Lika Geplaatst 1 september 2019 Rapport Share Geplaatst 1 september 2019 Ha @Quinn wow. En ik weet niet of niet het zelf beseft, maar je kunt wel eens heel veel verder zijn dan jezelf denkt. Je leest heel anders dan eerder. Echt. Heb maar een beetje vertouwen. Vooral in jezelf. Je bent zo goed bezig! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 1 september 2019 Rapport Share Geplaatst 1 september 2019 Oef..je raakt me met je schrijven. Keep up the good work Quinn. Voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 1 september 2019 Rapport Share Geplaatst 1 september 2019 Sinds je op dit forum schrijft heb je hard geleefd en hard gewerkt. Soms vreesde ik door dat harde leven dat je deed, je zou blijven drinken. Kun je achteraf zeggen waardoor je al een jaar en vier maanden nuchter bent? Was het een openbaring, een knop die om ging of juist het dag voor dag kijken wat je nu doet? Iets anders: heb je Altered Carbon wel eens gezien? Netflix. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 1 september 2019 Rapport Share Geplaatst 1 september 2019 Enne.. voor iedere maand die je nuchter bent heb je wel een kitten verdiend vind ik. Dat zijn er dan nog maar 16. nog lang geen 25. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 2 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 @MijnGerrit dank je. Ik dacht dat ik (en dat er) weinig was veranderd. Maar heb hier en daar eens een bladzijde terug gelezen en well, het is toch echt niet meer zo al het was. Dus er moet wel wat veranderd zijn. Ten goede nog wel. @Cleo66 wat schreef je dan? Het niet weten is nou een worm in m'n hoofd. @Lika ja, ik ben op een andere plek dan ik dacht. Niet meer daar, raar hoe ik dat niet zag. Niet echt zag. Het gaat wel wat beter, maar dat het zo slecht is geweest, was ik alweer kwijt. @kruidenthee67 dank je @Reacher hard leven... daar heb je wel een punt. Het is nu denk ik verschoven van hard naar veeleisend. Iets milder allemaal. En voor allemaal mag je "ik" lezen. Milder. Zachter. Vriendelijker. Ieuw, eng. Altered Carbon ben ik eigenlijk vergeten, heb ooit eentje gekeken. Komt nog wel weer, denk ik. Zullen we zestien virtuele kittens doen? Die wil ik wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 2 september 2019 Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 Quinn wat ben je nog/weer laat op, ik keur dit niet goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 2 september 2019 Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 Knap van je, trots op je maar ik voel idd geen berusting. Ligt aan mij, dat verwacht ik dan te lezen. Nu ben ik echt zzzzzzzzz, rot wekker tijdens vakantie gaat/moet om 10 uur. Hypotheek adviseur.. Hou je goed want je doet het heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 2 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 Berusting? Waarin dan precies? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 2 september 2019 Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 De berusting in het echt nooit meer willen en kunnen drinken, omdat het leven nu zonder zoveel beter is geworden. Dat miste ik even maar miss las ik het niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 2 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 O, op die manier. Nee, daar lees je niet overheen, die is er niet. Of nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 2 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 september 2019 @Cleo66 ik jou ook. En verder, tja, ik heb ook wat terug gelezen en ben me deels rot geschrokken. Ik zat zo veel dieper dan ik me toen realiseerde en dan ik me nu herinner. Ja, ik ben Quinn. Quinn2.0. Een Quinn die nog steeds de drank best mist, dat wel, maar die nu beter umin die spiegel kan kijken. Die voordelen ziet van het niet drinken. Want my god, wat heb ik bakken vol energie, vergeleken met toen. En humor, blijer humor. Ik ben nog steeds sarcastisch, maar niet meer nachtzwart cynisch. En zal ik nog eens wat opbiechten? Ik heb al ruim een jaar niet in een onbekend bed gelegen ook. Ja, ik ben echt wel Quinn2.0. Spooky. lady jane en Myle reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 3 september 2019 Rapport Share Geplaatst 3 september 2019 Misschien ben je gewoon niet meer in gevecht. Zo lees je. Niet in gevecht en best okay. Niet boos. Reëel. Aanspreekbaar en rustig. Leest goed man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 september 2019 Rapport Share Geplaatst 3 september 2019 volgens mij ben je gewoon volwassen geworden (eindelijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 4 september 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Confronterend zijn jullie, ik heb helemaal geen zin om volwassen te zijn. Misschien kan ik daar alleen de leuke dingen uitzoeken? lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 dat komt nog, dat hoort bij wijsheid ontwikkelen☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Het kind in jezelf bewaren is trouwens heel waardevol. Je kunt volwassen zijn, maar toch dat kind in jezelf zo nu en dan even "vrijlaten" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 (bewerkt) Sterker nog, het kind blijft altijd in je en speelt heel vaak een rol bij spontane reacties en gevoelens (blijheid, kwaadheid, angst, ondeugendheid, nieuwsgierigheid, spontaniteit). De volwassen component (verantwoordelijkheid, redelijkheid, planning, overleg) en de ouder (vader/moederfiguur) in je zijn de twee andere componenten die iedereen in zich blijft dragen. Het kan in conversaties de reacties behoorlijk sturen en ook tot plotselinge omslag van reacties leiden, zoals een ander belerend toespreken of juist als gelijkwaardige volwassene aanspreken. De theorie van de transactionele analyse beschrijft dit. Eric Berne begon hierover halverwege vorige eeuw te publiceren, zowel in wetenschappelijke literatuur als in destijds zeer populaire boeken als "I'm OK, You're OK" en "Games People Play". 4 september 2019 bewerkt door Bob Games People Play toegevoegd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 september 2019 Rapport Share Geplaatst 4 september 2019 Zie bijvoorbeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Transactionele_analyse bij "Egotoestanden". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 7 september 2019 Rapport Share Geplaatst 7 september 2019 Volwassen zijn is cool! Wat kinderlijke trekjes ok, maar een kind blijven? Meh. Heb Peter Pan nooit begrepen. Nu ik erover nadenk Wendy ook niet. Laat dat volwassen dus ook maar zitten. Oud zijn is het helemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 23 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 februari 2021 Omdat de wijsheid zegt "het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar het moet voorwaarts worden geleefd" heb ik (delen van) mijn leven hier opnieuw doorgelezen. Ik word er niet vrolijk van. Soms ook even wel trouwens, er zitten goede grappen tussen de zwaarmoedigheid. Hell, wat zijn er veel mensen, vrienden soms zelfs, verdwenen in de jaren. Maar zoveel van wat ik in de jaren schreef, lijkt nog steeds te gelden. Hoewel ik volgens mij lang niet zo diep zit als toen ik hier ooit begon. Zo ver moet het ook nooit meer komen. Het moet anders. Ik moet anders. Ik struikelde over zinnen als Durf ik het leven aan? Nee. Maar kom ik ooit echt zover? Ik zou het zo weer kunnen zeggen. Maar dan deze: Maar de harde waarheid is dat ik helemaal niet weet of het goed komt. Dat het nooit goed geweest is, dus hoe kan het dan weer goed komen? Jawel, het is wel degelijk goed geweest. Of op z'n minst minder slecht. Ik ben een flinke periode nuchter geweest Ik ben door depressies heen gekomen. Ik heb tegen wil en dank medicijnen geslikt en m'n bord leeg gegeten. Ik ben er nog. Ik leef nog. Zolang ik nog adem, ben ik aan de winnende hand. Ik ga dit winnen. Misschien niet vandaag, misschien niet volgende week, maar ik ga winnen. Hoor je me? IK GA WINNEN. Boy o boy, what a day. Vocatus, Musashi, Smaragd en 1 andere reageerden hierop 3 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2021 35 minuten geleden zei Quinn: Hoor je me? IK GA WINNEN "bis" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 23 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2021 Ik dacht wat hoor ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MijnGerrit Geplaatst 23 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2021 Ik hoor je. Hug Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 23 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 24 februari 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2021 Bedankt. Hoop dat er nog enig geloof over is. O, en Q, dit: Hoewel ik volgens mij lang niet zo diep zit als toen ik hier ooit begon. is geen uitdaging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden