kruidenthee67 Geplaatst 7 december 2016 Rapport Share Geplaatst 7 december 2016 O, wat herkenbaar Lika, evenwicht en balans. De voorwaarde van het nuchter zijn... Wat ben jij goed bezig! Fijn om te lezen en ga lekker zo door! En die kilo's...dat komt ook wel weer. First thing's first. Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 7 december 2016 Rapport Share Geplaatst 7 december 2016 Had het je al gezegd maar ik geniet van je positiviteit. Het brengt een glimlach op mijn gezicht dus lift er graag op mee. En straks samen in de arrenslee op vakantie met ons gezin en een hele arrenslee vol om ons in de positieve flow te houden! Gezellig! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leintje1971 Geplaatst 7 december 2016 Rapport Share Geplaatst 7 december 2016 Poeh lastige tijden Lika maar knap van je dat je zo met jezelf aan de slag gaat terwijl je je al niet goed voelde! Ik steun je ook! En blijf je verhalen lezen, hoop dat we kracht uit elkaar kunnen halen Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2016 Twee weken gisteren. Yes! Gisteravond wel moeilijk moment. Rugpijn, eten mislukte, ontzettend raar geirriteerd, boos, wanhopig, nog meer rugpijn, huilen, bah! Stampvoetend klein kind. Volgens mij wat er dan eigenlijk gebeurt is dat ik te veel over mijn grens ben gegaan die dag. Zit niet voor niets thuis. En er lukt mij gewoon zeer weinig op een dag deze periode. Was 's ochtends mee met oudste op uitstapje van school, boodschappen, hond, kinderen halen, en toen dacht ik koken voor ouders en onszelf. En nog even granola maken intussen. Kijk. Dat lukt dus nu niet. Rugpijn. Had ik al verteld? Rugpijn. Dom genoeg bedacht ik me pas aan het einde van de dag dat ik paracetamol kon nemen, Maar ik verander dan al kokend en doend in een heel vervelend, bozig, huilerig mens. Bleh. En ontzettende trek. Echt. Niet gedaan. Maar nog bozer. Bleh, bleh en nog eens bleh. Dat is eruit. Granola weggegooid. Eerste portie eten mislukt en manlief was zo lief om nieuwe zuurkool te halen. Tweede portie ok. Deze week hoop ik bovenstaand punt niet te bereiken. Voor mijn gezin en voor mijzelf ben ik dan onmogelijk. Kindser dan de kinderen ofzo. En droog houden wordt dan een wel erg grote uitdaging, Ik las een bericht van LadyJane onlangs. Stond ergens en ging over tegenvallers stapelen. Dat doe ik dan soms samen met het moeten lijstje. Dat kan ik anders! Sita2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 10 december 2016 Rapport Share Geplaatst 10 december 2016 En soms ben je gewoon moe, heb je veel te veel gedaan, al je grenzen laten vervagen en mislukt alles. Maakt niet uit, je drinkt niet. Dus is het een goede dag. Sita2 en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 10 december 2016 Rapport Share Geplaatst 10 december 2016 Top dat je niet toe gegeven hebt aan de trek 2 weken echt super doe je het! Ik lift soms mee op je positieve woorden! En leef met je mee op je baaldagen. Het is ons gisteren gelukt en daar mogen we best een beetje trots op zijn. En nu weer doorrrrrr! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 3 weken vandaag. Voel me helemaal onzeker door niet weten wat ik moet met werk. Ga maar dagboekje kopen voor mezelf. Opschrijven van alle twijfels in mijn hoofd. Nieuwe baan voelt als een fuik waar ik in terecht ben gekomen. Heb er ook nog nauwelijks in gewerkt en burn out. Dat dankzij jarenlang verkeerde prioriteiten voor mezelf. Namelijk bij werk ipv bij gezin. En een ontspanning door de A....Ben even radeloos. Nauwelijks geslapen. Ga maar naar zwembad. Ik houd vol. Niet drinken valt meestal wel mee. Maar ik zit nu voor mijn gevoel niet in de 'echte' wereld. Zit ziek thuis. Roken en drinken hangen samen met spanning op het werk. Zijn verdiende ontspanningsmomenten. Zogenaamd. Roken tijdens werk. Alcohol daarna. Dus dat overziend: hoe graag ik wellicht ook terug wil naar oude baan. Is dat slim? Misschien juist wel. Leren er op een gezonde manier doorheen te gaan en niet weglopen? Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weet het niet. Weet ook niet wat er kan. Ik kan wel zaken willen, maar zijn er wel mogelijkheden. Wil aan de andere kant nooit meer werken, maar ja. Geld. Wil het ook wel. Ben erg in verwarring. Voel me heel labiel. Zeurpiet. Niet erg. Hoort er misschien bij. Nog te vroeg om over te denken? Ik moet bij de les blijven dit weekend. Alcohol voegt niets toe. Helemaal niets. Juist nu is het belangrijk mijn kop erbij te houden en energie op te doen voor duurzaam herstel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Sterker nog Lika, de alcohol houdt je burn out in stand, zo die niet al de oorzaak zelf is. Drank gebruiken om dingen uit de weg te gaan doen we vaak jaren en jaren. Je bent vast uit je vorige werk ook niet voor niets vertrokken. Ik durf je bijna te garanderen dat als de drank uit je systeem is je elke baan aankunt. En als het dan alsnog niks is, ben je sterk genoeg om de baan te vinden die wel dan bij je past. Er zitten hier veel ervaringsdeskundigen die er zo aan toe waren, ik ben daar een goed/slecht voorbeeld van. Dit kun jij, heb vertrouwen! Lika, Sita2 en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Heel herkenbaar Lika de verwarring vooral. Ik kan je alleen maar hetzelfde advies geven wat ik en anderen ook aan mezelf geven: eerst herstellen dan bedenken hoe en wat verder met je baan. Probeer dat niet nu te willen beslissen. Ik weet dat dat erg moeilijk is. Gaat over zekerheden enzo. Je gaat nu ook dingen aan vanuit je nieuwe ik namelijk de nuchtere. Dat is nieuw en ook moeilijk en wankel. Maar je hebt de kracht om niet te willen drinken al laten zien. Dat gedoe met je werk komt ook wel goed. Maar dat hoeft niet nu. Lekker zwemmen. Lekker per dag bekijken en werk pas na de feestdagen weer aan denken! Zet 'm op meid!!! Lika, lady jane en Nada reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nada Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hoi Lika, Wil even laten weten dat ik met je meeleef en hoop zo voor jou dat je er door komt. Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt door te stoppen met alcohol en ook nog van baan te veranderen en hier toon je je kracht mee en ooit terug kijkend zal het je een heerlijk gevoel geven,tenminste bij mij is de beloning dat ik minder moe ben en alles wat me gebeurt nu veel beter aan kan. Over 7dagen is het 4maanden geledendat ik ben gestopt en ga me steeds lekkerder voelen. En natuurlijk heb ik ook mijn strijd maar elke ochtend het gevoel: Yes toch weer gelukt om niet te drinken! Heel verhaal van mij om te laten weten dat ik met je meeleef,haha Tine, Lika en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Dank jullie wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hoi Lika, dank voor het delen van je verhaal, ik herken er heel veel in, de strijd, het enge, het boze kind, etc. Maar het is zo de moeite waard om het door te maken, en gun je zelf ook de tijd!! Dit heeft echt tijd nodig, je hebt jarenlang iets afgebroken en dat is niet zo maar even hersteld, en je bent zo ontzettend op de goede weg, heb je verder hulp of een praatgroep? Ik ben reuze trots op je hoe je nu bezig bent en word er heel erg blij van. You go girl!!! Liever groet Pumpkin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 16 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Tjee, wat een fijne feedback. Ik ben nog aan het denken wat voor soort hulp ik wil of nodig heb. Weet het nog niet zo goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Ik heb veel aan mijn 1 op 1 gesprekken met behandelaar. Maar ga na de vakantie toch ook op zoek naar een gespreksgroep. Ondanks dat me dat vast veel energie gaat kosten om er 1 te zoeken waar ik me thuis voel denk ik dat het ook veel kan opleveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 16 december 2016 Rapport Share Geplaatst 16 december 2016 Hoi Lika,wat ben je goed bezig!! Laat je werk even je werk. Het draait nu even om jou en jou gezondheid!! Daar kan geen euro tegen op!!! Trots op jou!! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 17 december 2016 Rapport Share Geplaatst 17 december 2016 Juist het feit dat je nu niet in de echte wereld zit, maakt het gemakkelijker om de focus op het stoppen met drinken en het oplossen van je problemen te houden. Als in, haal eruit wat erin zit. Sterkte. Sita2 en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 december 2016 (bewerkt) Ik zwiebel deze week van me prima voelen, naar helemaal niets en minder. Vandaag helemaal niets en minder, gisteren ok. Verwacht ik (te) veel van mezelf nu? Twee wasjes draaien, boodschappen doen en hond uitlaten is ongeveer het maximale momenteel. Tenminste: wil ik niet totaal ontploffen. Zo boos! Zo stampvoetend. Erg grappig om te zien waarschijnlijk. Kan er ook om lachen achteraf. Maarwil me niet daaraan overgeven. Zeker niet voor de kinderen. Dus: als ik me wil houden aan 'de boosloze dagen' , dan moet ik me heel erg beperken en wel dingen doen waar ik iets uit haal. Helaas voor mezelf betekent dit: nuttige huishoudelijke zaken. Daarna ontspanning... Codepency verhaal slaat aan. Moet daar waarschijnlijk eens goed naar kijken. Weet sowieso niet wat ik met mezelf aan moet. Dat andere werk. Ik wil niet gerug. Wel naar oude, maar dat kan niet. Dom gedaan! Ben weggelopen voor iets dat ik uit had moeten zoeken. Wil helemaal niet werken. Zelfde riedel. Hulp bij nodig. Wel zin gehad om er maar eentje of twee te drinken. Gewoon. Uit bozigheid, het zal wel, even uit en gezelligheid. Ja, ja. Tomatensap, tomatensap, thee, tomatengroentesap, water, tonic. En: koekjes en chocolade. Er was al zoveel van mij. Nu nog meer. Nou ja. Aan de andere kant. Op de prima dagen. Erg gelachen met mijn dochter. Heel erg. Een heel leuk mens heb ik gemaakt als zeg ik het zelf:-) leuk om te zien hoe de humor zich ontwikkelt. Zij heeft precies mijn humor kom ik achter. Dus we kunnen opeens schaterlachend fietsen. Bevrijdend. De kinderen vinden mij geweldig. Of zeggen ze dat maar omdat ze me zielig vinden....In ieder geval. Er wordt wat afgeknuffeld hier. Als ik het tenminste boosloos heb gehouden en als de puberteit niet de boventoon voert. Best vaak dus. Edit/update: ik roep net: 'iemand nog een zoen nodig?' Ik hoor terug:'nee' en 'niet perse'. Hoogmoed komt voor de val Lika... 21 december 2016 bewerkt door Lika smart, Stekker, Tesje en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 21 december 2016 Rapport Share Geplaatst 21 december 2016 Edit/update: ik roep net: 'iemand nog een zoen nodig?' Ik hoor terug:'nee' en 'niet perse'. Hoogmoed komt voor de val Lika... Misschien de volgende keer roepen "ik heb een zoen nodig"? smart en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 21 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 december 2016 Raak Quinn! Dank je.... kruidenthee67 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 21 december 2016 Rapport Share Geplaatst 21 december 2016 Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 21 december 2016 Rapport Share Geplaatst 21 december 2016 Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 22 december 2016 Rapport Share Geplaatst 22 december 2016 Wiebelen of zwiebelen dat is het. Heen en weer geslingerd worden tussen goede en waardeloze dagen. Tussen leuke ervaringen en harde noten die uiteindelijk gekraakt moeten worden maar niet allemaal in 1x. Ook jij stapje voor stapje Lika! Het zijn soms uitersten en je beschrijft dat heel helder kort en bondig! Ik Hou daar van. Heerlijk dat je zo van je gezin geniet. Jullie ook een hele fijne vakantie. Pluk de dag Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 23 december 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 december 2016 4 weken vandaag. Tevreden. Zeer tevreden. Sita2, Eef123 en Quinn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eef123 Geplaatst 23 december 2016 Rapport Share Geplaatst 23 december 2016 Heel goed van je!! Fijn he! :rose: Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 23 december 2016 Rapport Share Geplaatst 23 december 2016 Ik heb even je draad bijgelezen. (Ik krijg het niet meer voor elkaar van iedereen) Jee Lika, best een zware tijd met veel zoeken en ploeteren, maar toch vier weken kurkdroog met als beloning: 'Tevreden, zeer tevreden.' De hoofdprijs, lijkt me. Wat fijn voor je! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden