Sita2 Geplaatst 7 april 2017 Rapport Geplaatst 7 april 2017 Toch blijven delen lieve Quinn, afweermechanisme of niet... Hé je erkent dat je last krijgt met delen en dat dát oppassen is. Spannend morgen
huttula Geplaatst 8 april 2017 Rapport Geplaatst 8 april 2017 Gevoel van euforie duurt nooit lang helaas. Veel stappen ineens gemaakt dat geeft ff een supergevoel Gevoel kan dan weg ebben...stappen zijn gemaakt. Mag je best trots op wezen. En emdr heeft bij mij geholpen om het pijnlijke minder pijnlijk te ervaren. Succes Quinn....drank kan nooit de oplossing wezen..hoogstens verdoven om vervolgens weer heftiger terug te komen.
Quinn Geplaatst 8 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 8 april 2017 Het ging moeizaam. We hebben kennis gemaakt, de emdr deskundige en ik, en hij heeft me uitgelegd wat ik ongeveer kan verwachten. Toen een klein begin gemaakt, een eerste set geprobeerd, zeg maar. En ik sloeg volkomen dicht, op slot. Hij gaf aan dat ook dit tijd nodig gaat hebben, dat ik eraan zal moeten gaan wennen en er langzaam open voor zal staan, als het goed is. Maar hij merkte ook op dat ik enorm verkrampt en gesloten ben, dus dat het zeker geen appeltje eitje gaat zijn. En daar baal ik van, had ergens stiekem toch op een toverkunstje gehoopt. Als in dan doe ik poef en alles is weg.
huttula Geplaatst 8 april 2017 Rapport Geplaatst 8 april 2017 (bewerkt) Emdr is denk ik voor niemand makkelijk. Tis pijnlijk. Achteraf blijkt dat je er baat bij hebt gehad.Dat komt dus veel later. De moeite en wat het oplevert.. die het je kost is pas later herkenbaar. Dat heb ik bij mezelf gemerkt en wat ik ook vaker hoor bij mensen. Hoop dat je het op kan brengen 8 april 2017 bewerkt door huttula
Sita2 Geplaatst 8 april 2017 Rapport Geplaatst 8 april 2017 Ach Quinn, als ik een toverstafje had....
Quinn Geplaatst 9 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 9 april 2017 Het ging. Wat moeizaam, maar toch. Ik houd niet van dit soort dingen en zonder drank is het echt nog veel erger. Maar goed, ik heb me gedragen, ben acceptabel gezellig geweest en kon vandaag uitslapen tot ongeveer nu. Sita2 reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 9 april 2017 Rapport Geplaatst 9 april 2017 Ik begrijp ook niet wie ooit heeft verzonnen dat zoiets leuk is. Knap gedaan en het is voorbij. Sita2 reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 9 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 9 april 2017 Vandaag vier maanden zonder alcohol, maar het lijntje is nog precies net zo dun. Het was dat ik gisteren tijdens het eten naast een broer van een van de bruidegoms zat, die zei hé, ik hoorde dat jij niet meer drinkt, knap man, anders weet ik niet of ik dat zo gehouden had. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan, maar de wetenschap hoe gemakkelijk het is om out te gaan, alles op stil te zetten, die raak je niet zomaar kwijt. Het voelt zo tegenstrijdig, ondermijnend zelfs, maar ik wil me bij tijden (okee, gemiddeld toch wel één keer per dag) zo graag helemaal lam zuipen. Doordrinken tot het goed werkt. Nu, na vier maanden, dus nog steeds. Gaat dat ooit over? Niet drinken, niet drinken, okee, mijn alternatieven zijn ook niet fraai, maar ik heb nog steeds niet gedronken. Dat moet winst zijn.
Lika Geplaatst 9 april 2017 Rapport Geplaatst 9 april 2017 Ik denk dat het over gaat. Dat denk ik echt. Quinn reageerde hierop 1
smart Geplaatst 9 april 2017 Rapport Geplaatst 9 april 2017 Gefeliciteerd! Is het raar om dat te horen? Hopelijk zal het verwerken van alles ook makkelijker gaan... Quinn reageerde hierop 1
basta Geplaatst 9 april 2017 Rapport Geplaatst 9 april 2017 Ik hoop dat je de druk op de pedalen houdt, Quinn. (Citaat!) Je kukelt weer zoooo diep als je overstag gaat. Het wordt minder, echt waar, alle stoppers zeggen het. Reacher en Quinn reageerden hierop 2
Bob Geplaatst 9 april 2017 Rapport Geplaatst 9 april 2017 Ik denk dat je ook zelf invloed kunt hebben op het wel of niet minder worden van die trekmomenten. Hoe precies, daar is misschien geen eenvoudig recept voor wat op iedereen van toepassing is, maar tenslotte is het wel iets wat zich in je eigen hoofd afspeelt. Maar je mag zeker trots zijn op die 4 maanden. Misschien helpt dat alleen al iets: trots zijn dat je er boven kunt staan. Je krijgt een roos van mij: Quinn reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 10 april 2017 Rapport Geplaatst 10 april 2017 Ik pletter hier ook even je Babe taart neer (hoop dat ie goed blijft) want ik moet bijna rennen naar het werk. Er staat er ook 1 voor je op de dagdraad, maar als jij deze nu opeet dan eet ik die andere wel... VIER maanden man! Had je dat ooit tevoren gedacht? Quinn reageerde hierop 1
Kohtje Geplaatst 10 april 2017 Rapport Geplaatst 10 april 2017 Quinn, misschien zou je je eens af moeten vragen wat je onder "leuk" verstaat. Misschien moet je "leuk" nog ontdekken. Of misschien her-ontdekken. Anders definiëren. Is "leuk" alleen verbonden aan jezelf prettig voelen of kun je het ook buiten jezelf vinden? Ik heb zelf altijd het idee gehad dat iets alleen leuk kan zijn als ik mezelf daar prettig bij voelde. Maar ik betrap mezelf er op dat ik soms dingen leuk ben gaan vinden waar ik mezelf helemaal niet prettig bij voel. Misschien is leuk dan niet meer helemaal het juiste woord, komt interessant meer in de buurt. Ik vind dit moeilijk uit te leggen.. bij mij begon dit anders tegen dingen aankijken toen ik met het 12-stappen programma begon. Niet een beetje vluchtig, maar met serieus en ook kritisch zelfonderzoek. En ook niet alléén, maar aan de hand en met hulp van mensen die zelf ook met dit bijltje hakken. Ook niet zonder scepsis, maar wél met een open mind. Ik gun je zooooo een wat luchtiger/zonniger kijk (vanuit jezelf, niet vanuit een roes) op de dingen des levens.. En ook al is/was het een zware bevalling voor je, ik feliciteer je ook met je vier maanden alcoholloos. kruidenthee67 en Quinn reageerden hierop 2
kruidenthee67 Geplaatst 10 april 2017 Rapport Geplaatst 10 april 2017 Ja, daar mag je oprecht trots op zijn......en verder van mij geen wijze woorden, want ik weet het ook niet hoor. Ik heb ook kennisgemaakt met de 12 stappen, en heb wel het idee dat dat wel eens wat goeds kan gaan brengen..en verder worstel ik mee....maar met de wetenschap dat het zonder drank toch echt beter is, hoe dan ook. Quinn je bent dapper Quinn reageerde hierop 1
Sita2 Geplaatst 10 april 2017 Rapport Geplaatst 10 april 2017 4 maanden Dun lijntje of niet: 4 maanden niet gedronken!!!! Liefs Sita Quinn reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 11 april 2017 Auteur Rapport Geplaatst 11 april 2017 Nee, dat trots valt tegen. Helemaal terug op pagina één van mijn verhaal heb ik het over periodes van stoppen. Het voelt nog steeds niet anders dan dat, een periode van stoppen, die op enig moment wel weer over zal zijn. Vandaag niet zo'n goede dag. De therapie werd me te heftig en confronterend en ik ben erbij weggelopen. Stom natuurlijk, maar ja. Intussen wat slepende onenigheid met c, die begint te vinden dat ik me meer aan de gangbare normen aan moet passen. Snap niet helemaal waar dit nou vandaan komt, want ik ben echt niet heel veel anders dan de voorgaande twintig jaar. Maar misschien is dat wel het hele probleem en is zijn emmer nu uiteindelijk ook vol gedruppeld. En dan lees ik jullie positieve, bemoedigende berichtjes en dan kan ik mezelf alleen maar een lul vinden die overal weer een puinhoop van weet te maken. Morgen maar weer naar de therapeut bellen om excuses te maken.
smart Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Wat beroerd Quinn. Meer dingen tegelijk...! Kun je herleiden waarop je uit elkaar barstte bij de therapie? Zo' n triggermoment kan een boel zeggen en een echte eyeopener worden. Als je jezelf enkel een lul blijft vinden dan schiet het niet op, dat is afbrekend. En wat the hack zijn gangbare normen? Ojee ojee. moet je in plaatjes passen? (schrik hiero) Je weet zelf ook niet wat bedoeld werd? Dat is helemaal lastig praten. Kalm aan maar doorgaan... morgen weer een dag.... (aanrader: lees eens Dagboek van een vreemdeling; googlen denk ik) Knuf van mij
lady jane Geplaatst 11 april 2017 Rapport Geplaatst 11 april 2017 Laat die periode dan zolang maar héél erg lang worden Quinn wie weet verandert het in niet meer hoeven/willen/moeten, ooit. En al zal C's emmer misschien vol zijn eindelijk, of niet, eerst vragen maar, ik kan me zo indenken dat jullie leven nu al zo lang om Quinn draait, het zou gek zijn als daar niet eens een reactie op komt, die nu misschien wel rot is, maar gewoon nodig is om samen de balans weer eens op te maken, van beide kanten, en daar weer op voortborduren. Eigenlijk hoe het ook in relaties gaat waar geen alcohol in meespeelt. Zolang er liefde is is er hoop♥
Kohtje Geplaatst 12 april 2017 Rapport Geplaatst 12 april 2017 Aahhh.... excuses maken. Dát staat bij mij voor: een koevoet plaatsen en beginnen te wrikken aan een deur die ik uit boosheid en/of frustratie achter me heb dichtgesmeten, in de heilige overtuiging dat die deur nooit en te nimmer meer open zou moeten gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden