaamd en toch vol met schuld. Verpest ik de vakantie van mijn man, kinderen? Voor hen is het ook best ingewikkeld met mij op dit moment.  Of zoals mijn man zei: '

het kabbelt niet...'

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de zee (en de natuur) kabbelt ook soms niet en soms wel

gisteren heerlijk levendig gevoeld in de wilde golven, bodysurfen en me kind gevoeld,
soms drijven op de kalme of kabbelende zee geeft herstel van dat eerste weer, en zo heeft alles zijn/haar nut.
hoezo saai, een leven zonder alcohol?   :heart:  in het geheel is er evenwicht Lika, ook bij jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lika, pittig hoor! Ik herken een aantal dingen. Het kan best zo zijn dat het nu pittig met je is. Dat ervaar ik soms ook zo in mijn gezin. Ik trek me veel meer terug en heb tijd nodig denken, therapie, en leven zonder verdoving een plaats te geven. Ben ik er dan soms minder voor mijn gezin? Ja. Ik herinner mezelf eraan dat het hiervoor toen ik dronk erger was. Dat dit investeren is in de toekomst, de lange termijn. En ja dat kost wat. Ik hou me vast aan de hoop en mijn geloof dat het écht beter word. Niet in de zin van krampachtig vasthouden aan. Ook niet in de zin dat het ideaal wordt. Gewoon in de zin van dat ik het goed doe en dat dit de enige manier is.

(((Lika)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, dank je Sita! En we wonen nu natuurlijk ook even op 37 vierkante meter in vakantiehuisje met zijn viertjes. 

Vandaag 0 verwachtingen van mezelf. Dat hielp. Normaal gesproken ben ik degene die plannen maakt en uitjes bedenkt. Niet gedaan. Gewoon niet. Kinderen op de ipad? Laat maar even een dag. Ik was mijn eigen gedoe beu.

Ongesteld geworden, dus dat zal de scherpte er wel even afhalen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sterkte-jolly-good-lieveheersbeestje-ste

"op 37 vierkante meter in vakantiehuisje met zijn viertjes" vind ik ook wel érg heftig!!!!! Training voor gevorderden of zo.

Wat Etty schrijft over geweldloze communicatie, spreekt mij erg aan. maar dan inderdaad wel allebei!!! Ik vind het trouwens verdraait moeilijk, ik heb een cursus gevolgd, ooit. Moet nodig op herhaling.

En die hormonen!!!! Praat me er niet van. (zal ik dus ook maar niet doen ;))

En ja lieve Like, laat maar even.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen alcohol gerelateerde dingen. Ben gewoon vreselijk verliefd. Niet normaal. 

Weet niet wat ik moet doen. Ik geloof dat ik wat uit te zoeken heb. Nou heb ik dit nog nooit bij de hand gehad. 

Zal jullie niet meenemen in alle details, maar ben even bezig dus...

Niets voor mij dit.

Moraal van dit verhaal.... zonder alcohol komen alle gevoelens nogal binnen. 

bewerkt door Lika
Less is more
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...