Spring naar bijdragen

Donderdag 27 oktober


Momentum

Aanbevolen berichten

Goede morgen allen,

Ondanks al mijn issues en problemen die alcohol mij hebben bezorgd, heb ik gisteren toch een fles rose gekocht die nu nog steeds op mijn bureau tafel staat. Mijn onbewuste "ik" wil die fles gaan drinken en verdoven, mijn bewuste ik vecht daartegen.

Bah..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom,

 

Hoe weetje nu of je onbewuste ik wil drinken. Lijkt eerder je bewuste ik.

Geef het nog even tijd en weeg de voor en nadelen tegen elkaar af.

 

Vechten is niet de weg. Even goed doorleven wat het je bracht en waar het weer toe leiden kan.

Doe maar niet. Een heilloos pad lijkt mij.

 

 

Corr, woordje.

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo onbewust is die onbewuste ik niet, zo te zien.

Die fles moet leeg, da's zeker. Maar niet de oplossing zoeken in drinken.

Iemand wilde hier ooit (jaren geleden) schrijven: ik wil die fles niet legen door m'n strot,

maar vertikte zich en schreef: ik wil die fles niet legen door m'n stort...  ja, dan loopt het "fout"...

Wél door de stort... Verdoven, verdoven. Ik zou haast zeggen: alleen watjes verdoven zich. Maar ja, ik weet

hoe watjes zijn, was er vele jaren lang zélf één. Werd je wakker uit die verdoving, moest de operatie nog beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die snap ik niet Basta?

Ik heb serieuze gezondheids problemen gekregen door mijn drinken, drank misbruik. En dan gaat het echt jarenlang goed ((meer dan duizend dagen droog). En toch, toch koop ik zi'n fles dan omdat ik weet dat niemand mij kan zien vandaag..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik kwam anders over dan ik bedoelde!

Ik wilde zeggen: tomtom2 zit naar een fles te staren, kom allemaal, we gaan hem helpen.

 

Dit is een citaat (van jezelf):

Je kan ook die eerste NIET nemen. Dan zijn je problemen natuurlijk niet gelijk weg, maar eigenlijk blijken die problemen grotendeels in je eigen hoofd te zitten. Terwijl er zoveel prettigere dingen in het leven zijn. 

Maar je moet er wel aan werken. De komende dagen voel je je sowieso beter, over drie weken ben je weer helemaal top en daar begint het gezuip weer. Tenzij je je patroon echt wilt aanpassen. 

 

Nog eentje:

Er is niemand die je tegenhoudt maar het brengt je ook helemaal niks, afgezien van nog meer eenzaamheid als de fles uiteindelijk onvermijdelijk leeg is.


 

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb serieuze gezondheids problemen gekregen door mijn drinken, drank misbruik. En dan gaat het echt jarenlang goed ((meer dan duizend dagen droog). En toch, toch koop ik zi'n fles dan omdat ik weet dat niemand mij kan zien vandaag..

 

Goed dat je je hier dan nu in de etalage zet. Kom op, joh.. meer dan duizend dagen kan best nog een dagje verlengd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek hebben en dan uitloggen geeft mij nooit een goed gevoel.

Als de gedachte aan een glas zich reeds stevig heeft vast gezet is het 

'onheil' vaak niet meer af te wenden.

 

Ik hoop het beste voor Tom. Als het navigatiesyteem hem richting

putje van de gootsteen leidt is het dik in orde.

 

Of hij loopt het eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelde even goed. maar nu zit ik op een bank tegenover de Gall en Gall.

Ik heb vandaag zoiets van "ik ga biinen vijf jaar toch dood volgens de dokter".

Vanaf mijn 20e (studietijd) tot ongeveer vier jaar geleden heb ik ingelovelijk verl gezopen. De laatste jaren werd ik om 4 am wakker en dan dronk ik een fles Rose om op te staan. Hoe ziek kan je zijn?

En nu?

Ik weet dat ik waarschijnlijk nog maar 5/6 op deze aardkloot heb, door mijn lever problemen , veroorzaakt door de drsnko. En dat stemt me af en toe hee somber..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voelde even goed. maar nu zit ik op een bank tegenover de Gall en Gall.

Ik heb vandaag zoiets van "ik ga biinen vijf jaar toch dood volgens de dokter".

Vanaf mijn 20e (studietijd) tot ongeveer vier jaar geleden heb ik ingelovelijk verl gezopen. De laatste jaren werd ik om 4 am wakker en dan dronk ik een fles Rose om op te staan. Hoe ziek kan je zijn?

En nu?

Ik weet dat ik waarschijnlijk nog maar 5/6 op deze aardkloot heb, door mijn lever problemen , veroorzaakt door de drsnko. En dat stemt me af en toe hee somber..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Somberheid en drank, een slechte combinatie. Drank maakt somberder, bij mij althans. Misschien ga je binnen vijf jaar dood, misschien loop je morgen onder een bus, misschien sta je over tien jaar bij de begrafenis van die dokter. Kan allemaal. Maar je kansen worden niet beter als je een nieuwe fles haalt, eerder slechter. Bovendien moet je dan nog een fles tegen de schuur keilen en nog meer zooi opruimen. Zonde van de tijd. Zit er een banketbakker in de buurt van je bankje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...