Jannigje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Vooruit kun je dan zeker en wedden dat je ook elke keer weer geheel nieuwe ontdekkingen doet, wat niet klopt natuurlijk, het moet zijn “iets nieuws leest” of “ontdekkingen doet”. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MijnGerrit Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 "Doet geen zeer", zeggen kinderen regelmatig als ze een smakker hebben gemaakt en dat heb ik altijd verwonderlijk gevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 ...en "ik heb bloed", zeggen ze ook vaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Ook vaak vinden kinderen het fijn om op alle knoppen te drukken, ook die waar ze beter niet aan kunnen komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 En komen op vrijdagavond alle goede dingen bij elkaar, zucht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Zuchtje wind hier trouwens gelukkig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Gelukkig was er geen drank meer in huis, hij had er anders beslist op gedronken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 (bewerkt) Opgedronken heb ik de prosecco, die opeens tijdens een jubileumfeest van een collega ongevraagd voor mijn neus stond, na een aarzeling van een split-second toch maar niet. 23 augustus 2019 bewerkt door Jannigje Typefouten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Niet lekker, nooit gevonden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Ge vond(t) en hebt blijkbaar eerst gezocht, of vondt ge per ongeluk, waardoor het gezegde in dit geval niet opgaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 gaat niet op, lieve Jannigje, die (t) achter vond, want verleden tijd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Verleden tijd inderdaad, maar volgens een taaladviessite moet en achter de d van vond wel degelijk een t als je ge of gij gebruikt als persoonlijk voornaamwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 woord moet dan wel in tegenwoordige tijd staan om die t te verdienen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 Om die t te verdienen verwachtte ik ook dat dat het geval zou zijn, maar er stond echt ge vondt met dt https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/343/gij_had_hadt/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 23 augustus 2019 dt btknt dt k flbbrgstd bn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Bn nananananaaah..bn bn nanananaaahh Was dat geen reclame vroeger Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Vroeger schreven ze de dingen nu eenmaal anders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Anders dan in midden- en noord-nederland is de aanspreekvorm ge in zuidelijker streken bepaald niet iets van vroeger maar nog steeds heel gewoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Gewoon "ge vondt" schrijven dus in mooi Brabants, of toch maar niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Niet doen, staat zo raar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 raar of niet, @Jannigje had wel gelijk en ik bied dan ook mijn excuses aan voor mijn onbezonnen verbetering die geen verbetering bleek te zijn maar een blijk van mijn onwetendheid omtrent de grammaticale regels betreffende ge en gij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Betreffende ge en gij ben ik ook onwetend, dus vooruit: we doen het zoals Jannigje zei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 (bewerkt) Jannigje zei het nadat ze op Google had gezocht naar hoe het zit met “ge en gij” omdat ze indruk wilde maken met een fraaie aansluiting op de tekst van @fleurtje, dus van veel wijsheid omtrent de spellingregels is echt geen sprake @Kohtje. 24 augustus 2019 bewerkt door Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 @Kohtje het is duidelijk jouw beurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 24 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2019 Beurt overslaan voor mij dan maar, wel jammer want ik had natuurlijk weer een flitsend bericht in gedachten, maar ik wacht wel op een bericht van @Kohtje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden