Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.

Lika

Aanbevolen berichten

"Voelt alsof ik elk moment in huilen uit kan barsten en ik wil het liefst in bed blijven liggen dat voelt ook niet goed, maar als ik wel dingen doe is het ook niet goed. AAARGGGGHHHHH,"

Zo herkenbaar, zo vervelend!!!!!!!!

En dan Kohtje: "verduren, verdragen... alles geht vorbei."  

Zo waar, maar zo vaak voelt het alsof HET (wat "het" ook is) NOOIT voorbij gaat.

Ook zo herkenbaar en opnieuw zo vervelend/akelig.

En toch: ruim 10 weken.  :)  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........... maar zo vaak voelt het alsof HET (wat "het" ook is) NOOIT voorbij gaat.

jannigje, ik wil dit gevoel, en ik ken het, niet bagatelliseren, het voelt inderdaad of het nooit voorbij gaat, en het is verschrikkelijk....

maar tóch.. en je wéét het... ook dit gevoel gaat voorbij  :sun::rose::sun::rose::sun:

en toch ruim 10 weken.. zie je, die zijn óók voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het soms.ja. Je verstand kan zich bijna niet hoorbaar maken, nu eerst 'Vrij' uitlezen. Ik miet niet alles geloven wat ik denk.

Denk ook na over introductieworkshop van the Work van Byron Katie. En traject dat ik in ga, moet ook geen stapeling worden. Wel een soort logische doorgaande lijn hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam uit op www.living-heart.nl

Er zijn overigens meer trainers gecertificeerd zag ik. Ik ga ook eens op you tube kijken, want ik begrijp er nog niet heel veel van. Wat ik las leek me waardevol. Ik ga me er verder in verdiepen en goed te weten dat jij er veel aan hebt gehad Basta. Kun je iets zeggen over wat met name dan ( in de manier van werken) zonder dat je veel over jezelf kwijt hoeft hoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mwah. Veel frustratie voel ik. En boosheid. Niet erg productieve gevoelens. Ben vaak boos op iedereen die ik tegenkom. Niet altijd hoor. Gefrustreerd over het huishouden dat ik heb gevoerd.

Of ik terug wil naar mijn baan? Ik had een nieuwe baan. Die heb ik eigenlijk nog niet gedaan. Maar het project was zo slecht georganiseerd dat ik denk daar nu niet op korte termijn terug te willen. Mijn oude werk ( daarben ik eigenlijk burn-out in geraakt): daar wil ik wel naartoe terug. Kan niet meer, want er zit nu iemand anders. Maar een andere organisatie zij wel kunnen en dat zou ook goed zijn denk ik. Reden waarom ik terug wil naar mijn oude werk is dat ik daar een grote expertise in heb, en op die manier zou kunnen oefenen metop een andere manier met de dingen omgaan.

Dit is wat ik nu voorlopig denk. Ik moet ervoor waken niet te hard te gaan. Dat gaat mis en heb ik eerder gedaan.( een uitval van een maand ik maart/april, opbouw in oude werk, vakantie en nieuwe baan begin half augustus, september oude werk èn nieuwe, oktober nieuwe baan ( echte start), uitval van baas, en in november totale instorting van mezelf.)

Grootste uitdaging is mezelf niet 'vast' te denken in iets nu en iets te ondernemen tegen de angst, de frustratie en de boosheid. Dat vind ik ingewikkeld genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lika, ik heb op de draad van Eef uitgelegd hoe ik nu met die Byron Katie 'truc' omga. Het is over veel berichten verdeeld, dus ik kan niet quoten.

Het begint op 23 november 2016.

Jij leest nu toch ook 'vrij'? Het komt daarop neer, alleen geeft zij echt een soort methode.

Omdat jij zegt dat je zo boos bent, zou ik dat meteen aanraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Basta. Gelezen,

Ik dacht al dat Vrij dezelfde boodschap uitdraagt. Dit gaat behoorlijk wat oefening vergen, maar ik denk dat ik iets te pakken heb dat de moeite volop waard is te oefenen. Mijn traject met veel gepsycholoog begint volgende week. Deze week neem ik me voor 2 gedachten te gaan kraken. Kijken wat het doet.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lika. Belangrijk is inderdaad heel rustig stapje voor stapje en de tijd nemen zegt de expert Lieselotje met 2 burn outs achter de rug... Ik heb bewust 2x een flinke stap terug gedaan van leidinggevende naar een seniormeewerk positie van een goed lopende eigen zaak naar uit de zaak stappen (eind 2016). Nu dus aan het onderzoeken wat ik wil in het dagelijks leven maar 1 ding is duidelijk voor me dat ik mezelf op nummer 1 moet zetten en niet mijm ambities of mogelijkheden. Je krabbelt er vast wel uit op den duur, liever qua werk op je schouders, langszaam dan snel.

Zit je dus in de ziektewet via je oude werkgever? Zo ja zou je therapeutisch terug moeten kunnen keren op den duur lijkt me?

Die frustraties herken ik wel... Knuffel!

bewerkt door Lieselotje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Lika! Die youtube-filmpjes zijn ook echt leuk om naar te kijken. Van die opstandige pubergrietjes, met nog net één centimetertje bereidwilligheid om hun mening tav hun 'vreselijke' ouders een beetje te herzien. Zo ontroerend.

Of een meisje dat zichzelf te lelijk vindt voor een relatie.

Byron Katie: 'Stel je voor: Er zit een jongen in een discotheek, hij ziet jou binnenkomen en hij denkt: Nope, te lelijk!

Wat vind jij nu, op dit moment, van die jongen?'

'Blind!' roept iemand uit de zaal. Het meisje lacht, ze is oogverblindend mooi als ze lacht.

Byron Katie dringt aan: Wat vind je van die jongen.

'Niet sympathiek.'

'Wil jij dan wel een relatie met hem?'

Enzovoort. Ze danst met die gedachte: ik ben te lelijk voor een relatie, ze draait hem om, kneedt hem, kleurt hem rood of zwart, alles, de gekste dingen. Totdat je weet: Een gedachte stelt niks voor.

Is een leuk spelletje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieselotje, dank voor je vragen. Ja, ik zit in de ziektewet via mijn werkgever en kan terug. Heb daar graag zelf de regie in, maar de kunst is volgens mij voor mij nu, om dat nog even te laten. Even iets minder regie en even iets meer overlaten. Accepteren van keuzes die ik heb gemaakt. De toekomst komt wel. Snel genoeg....

Leren dat ik niet meer hoeft te verdoven als ik ' avonds thuis kom. Mezelf niet meer groter hoef voor te doen dan ik ben. Maar ook niet kleiner. Durf te geloven dat er echt dingen zijn die ik kan. Dat 'nee' zeggen belangrijk is. Ruimte maken om adem te halen. En dat ik niet overal verantwoordelijk voor ben en schuldig aan ben.

Lijkt iets van een opening te komen. Ik begin me voor te kunnen stellen dat ik weer zal kunnen werken. Een 'normaal' leven hebben. Ha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, die boosheid, stampvoeten, frustratie, boos. Ik schrik ervan dat het steeds oppopt. Heb niets om boos over te zijn. Maar als iemand 1 ding 'verkeerd' doet. Nou , dan.... ben snel geïrriteerd ook.

Voor een deel schijnt het hebben van een kort lontje bij een burn-out te horen, wordt daardoor dus veroorzaakt. Een ander deel ligt anders voor mij denk ik. Ik ben één van die personen die niet met boosheid kan omgaan. Ik voel het meestal niet en geef mezelf de schuld. Wil ook niet dat mensen boos zijn. Niet op elkaar en al helemaal niet op mij. Dood- en doodeng. Dan vergaat mijn wereld zo ongeveer. Dat zal van vroeger komen. Heb niets vreselijks meegemaakt hoor, maar enig kind en een vader die errug boos kon zijn. Van alles waarvan ik dacht : dit is goed, dit kan ik doen en dan blijkt dat HELEMAAL niet te kunnen, en waarom? Hij vanuit onmacht. 

Ik heb het nooit geleerd. Geen broers of zussen om te oefenen en door gemarkeerd voorbeeld geen idee wanneer het 'redelijk' is om boos te zijn. Zoiets? In mijn werksituatie heerste de laatste periode heel veel boosheid. Tussen meerdere mensen. Ik zat daar tussenin. Kan daar niets mee. Wil harmonie, dat iedereen elkaar lief heeft. Wil alleen maar dat en weet niet wat ik zelf voel. Ga er gewoon aan onderdoor. Dat denk ik. Zo ongeveer.

bewerkt door Lika
Wat maakt dat nou uit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...