Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

ik denk ook de hele week dat ik de controle heb, op zondag val ik plat en heb ik meestal migraine.

Controle over de drank.. ik weet ook dat ik moet blijven knokken en het risico dat ik opnieuw een glas zou nemen

er altijd zal blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-10-2017 om 08:54 zei lieve:

Ok, fijn te horen dat alles onder controle is

Oe, lekker, cynisme!

Toch klopt het deels wel, alles is in zoverre onder controle dat het functioneert. Alles loopt en ik doe redelijk wat van me gevraagd wordt. Min of meer. 

Stoppen zou fijn zijn, een betere oplossing zo je wilt, maar ik weet niet hoe ik dan de handel onder controle kan houden. Alles lopende, iedereen tevreden genoeg. 

Feitelijk heb ik gewoon echt geen zin om me in mezelf te gaan verdiepen, omdat het daar juist elke keer op stuk loopt. Laat het maar zijn zoals het is. Negeren is gemakkelijker, minder pijnlijk ook. Want als met alles heb ik ook daarin de neiging door te slaan, obsessief alleen nog daarmee bezig te zijn. Ik houd dat graag onder controle, van mezelf dan dus.

De AD zegde er alleen maar voor dat ik volkomen af vlakte en als een slaapwandelende zombie door de dagen strompelde. Dus dat was de oplossing ook niet. 

Ik weet niet goed wat ik hier kom doen of zoeken. Echt passen doet het natuurlijk niet, want ik drink. En niet alleen dat, ik zie mezelf ook niet zo snel weer stoppen. En toch... tenslotte is de kans groot dat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn even reageren op jouw vraag van elders. Trek je niets van mij aan.
Je deelt wat je delen wilt en kunt. Dat is prima!
Ik geloof dat ik nog met die gesloten oester uit de woorddomino zat te worstelen... en je naam daarom noemde.

En verder... lukt het je om het tussendoor droog te houden? Opdat je iig niet teveel drinkt?
Er wat bewuster mee omgaan is ook al wat.

Ik gun je gewoon dat je je goed voelt! :heart: en gezond bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn helemaal niet mijn bedoeling om cynisch te zijn, ben blij dat je terug bent. Heb het gewoon ook even moeilijk met mezelf.. veel te veel allemaal en waar doe ik het voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@smart trek het je niet aan, ik zit in een tamelijk negatieve fase momenteel. Tussen de glazen door drink ik niet, telt dat als droog houden? Er zit enige maat in, dat wel. Gelukkig? Dat is een groot woord. 

@lieve ik las het. Waar doen we het voor? Geen idee eigenlijk, het is de dag door komen en morgen weer meer van hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quinn, als mijn stemming keldert tegenwoordig, dan ga ik onmiddellijk na wat dit met mijn alcoholinname te maken kan hebben.
Zelfs al drink ik weinig... ik merk toch gevoeligheid op dat punt. Somberheid sluipt er best gauw weer in, tot mijn eigen verbazing. (dus ook negativiteit)
Ook de mij bekende gedachtepatronen poppen weer omhoog. Dan herpak ik me en probeer aloude bekende technieken toe te passen
om mezelf weer beter te voelen. Mindfullnes, dankbaarheid, rust zoeken of juist goede mensen opzoeken. Natuur, goed slapen, voeding e.d.
Of iets kopen waar ik blij van word... :blush: en ook dat is tijdelijk..

Toch uiteindelijk is het weer mijn ziel waar ik terecht kom.... goed voelen wie ikzelf ben en dat dat in orde is!
(en in deze wereld is wat lucht en humor ook erg belangrijk!)

Hou je koppie dr bij ! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ha Quinn, er dwarrelen allerlei woorden door mijn hoofd, maar ze willen maar niet tot zinnige zinnen komen.

Weet je, ik drink niet, maar dat lijkt dan ook het enige te zijn op dit moment waar ik controle op heb. Als jij vindt dat je redelijk functioneert, is dat al heel wat. En hoe je daar komt? Wat is wijsheid, wat is goed? Ik zou willen dat ik kon doen en voelen zoals Smart doet, maar dat lukt mij niet. We moeten allemaal blijkbaar roeien met onze eigen riemen. 

En jij? Roei gerust langs en leg even aan, hier, als je dat goed doet of als je de behoefte voelt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Lang niet geweest hier, want wat voeg je als notoire drinker nou toe aan dit forum? Maar ook, wat kun je nog halen als je niet slaagt in het toepassen van alle hulp en adviezen? In feite ben je dan niet meer dan een huge pain in the ass, en dat ben ik al vaak genoeg op vele plaatsen. 

Maar toch, de laatste weken af en toe wat gelezen, steeds wat regelmatiger en ik ging het missen. Jullie. Het delen. Het doel. Streven. En okee, ik garandeer geen succes en soberheid en dat soort, maar de drive begint langzaam toch de kop op te steken. De drive waarvan ik dacht dat ie dood was.

Ik ben Quinn en ik zou de dingen graag anders willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Liefje:

Mijn welcome back heb je al hé.. maar fijn dat je terug bent hier. Welke drive Quinn?? Vertel ga je voor nuchter? 

Nuchter is wel een erg grote stap, ik drink al tijden weer gewoon elke dag.et steeds minder mate, denk ik wel. Toch maar weer hulp zoeken? Ik zou niet meer weten wat en waar inmiddels. En de drive om er toch wat beters van te maken, misschien niet direct van het leven, maar van morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Quinn. Gister op de dagdraad had ik het over de twee categorieën adb-ers die ik hier zie schrijven. Degenen die van dag tot dag werken en degenen die een schakelaar kunnen omzetten. Voor jou is het tijd  voor zo'n echte switch, denk ik. Ik heb er in bed nog eens over liggen nadenken of ik tips zou kunnen bedenken hoe je zo'n besluit kunt nemen. Het moet in elk geval bij je karakter passen en uit jezelf komen, lijkt me, dus een eenvoudige regel die voor iedereen werkt zal er wel niet zijn. Misschien kun je er eens over nadenken wat je nu eigenlijk met je drankgewoonte wilt op langere termijn. En wat je tegenhoudt het rigoreus te veranderen als je dat zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-3-2018 om 08:50 zei Lika:

In ieder geval zingende vogels buiten.... (hier dan)

heb een fijne dag Quinn

Ze hebben hier vast ook gezongen, maar heb het niet gemerkt. Laat gaan slapen vanochtend. 

Op 31-3-2018 om 09:19 zei Bob:

Hoi Quinn. Gister op de dagdraad had ik het over de twee categorieën adb-ers die ik hier zie schrijven. Degenen die van dag tot dag werken en degenen die een schakelaar kunnen omzetten. Voor jou is het tijd  voor zo'n echte switch, denk ik. Ik heb er in bed nog eens over liggen nadenken of ik tips zou kunnen bedenken hoe je zo'n besluit kunt nemen. Het moet in elk geval bij je karakter passen en uit jezelf komen, lijkt me, dus een eenvoudige regel die voor iedereen werkt zal er wel niet zijn. Misschien kun je er eens over nadenken wat je nu eigenlijk met je drankgewoonte wilt op langere termijn. En wat je tegenhoudt het rigoreus te veranderen als je dat zou willen.

In mijn pessimistische momenten denk ik dat ik gewoon wacht totdat het dooddrinken is gelukt. Leven is zwaar en ja, als ik heel eerlijk ben, wil ik er nog steeds graag mee ophouden. Maar dat zou wel erg lag zijn, dus dan maar de drank pakken als zowel sluipmoordenaar als levensverlenging.

Op 31-3-2018 om 11:15 zei Pytje:

Hoi @Quinn, ik ken je nog niet, maar ga je graag volgen. Ik ga geen 78 pagina's teruglezen, maar gewoon doen alsof dit de eerste dag van de de rest van je leven is:rose:

Dat zou mooi zijn hè, maar bladzijden schrappen, maakt ze helaas alleen maar gewichtiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Quinn:

Ze hebben hier vast ook gezongen, maar heb het niet gemerkt. Laat gaan slapen vanochtend. 

In mijn pessimistische momenten denk ik dat ik gewoon wacht totdat het dooddrinken is gelukt. Leven is zwaar en ja, als ik heel eerlijk ben, wil ik er nog steeds graag mee ophouden. Maar dat zou wel erg lag zijn, dus dan maar de drank pakken als zowel sluipmoordenaar als levensverlenging.

Dat zou mooi zijn hè, maar bladzijden schrappen, maakt ze helaas alleen maar gewichtiger.

Dt weet ik niet, Quinn, je hebt iedere dag de keuze om een nieuw begin te maken. Je verleden is ballast. Een ballast die je zelf vaak veel gewichtiger maakt dan hij is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...